فرهنگ و هنر

اهمیت و نحوه یادگیری گرامر زبان انگلیسی به طور صحیح

به نظر شما یادگیری گرامر زبان انگلیسی مهم است؟ مگر ممکن است که گرامر که ساختار یک زبان را تشکیل میدهد بی اهمیت باشد؟! اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد! در عین حال برخی از معلمان زبان انگلیسی آن را از اصول مهم یادگیری زبان می دانند ، بنابراین آن را آموزش می دهند ولی به اهمیت یادگیری صحیح آن توجی نمی‌کنند. دیگران معتقدند که این مبحث کسالت آور، بی‌نتیجه و حتی بسیار قدیمی است! و در نتیجه هیچ توجهی به آن نمی‌کنند. ولی ما امروز و در این مقاله قصد داریم تا به اهمیت دستور زبان انگلیسی و راه های یادگیری آن به صورت کاربردی و نه تئوری اشاره کنیم.

یک نظر وجود دارد که همه ما مدت طولانی است که از دستور زبان بیش از حد استفاده کرده ایم و فقط باید انگلیسی صحبت کنیم و مکالمه را تمرین کنیم. در حقیقت ، اگر به دوران مدرسه و دانشگاه خود و روش های بی اثر و خسته کننده یادگیری گرامر فکر کنیم به راحتی از این مبحث بسیار مهم زده می‌شویم در حالیکه برای تسلط به مکالمه، کسب نمره بالا در آزمون آیلتس و تمامی جنبه های دیگر بسیار مهم است. مطمئن باشید بدون یادگیری گرامر به طور صحیح و کاربردی نمیتوانید در تقویت زبان انگلیسی و رسیدن به درجات بالا در آن موفق باشید.

در ادامه با معرفی بهترین روش های یادگیری گرامر زبان انگلیسی در خدمت شما هستیم فارغ از اینکه در یک کلاس زبان آنلاین یا حضوری شرکت می‌کنید یا خیر، حتما از این روش ها استفاده کنید.

چگونه باید گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیرم؟!

آموزش دستور زبان انگلیسی از صفر تا صد آن باید به گونه ای باشد که دانش‌پذیر حساسیت زیادی نسبت به قوانین و فرمول های دستور زبان انگلیسی نشان ندهد، بلکه باید کاربرد و موقعیت صحیح قوانین دستور زبان را بیاموزد.

مهمتر از تلاش برای به خاطر سپردن فرمول های یادگیری دستور زبان انگلیسی و دانستن آنها فقط به صورت تئوری ، دانستن زمان استفاده از آنها و توانایی استفاده طبیعی از آنها در مکالمات انگلیسی است.

بنابراین در اینجا متوجه می شویم که حتی توانایی خواندن یا مکالمه به زبان انگلیسی نیاز به دانش دستور زبان انگلیسی دارد و کلمات انگلیسی به تنهایی نمی توانند معنای صحیح و هدف اصلی را از نویسنده به خواننده منتقل کنند.

آموزش گرامر انگلیسی

خوشبختانه امروزه دیده می‌شود که با پیشرفت دانش معلمان و توسعه ی پلتفرم های آموزش آنلاین زبان، روش های بهتری جایگزین روش های منسوخ شده ی قدیمی در کلاس های آموزش آنلاین زبان انگلیسی شده ولی باز هم نقایص بسیاری دیده ‌می‌شود.

تا می‌توانید با دیگران مکالمه کنید

یک زبان شما را به بخشی از جامعه تبدیل می کند. تلاش برای یادگیری آن بدون گفتگو با افراد دیگر کار سختی است. از هر فرصتی استفاده کنید و حتی تلفنی با مردم صحبت کنید. شما با گوش دادن به چگونگی استفاده دیگران از این کلمات، گرامر را یاد می گیرید، حتی اگر قوانین آن را نمی دانید. هرچه بیشتر به کلمات صحیح استفاده شده گوش دهید، بیشتر خواهید آموخت و اغلب به صورت ناخودآگاه اتفاق می‌افتد.

از برنامه ها و سایت‌های آموزش زبان آنلاین استفاده کنید

برنامه های موبایل و وبسایت های آموزش آنلاین زبان به شما کمک می کنند تا دستور زبان را در همه سطوح با سهولت یاد بگیرید. استفاده از آنها راحت و دلچسب است.

با استفاده از برنامه های تلفن همراه و وبسایت های آموزش زبان انگلیسی آنلاین، ویژگی هایی را به دست می آورید که به شما امکان می دهد از هر راهی که می خواهید بر گرامر تسلط پیدا کنید. از بهترین نمونه های خارجی این وبسایت ها، وبسایت فلوئنت‌یو Fluentu و از بهترین نمونه وبسایت های فارسی آموزش زبان آنلاین که مقالات ارزشمندی در زمینه آموزش گرامر و آموزش مکالمه دارد، می‌توان به انگلیشدان. englishdon اشاره نمود

به دنبال قالب ها و چانک ها باشید

با شناسایی قسمت های گفتاری در یک جمله ، الگوها را مشخص کنید و از همان ها استفاده کنید. سعی کنید بدون بررسی گرامر های استفاده شده آنها را شناسایی کنید و هنگام ساخت جملات خود از الگوها پیروی کنید. خواهید دید که بسیار موثر است و به یکباره سطح و قدرت شما را بالا می‌کشاند. اینجاست که ارزش یادگیری این جملات به جای یادگیری لغات و گرامر به طور مجزا خود را نشان میدهد. فقط کافیست تا از قالب های اماده و البته پرکاربرد در صحبت های خود استفاده کنید.

آموزش زبان انگلیسی و یادگیری گرامر آن نیاز به صبر دارد

انتظار نداشته باشید که دانش دستور زبان شما فوراً کامل شود. حتی انگلیسی زبانان بومی هم می توانند اشتباه کنند.

یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از یادگیری یک دستور زبان جدید، استفاده هر چه بیشتر از آن است، خصوصاً در مکالمه های روزمره.

به یاد داشته باشید که هر بار فقط کمی بخوانید و سپس از آن استفاده کنید، این بسیار مهم است. اگر احساس خستگی شدید کردید، کمی استراحت کنید و بعداً به درس خود برگردید. شما همچنین باید به روشی متناسب با سبک یادگیری خود مطالعه کنید که ممکن است برای همه متفاوت باشد. اگر مشاهده فیلم یا وبلاگ نویسی راحت تر از مطالعه کتاب است ، به تماشای فیلم یا  نوشتن وبلاگ بروید و در حالی که سرگرم هستید ، دستور زبان را نیز یاد بگیرید.

برای مشاهده روش های کامل تر برای یادگیری گرامر به منبع خبر مراجعه نمائید.

منبع: گروه تدریس آنلاین زبان انگلیسی انگلیشدان
englishdon.ir