گیاهان همیشه سبز باغچه ای

آیا با انواع آشنایی دارید؟ گل ها و گیاهان جزء جدایی ناپذیر زندگی ما و طراوت بخش خانه، شهر و محل زندگی می باشند. کاشت گیاهان می تواند تاثیر بسزایی در زیباسازی فضا و محوطه ها داشته باشد. جهت آگاهی قیمت نخل سیکاس و فروش نهال در گیلان کلیک کنید.

گیاهان همیشه سبز باغچه ای

اما در این میان آن چه که مهم است کاشت گیاهان متناسب با آب و هوای محل زندگی می باشد. هم چنین انتخاب نمونه هایی که در چهار فصل طراوت و تازگی خود را حفظ کنند، از دیگر فاکتورهایی است که باید به آن ها توجه شود.

آن چه که در این مطلب از به بیان آن خواهیم پرداخت، معرفی گیاهان همیشه سبز و گل های چهار فصل است که می توانند در طول ایام سال مهمان باغچه های سبز شما باشند. در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان همیشه سبز

برگ بو

برگ بو نمونه ای از گیاهان همیشه سبز است که برگ های آن بوی بی نظیری دارد. این گیاه نمونه ای از بهترین انواع درخت های خانگی است که می تواند طراوت همیشگی در باغچه خانه به همراه داشته باشد.

نگهداری از این گیاه آسان بوده و مقاومت خوبی در برابر شرایط محیطی دارد. برگ بو به نور مستقیم و آبیاری متوسط نیاز دارد از این رو برای کاشت در باغچه حیاط گزینه ای مناسب می باشد.

اکالیپتوسگل‌های باغچه‌ای یکی از جذابیت‌های بی‌نظیر در دنیای گیاهان هستند. با تنوع فراوانی که ارائه می‌کنند، هر فصلی از سال را می‌توانید با زیبایی‌های خاص خودشان تزیین کنند. در این مقاله، به معرفی گل‌های باغچه‌ای محبوب در چهار فصل می‌پردازیم: زرشک زینتی، گاردنیا، شمشاد، پیراکانتا، و برگ بو. با هم هر یک از این گل‌ها را به‌طور دقیق‌تر بشناسیم.

گیاه زرشک زینتی: زیبایی و خواص درخشان

زرشک زینتی در فصل بهار

در اوایل بهار، زرشک زینتی با گل‌های زرد و خورشیدی خود، به باغچه رنگ و جذابیت می‌بخشد. این گل‌ها نه تنها زیبا هستند، بلکه خواص به‌سزایی هم دارند. زرشک زینتی منبعی غنی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌هاست که به سلامت پوست و سیستم ایمنی کمک می‌کند.

زرشک زینتی در فصل تابستان

در تابستان، برگ‌های با رنگ سبز غنی و الگوهای جذاب به چشم می‌خورند. این گیاه مقاوم در برابر گرما و خشکی است و می‌تواند در طول تابستان به باغچه تازگی بیاورد.

پیراکانتا: تنوع شکل و رنگ

با شکل‌ها و رنگ‌های متفاوت، در باغچه‌ها جذابیت خاصی به خود می‌گیرد. این گیاه با همه زیبایی‌هایش، فصل به فصل به باغچه زندگی می‌بخشد.

گیاه همیشه سبز، میخک هندی یا میخک ژاپنی Pittosporum

از دیگر گیاهان باغچه ای همیشه سبز میخک ژاپنی یا هندی می باشد.یک درختچه سخت و همیشه سبز است ، با شاخ و برگهای متنوع و شکوفه های معطر شکوفه پرتقال. برای پرچین ها و کاشت های پایه بسیار مناسب است ، تحمل عالی نمک باعث می شود میخک هندی برای کاشت در کنار ساحل نیز مناسب باشد.

میخک هندی در اوایل تا اواسط بهار خوشه های بسیار معطر شکوفه پرتقال را شکوفا میکند. خوشه های گل کرم سفید به اندازه دو تا سه اینچ عرض دارند و در برابر شاخ و برگهای سبز تیره گیاه بسیار نمایان هستند. آنها در برابر برگهای سرسبز گیاه کمتر دیده می شوند ، اما به همان میزان بسیار معطر هستند.

میخک هندی  طیف وسیعی از شرایط خاک بسیار سخت را تحمل می کند ، به شرطی که خاک به خوبی تخلیه شود. آنها پس کاشت بسیار مقاوم در برابر خشکسالی هستند و با داشتن مقدار منظم و کافی آب به خصوص هنگام استقرار ، جذاب ترین و سالم ترین گیاهان سبز باغچه ای هستند. آنها به هیچ وجه تحمل تخلیه ضعیف یا رطوبت بیش از حد را ندارند ، که می تواند منجر به مرگ سریع در اثر بیماری های پوسیدگی ریشه شود.

مشکلات این گیاه حشرات شامل  کوسن پنبه ای ، اشکالات پوسته پوسته شدن و شته ها است. اسپری های روغن باغی در برابر هر دو اثربخش هستند.

بیماری های پوسیدگی ریشه می تواند برای میخک هندی کشنده باشد ، به ویژه در خاک با زهکشی ضعیف. از کاشت در مناطقی که بعد از باران آب جمع می شود خودداری کنید.از آبیاری زیاد پرهیز كرده و برگهای افتاده را تمیز كنید تا این مشکلات به حداقل برسد.

لطفا توجه داشته باشید: قارچ کش های کلروتالونیل می توانند باعث ریزش برگ و حتی مرگ بخصوص در ارقام متنوع شوند. کلروتالونیل (داکونیل) برای استفاده درمیخک هندی برچسب گذاری نشده است. همیشه قبل از استفاده برچسب سموم دفع آفات را بخوانید و فقط طبق دستورالعمل های روی برچسب استفاده کنید.کمبود منیزیم می تواند زمانی رخ دهد که PH خاک خیلی زیاد باشد. زردی در لبه ها و بین رگبرگهای برگ رسیده یا مسن از علائم کمبود منیزیم است.

گیاهان رونده همیشه سبز، پیچ امین الدوله Honeysuckle

پیچ امین الدوله یک درختچه چند ساله بسیار پرانرژی است که در مناطق اقلیمی شمالی برگریز است اما در مناطق گرمتر همیشه سبز است. این گیاه به دلیل دوره شکوفایی طولانی و گلهای معطر که تمام تابستان و تا پاییز شکوفا می شوند ، ارزشمند است ، اما همچنین گاهی اوقات مورد تحقیر واقع می شود زیرا عادت رشد “شدید” آن خیلی راحت از حالت تهاجمی خارج می شود. در مناطق خاص ، این گونه ای است که شما نباید آن را بکارید.

پیچ امین الدوله ژاپنی کوهنوردی است که به دور هر سازه عمودی ، خواه مضراب یا درخت ، به شدت پیچ خورد. انگورها دارای گلهای سفید معطر ، مایل به صورتی هستند که پروانه ها و مرغ مگس خوار را از اواخر بهار تا پاییز به خود جلب می کنند. گلها کم کم زرد می شوند و دیدن رنگ های سفید ، صورتی و زرد به طور هم زمان غیر معمول نیست. گل ها جای خود را به توت سیاه می دهند که برای انسان خفیف سمی است. این انگور غالباً کاشته می شود زیرا در مکان های سایه دار و در خاک های خشک عملکرد خوبی دارد.

برگها: سبز عمیق و بیضی شکل بدون ساقه بسیار کوتاه یا خیلی کوتاه. برگها به صورت جفت مقابل هم قرار گرفته اند.

گلها: گلهایی کرم مانند شیپوری که به رنگ زرد و نارنجی در می آیند و اغلب با یک رنگ قرمز یا صورتی براق می شوند.

پیچ امین الدوله خود چسبیده هستند اما در جوانی به کمک نیاز دارند. اگر روی دیوار رشد می کنید از سیم های گالوانیزه روی دیوار استفاده کنید و گیاه را با هدایت ساقه ها با عصای بامبو به این قسمت هدایت کنید. گیاهان را به خوبی آب دهید و در بهار با کودهای عمومی استفاده کنید.

وقتی گیاهان در یک نقطه گرم پرورش می یابند ، بوی کوه عسل بالا می رود. این رایحه در روز زنبورهای گرده افشان و شب ها پروانه ها را به خود جلب می کند. رنگ گل عسل پیچ پس از گرده افشانی کمی تغییر می کند.

در سالهای پیشین اعتقاد بر این بود که اگر پیچ امین الدوله در اطراف ورودی خانه رشد کند ، خوش شانسی می آورد و از ورود هرگونه ارواح شیطانی جلوگیری می کند. همچنین مدتهاست که این نماد وفاداری محسوب می شود و در زمان ویکتوریا دختران جوان از آوردن پیچ امین الدوله به خانه ممنوع بودند زیرا اعتقاد بر این بود که بوی شدید باعث خواب دیدن آنها می شود!

گرچه پیچ امین الدوله خاک مرطوب و نیمه مرطوب را ترجیح می دهد ، اما این شرایط ایده آل می تواند باعث رشد بیش از حد شدید گیاه شود. در شرایط خشک رشد معقولی دارد و چنین محیطی را برای عدم رشد بی رویه گیاه فراهم آورید. آن را در سایه آفتاب کامل بکارید. مکان های سایه دار هم میزان گلدهی را کاهش می دهد و هم رشد گیاه را تا حدودی متوقف می کند.

نور
این یک گیاه سازگار است که در آفتاب کامل تا سایه عمل می کند ، اما گاهی اوقات مکان سایه دار ترجیح داده می شود تا رشد آن را کنترل کند.

خاک
کندوی زنانه ژاپنی در هر خاک متوسط ​​عملکرد خوبی دارد ، به شرطی که زهکشی خوبی داشته باشد. خاکهای خشک ممکن است عادت رشد بی رویه انگور را محدود کند.

آب
برای بهترین رشد ، گل انگور ژاپنی را به خوبی آب داده (۱ اینچ در هفته) نگه دارید و از خاک با یک لایه از مالچ پوست محافظت کنید. اگر گیاه خیلی خشک شود ، برگها قهوه ای می شوند و می ریزند ، هرچند که انگور به ندرت می میرد. احتباس آب ممکن است به کنترل انگور کمک کند.

دما و رطوبت
پیچ امین الدوله ژاپنی در شرایط متنوعی در سراسر محدوده منطقه مقاومت خود رشد می کند. در آب و هوای سردتر برگریز است. همیشه سبز در مناطق گرمتر ، اما در هر کجا که رشد کند بسیار شدید است.

کود
تنها تغذیه مورد نیاز یک لایه کمپوست به علاوه کود آلی در بهار است. اگر انگور بیش از حد شدید شد ، حتی از این تغذیه بهاره خودداری کنید.