عمومی

دلایل خرابی باتری های موبایل چیست؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]گوشی های هوشمند امروزه به یکی از وسایل ضرورری زندگی تبدیل شده است به گونه ای که اغلب افراد بیشترین ساعات روزانه خود را در حال کار کردن با این دستگاه می گذرانند و از آن برای کاربردهای مختلفی استفاده می کنند، لذا در این میان نحوه عملکرد  باتری این گوشی ها که به عنوان تامین کننده انرژی دستگاه به شمار می آید و بدون ان عملا نمی توان از گوشی استفاده کرد از اهمیت زیادی برخوردار است، از این رو لازم است برای این که بتوان از گوشی موبایل استفاده کرد به سلامت باتری اهمیت زیادی دهید و دلایل خرابی باتری های موبایل را بدانید و با روش های جلوگیری از این خرابی ها آشنا باشید.

دلایل خرابی باتری های موبایل چیست؟
دلایل خرابی باتری های موبایل چیست؟

ما در این مقاله قصد دارید به بررسی دلایل خرابی های موبایل بپردازیم و همچنین راهکارهایی برای جلوکیری از این خرابی ها به شما عزیزان ارائه دهیم برای کسب اطلاعات در این زمینه با ما همراه باشید

علت خراب شدت باتری موبایل

نوسان آمپر موجب خرابی باتری می شود به این معنا زمانی که گوشی از قابلیت فست شارژ برخوردار نمی باشد اما شما با شارژر سریع اقدام با شارژ ان می کنید، در این حالت دو اتفاق ممکن است روی دهد یا آی سی شارژ برای این که به سایر قطعات صدمه وراد نشود دچار سوختگی می شود و یا این که باتری گوشی خراب می شود، البته نوسان آمپر به دلایل مختلف دیگری نیز روی می دهد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

مهم ترین دلایل خرابی باتری های موبایل به قرار ذیل است:

  • مدت زمان طولاتی به شارژ ماندن
  • به شارژر متصل نمودن مداوم گوشی، به عنوان مثال زمانی که گوشی 80 دردصد شارژ دارد مجددا ان را به شارژر متصل کنید
  • استفاده از شارژرهای غیر استاندارد
  • استفاده مداوم از پاور بانک برای شارژ باتری
  • خرابی آی سی و سوکت شارژ

در ادامه به بررسی هر کدام از موراد فوق الذکر می پردازیم

مدت زمان طولانی به شارژ بودن گوشی

برخی افراد عادت دارند که به صورت مداوم گوشی خود را به شارژر متصل کرده و همزمان نیز از آن استفاده می کنند که این عمل کاری اشتباه بوده و یکی از دلایل خرابی باتری می باشد زیرا این عمل موجب داغ شدن باتری موبایل شده  و همانطور که می دانید حرارت بالا علاوه بر اینکه به باتری آسیب می رساند موجب خرابی قطعه های دیگر نیز خواهد شد.

برای شارژ باتری به منظور افزایش کیفیت و عمر مفید آن از بهترین و مناسب ترین روش برای این کار استفاده کنید، بهترین زمان برای اتصال شارژر زمانی است که درصد شارژ باتری به 20 درصد رسیده باشد و بهتر است قبل از پر شدن کامل ظرفیت باتری ان را خارج کنید.

استفاده از شارژرهای غیراستاندارد

یکی دیگر از دلایل خرابی باتری های موبایل استفاده از شارژرهای غیر استاندارد و غیر اورجینال است که موجب ایجاد آسیب های جدی برای باتری می شود، البته لازم است که بدانید اگر شارژری که استفاده می کنید درصد امپر آن بیش از امپر ورودی باتری باشد نیز موجب خرابی آن خواهد شد.

برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است برای شارژ باتری از شارژر و کابل اورجینال و سازگار با دستگاه موبایل استفاده کنید.

به شارژر متصل نمودن مداوم گوشی

هرگز نباید تا زمانی که ظرفیت شارژ گوشی به صفر برسد از ان استفاده کنید سپس ان را به شارزر متصل کنید، زیرا در چنین شرایطی باتری تمام توان خود را به کار می گیرد تا بتواند به کار کردن ادامه دهد و این امر منجر به تحمل فشار زیادی برای آن می شود از این رو توصیه می کنیم قبل از این که ظرفیت باتری به زیر 20 درصد برسد حتما آن را به شارژر متصل کنید.

نکته: تنها تمام شدن درصد شارژ باتری موجب خرابی باتری نمی شود اگر باتری موبایل را پس از این که به صورت کامل شارژر شد همچنان از شارزر جدا نکیند نیز موجب صدمه دیدن جدی و در نهایت خرابی باتری خواهد شد.

استفاده مداوم از پاوربانک برای شارژ باتری

پاوربانک در زمره لوازم جانبی گوشی های موبایل قرار دارد و برای این که منجر به خرابی باتری نشود بایستی در مورد نحوه استفاده بهینه از ان آگاهی و اطلاعات لازم را داشته باشید.

برای این منظور توصیه می کنیم میزان استفاده تان از پاور بانک را به حداقل ممکن برسانید، همچنین از اصل بودن پاوربانکی که خریداری کرده اید نیز اطمینان کسب کنید.

خرابی آی سی و سوکت شارژ

منظور از ای سی همان مدار شارژ است که شدت جریان ورودی به دستکاه را کنترل می کند به این معنا که اگر جریان بیش از ظرفیت تعیین شده برای باتری به گوشی وارد شود آی سی شارژ وظیفه کنترل و ممانعت از وروردی آن را دارد اما چنانچه میزان جریان ورودی بیش از حد بالا باشد آی سی شارژ می سوزد و از این طریق مانع از خراب شدن سایر قطعات می شود.

و سوکت شارژ نیز در صورت اب خوردگی و یا استفاده از گوشی در استخر و یا حتی گاهی عرق دست دچار خرابی می شود از این رو زمانی که  شارژر را به آن متصل می کنید ممکن است جریان ورودی افزایش و کاهش پیدا کند و یا حتی قطع و وصل شود که این امر موجب صدمه دیدن و خرابی باتری می شود.

لذا اگر سوکت گوشی با چنین مشکلی مواجه شد حتما برای خشک کردن آن اقدام کنید.

مرجع انواع باتری برندهای گوشی موبایل:

https://fonishop.com/product-category/battery/battery-sony/

https://fonishop.com/product-category/battery/battery-lg/

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]