علمی و پزشکی

۱۲ نکته طلایی برای لاغری

۱۲ نکته طلایی برای لاغری

آفتاب نیوز:

علمی ترین روش های کاهش وزن و بهترین رژیم های لاغری در جهان دارای دستورالعمل ها و اصولی است که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

بهترین راه برای کاهش سریع و بدون کاهش وزن چیست؟

برای جلوگیری از اشتها و غذای اشتباه و پیروی از بهترین روش برای کاهش وزن ، نیازی به خوردن غذاهای خسته و ناسالم و آسیب رساندن به بدن خود نیست. در این مقاله ما به شما 13 نکته اساسی در کاهش وزن می دهیم که در عین حال بسیار موثر هستند و باعث لاغری و سلامتی شما می شوند. این رهنمودها را جدی بگیرید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

با پیروی از این 13 دستورالعمل رژیم و ورزش ، می توانید بدون کاهش وزن در کمترین زمان ممکن وزن کم کرده و بهترین روش کاهش وزن را بدست آورید:

.. چای صبحانه نخورید
نه تنها ترک یا ترک روزه به کاهش وزن کمک می کند ، بلکه باعث از دست دادن مواد مغذی ضروری می شود و ممکن است در طول روز بیش از حد غذا بخورید زیرا احساس گرسنگی می کنید. در عوض ، غذای سالم را شناسایی و بخورید.

. وعده های غذایی منظم بخورید
غذا خوردن در ساعات منظم در طول روز به سوختن سریعتر کمک می کند. همچنین میل به خوردن تنقلات پرچرب و پر قند را کاهش می دهد. در مورد تغذیه سالم بیشتر بیاموزید و غذاهای ناسالم و چرب را جایگزین آن کنید.

.. مقدار زیادی میوه و سبزی بخورید
میوه ها و سبزیجات سه عامل اصلی موفقیت در کاهش وزن هستند. کالری و چربی کمی دارند (کالری گیاهی ؛ چه مقدار کالری در سبزیجات وجود دارد؟) و در عوض مقدار زیادی فیبر دارند. (غذاهای غنی از فیبر) سبزیجات و میوه ها همچنین دارای ویتامین ها و مواد معدنی بسیار زیادی هستند. با خوردن میوه و سبزیجات ، برای مدت طولانی احساس سیری خواهید کرد ، اشتهای کاذب خود را برطرف کرده و در عین حال ، بیشتر نیازهای بدن شما برآورده می شود.

.. فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید

فعال ماندن عامل اصلی در کاهش وزن و جلوگیری از کاهش وزن است. ورزش و ورزش کافی علاوه بر فواید زیادی که برای سلامتی دارد ، می تواند به شما در سوزاندن کالری اضافی کمک کند که فقط با رژیم گرفتن نمی توان هدر داد. اگر به دنبال بهترین روش برای کاهش وزن هستید ، فعالیتی را پیدا کنید که از آن لذت ببرید و بتواند آن را در برنامه روزانه خود بگنجانید. ورزش و دویدن ایروبیک یکی از بهترین فعالیت هایی است که می توانید در طول روز انجام دهید.

.. نوشیدن مقدار زیادی آب

مردم گاهی از گرسنگی بهم می ریزند! اگر شاید فقط یک لیوان آب مورد نیاز شما باشد ، با این احساس غلط کالری اضافی می سوزانید. نوشیدن آب به میزان کافی در طول شبانه روز را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم در نظر بگیرید و حتماً این دستورالعمل ها را دنبال کنید.

.. رژیم غذایی با فیبر بالا بخورید

یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند به شما کمک کند احساس سیری بیشتری کنید ، که برای کاهش وزن بسیار مناسب است. فیبر فقط در غذاهای گیاهی مانند میوه ها و سبزیجات ، چربی ها ، نان های سبوس دار ، برنج قهوه ای ، ماکارونی و لوبیا ، نخود فرنگی و عدس یافت می شود.

.. برچسب های غذا را بخوانید

دانستن چگونگی خواندن برچسب های مواد غذایی به شما در انتخاب سالم تر کمک می کند. این برچسب ها اطلاعاتی در مورد کالری ، قند ، چربی و سایر مقادیر غذای مورد نظر به شما می دهند.

در مورد محصولات غذایی داخلی در ایران ، مارکرهای رنگ تغذیه ای به برچسب های محصولات غذایی اضافه شده اند که می توانید با شناسایی آنها:

معیارها و اندازه اشتراک را می توان درک و ارزیابی کرد

– میزان انرژی هر سهم از نظر کالری
شاخص های ارزیابی شده (مواد مغذی ارزیابی شده)
واحد اندازه گیری شاخص های اندازه گیری شده در اندازه شمارش و سهم
شاخص های رنگ (رنگ های مشخص شده برای هر نشانگر)
راهنمای رنگها

محصولات بازار خارجی و محصولات وارداتی موجود در بازار دارای برچسب های غذایی نیز هستند ، که در هر بخش توصیف می کنیم:

.. از تخته و کاسه های کوچک استفاده کنید

استفاده از بشقاب های کوچکتر به شما کمک می کند غذای کمتری بخورید. با بشقاب و کیسه های کوچکتر ، آرام آرام و بدون از دست دادن گرسنگی به غذاهای کم حجم عادت خواهید کرد. حدود 20 دقیقه طول می کشد تا معده به مغز بگوید که پر است ، بنابراین قبل از احساس سیری آرام آرام غذا بخورید و از فشار زیاد خودداری کنید.

.. غذای مورد علاقه خود را محدود نکنید

هیچ غذایی را در برنامه کاهش وزن خود قرار ندهید ، مخصوصاً آنهایی که دوست دارید. منع غذا فقط باعث حریص بودن غذا می شود. تا زمانی که از کالری مورد نیاز روزانه خود فراتر نروید ، دلیلی ندارد که خود را از طعم گاه به گاه خوردن غذاهای مورد علاقه خود محروم کنید.

10 غذای بی ارزش نخورید

برای جلوگیری از وسوسه خوردن غذای ناخواسته ، از مصرف نوشیدنی های شیرین نشده مانند شکلات ، بیسکویت ، پفک و نوشیدنی های شیرین در خانه خودداری کنید. در عوض ، میان وعده های سالم مانند میوه ها و آب میوه ها ، آجیل و دانه ها ، کیک های برنجی ، کیک های گوشتی و پاپ کورن های شیرین یا غیر چربی را انتخاب کنید.

. کالری را برای وعده های غذایی برنامه ریزی و محاسبه کنید

سعی کنید صبحانه ، ناهار ، شام و میان وعده های خود را در طول هفته برنامه ریزی کنید. اطمینان حاصل کنید که کالری خود را می سوزانید و کمتر از توانایی بالقوه خود عمل نمی کنید. تهیه لیست خرید هفتگی برای این امر ممکن است در هفته اول مفید باشد.

. به اندازه کافی خوابیدن

یکی از دلایلی که مردم زیاد می خورند ، خواب کافی نیست. بیشتر افراد ، به ویژه در زندگی امروز ، تا آخرین ساعات شب بیدار هستند و اوقات خوبی برای خواب ندارند. خستگی ناشی از بی خوابی در شب ، انرژی مورد نیاز بدن را کاهش می دهد و در نتیجه سلولهای بدن برای تأمین انرژی به غذا احساس نیاز می کنند و در نتیجه باعث می شود فرد احساس گرسنگی کاذب کند. بنابراین ساده ترین کاری که می توانید برای جلوگیری از اشتهای بد انجام دهید این است که 6 تا 8 ساعت در ساعت بخوابید.

نکته آخر

به دنبال غذاها و روش های دشوار و عجیب و غریب به عنوان بهترین راه برای کاهش وزن نباشید. کلید سلامتی و تناسب اندام شما در دستان شماست. از عادت های بد غذایی ، سبک زندگی ناسالم و سبک زندگی ناسالم خودداری کنید و از سلامتی و سلامتی خود مراقبت کنید تا لاغر نشوید و عواقب آن را کاهش دهید.