تافل ibt چیست؟

چشمان خود را ببندید و تصور کنید که در آزمون تافل نمره عالی کسب کرده اید. تبریک می گویم! اکنون می توانید برای بیش از 9000 دانشگاه برتر دنیا درخواست دهید و به بیش از 130 کشور مهاجرت کنید. تجربه این زیبایی را فراموش نکنید. فقط با برنامه ریزی صحیح می توانید این موفقیت بزرگ را جشن بگیرید. اما اولین آجر موفقیت در آزمون تافل، دانستن معنای آزمون است. شاید شنیده باشید که آزمون تافل در دو قالب کاغذی (PBT) و اینترنتی (iBT) برگزار می شود. البته پس از انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان، موسسه ETS آزمون تافل نسخه خانگی را نیز توسعه داد. اما در حال حاضر در ایران متقاضیان فقط می توانند در آزمون تافل IBT شرکت کنند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا در مورد آزمون تافل ibt بیشتر به شما بگوییم و تفاوت آن با آزمون تافل PBT را توضیح دهیم. پس اگر می خواهید یک بار برای همیشه از جزئیات این دو تست مطلع شوید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تافل IBT چیست؟

تافل ibt چیست؟

آزمون تافل IBT یکی از معتبرترین آزمون های دنیاست. با کسب نمره بالا در این آزمون ثابت می کنید که دانش بسیار بالایی از زبان انگلیسی دارید. این آزمون به صورت آنلاین در موسسات مختلف برگزار می شود. برای شرکت در آن باید یک موسسه معتبر را انتخاب کنید و با حضور در موسسه در آزمون آنلاین حاضر شوید. در ابتدای آزمون تافل ibt همه فکر می کردند که روش ارزیابی آن سخت تر از آزمون کاغذی تافل است. اما تافل IBT مزایای زیادی دارد. بنابراین در بسیاری از کشورها جایگزین آزمون کاغذی تافل شده است. در حال حاضر آزمون تافل IBT برای تمامی دانشگاه ها قابل قبول است. اگر مایل به مهاجرت به عنوان دستیار آموزشی هستید، پیشنهاد می کنیم مدرک تافل IBT را ارائه دهید. زیرا در قسمت Speaking این آزمون می توانید ثابت کنید که در صحبت کردن خوب هستید.

بخش های آزمون تافل ibt

آزمون تافل iBT از 4 قسمت 30 امتیازی تشکیل شده است. در این بخش ها مهارت های شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب شما ارزیابی می شود. در یک مقاله به طور کامل بخش های آزمون تافل IBT را ارائه کردیم. اگر می خواهید بدانید در هر بخش چه اتفاقی می افتد و می خواهید به چند سوال در هر بخش پاسخ دهید،

نمره این آزمون از 120 محاسبه می شود و اگر بتوانید بیش از 100 امتیاز بگیرید، دانش زبان انگلیسی بسیار خوبی دارید. اما بد نیست بدانید که تست ibt به دو صورت تعریف می شود:

این آزمون شامل خواندن بخش طولانی و گوش دادن به فرمت کوتاه است.

یک آزمون با یک بخش خواندن در قالب کوتاه و یک بخش گوش دادن در قالب طولانی.

متقاضیان به صورت تصادفی در یکی از این دو آزمون شرکت خواهند کرد. در نحوه ارزیابی و امتیازدهی این دو آزمون تفاوتی وجود ندارد، اما هر گروه یکی از این دو بخش را به صورت طولانی مشاهده خواهد کرد.
برای شرکت در آزمون جی آر ای و آزمون تافل کلیک کنید.

تفاوت بین آزمون تافل ibt و pbt

آزمون TOEFL PBT کتبی است و از چهار بخش زیر تشکیل شده است:

بخش گوش دادن

بخش گرامر

بخش مطالعه

بخش نگارش

ETS به دنبال جایگزینی آزمون تافل ibt با آزمون PBT است. زیرا روش آزمون تافل IBT معتبر است و تصویر دقیقی از مهارت های زبانی دانش آموز به دست می دهد. در این قسمت می خواهیم تفاوت تست ibt و pbt را بررسی کنیم تا دید واضحی از هر دو تست داشته باشید.

بخش اسپیکینگ به آزمون تافل IBT اضافه شد. بنابراین توانایی صحبت کردن شما با این تست سنجیده می شود.

آزمون تافل IBT دیگر بخش “گرامر تافل” ندارد. بلکه مهارت های گرامری شما در قسمت های دیگر آزمون و با پاسخ به سوالات تکمیلی ارزیابی می شود.

مکالمات و سخنرانی ها در بخش شنیداری تافل ibt طولانی تر است. علاوه بر این، می توانید در طول امتحان یادداشت برداری کنید.

گفتار انتخاب شده برای بخش شنیداری آزمون IBT بیشتر طبیعی است. سوالات انتخاب شده برای این بخش بسیار مفصل است.

بخش ریدینگ آزمون تافل ibt دارای سوالات متنوعی است. به عنوان مثال، در این بخش باید اطلاعات را دسته بندی کنید یا چیزی را خلاصه کنید.

برای نوشتن بخش مقاله TOEFL IBT; باید مهارت تایپ داشته باشد. در این بخش از معیارهای مشخص تری برای امتیازدهی استفاده می شود.

نمرات تافل IBT بین 0 تا 120 است، در حالی که نمرات تافل PBT بین 310 تا 677 است.

نحوه شرکت در آزمون تافل iBT

آزمون تافل IBT در آزمایشگاه کامپیوتر برگزار می شود. برای هر داوطلب یک مکان در نظر گرفته شده است و در صورت تأخیر داوطلب نمی تواند در آزمون حاضر شود. مدت زمان این آزمون 4 ساعت می باشد که برای هر قسمت 60 دقیقه در نظر گرفته شده است. داوطلبان می توانند طبق برنامه در تاریخ های مختلف در آزمون حاضر شوند. برخی از مراکز سالانه 30 تا 50 آزمون برگزار می کنند.

اگر می خواهید مراکز مجاز برگزاری آزمون تافل ibt را بشناسید مقاله مراکز آزمون تافل در ایران را مطالعه کنید.

برای ثبت نام در آزمون تافل ibt باید یک حساب کاربری در وب سایت ETS ایجاد کنید لطفاً مطمئن شوید که اطلاعات کاربری شما باید با اطلاعات شناسایی پاسپورت شما مطابقت داشته باشد زیرا دیگر نمی توانید این بخش را تغییر دهید اگر هنوز پاسپورت ندارید، اطلاعات خود را وارد کنید تا بعداً با اطلاعات پاسپورت شما تفاوتی نداشته باشد.

مزایا و معایب آزمون تافل ibt

آزمون تافل iBT چندین مزایا و معایب دارد که در این بخش می خواهیم به آنها بپردازیم. با مطالعه این بخش می توانید بهترین تصمیم را بگیرید

تافل IBT تقریبا در تمام دانشگاه های آمریکا پذیرفته می شود.

ثبت نام در آزمون تافل کار ساده ای است. مهم نیست در کدام کشور هستید، به راحتی می توانید در آن ثبت نام کنید.

همانطور که اشاره کردیم، این آزمون 30 تا 50 بار در سال برگزار می شود. بنابراین می توانید در تاریخ های مختلف شرکت کنید.

پاسخ های شما از زوایای مختلف ارزیابی می شود. در نتیجه شانس کسب امتیاز بیشتری خواهید داشت، مثلا مهارت اسپیکینگ شما توسط 3 یا 4 معلم تست می شود.

از آنجا، آزمون تافل طرفداران زیادی دارد و اگر دیر ثبت نام کنید، نقاط به سرعت پر می شوند.

برای کسب نمره بالا در آزمون تافل IBT، باید به هر چهار مهارت زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. این بدان معناست که امتیاز بالای شما در یک دسته با از دست دادن امتیاز قابل جبران نیست.

مدت زمان آزمون طولانی است و ممکن است کمی خسته کننده باشد.

برای قبولی در آزمون TOEFL iBit باید مهارت های کامپیوتری خوبی داشته باشید.