عمومیاخبار کسب و کار

5 باور غلط در مورد پرورش سبزیجات در خانه

پرورش گیاه خود می‌تواند یک تلاش رضایت بخش و مفید باشد. همه می‌توانند از میوه‌ها و سبزیجات خانگی لذت ببرند، حتی اگر حیاط نداشته باشند و در فضایی تنگ زندگی کنند.

5 باور غلط در مورد پرورش سبزیجات در خانه

تصورات غلط زیادی در مورد تولید میوه و سبزیجات خانگی وجود دارد که به زمانی برمی گردد که این نوع فعالیت بخشی از زندگی همه افراد بود و خانه‌ها لزوماً زمین مجاور داشتند. امروزه، داشتن یک باغ کوچک یک مورد لوکس محسوب می شود و نمی‌توان آن را در خانه های آپارتمانی یافت.

با این حال اگر می‌خواهید پرورش شخصی خود را داشته باشید، این موضوع نباید مانع شما شود. حتی میتوانید با پروش این گیاهان برای خود کسب درآمد کنید. فروش گل و گیاهان آپارتمانی و خوراکی به صورت اینترنتی نیز خیلی قابل دسترس تر از قبل است.

علی الخصوص برای اشخاصی که به گلفروشی‌های داخل شهر دور هستند یک فرصت عالی است. با توجه به اینکه بیشتر افراد جامعه وقت خود را در اینترنت میگذرانند،  خیلی راحت با کسب و کار فروش گل آنلاین شما آشنا میشوند و میتوانید از این طریق درآمد خوبی کسب کنید. برای آشنایی با مزایای فروش گل و گیاه به صورت آنلاین و افزایش درآمد از این طریق برو روی لینک کلیک کنید.

در اینجا باورهای غلطی وجود دارد که باغداران جوان اغلب به آن اعتقاد دارند و نباید اجازه دهید آنها شما را دلسرد کنند:

1) من فضای کافی ندارم

بسیاری معتقدند که شما نیاز به یک حیاط خلوت بزرگ دارید تا بتوانید میوه و سبزیجات خود را پرورش دهید. این مورد واقعیت ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در فضای بیرونی خود هر چند کوچک، خلاق باشید. برای تأثیرگذاری بیشتر، استفاده از فضای عمودی را فراموش نکنید.

بر اساس آنچه می‌خواهید بخورید و آنچه برای رشد به آن نیاز ندارید، گزینشی کار کنید. همچنین توصیه دیگر این است که میوه‌ها یا سبزیجاتی را خریداری کنید که خرید آنها از فروشگاه‌ها گران است تا بتوانید در هزینه خود نیز صرفه جویی کنید.

گیاهان ایده آل برای باغ‌ها و بالکن‌های کوچکتر عبارتند از:

  • حبوبات مانند لوبیا و نخود فرنگی
  • کدو سبز و کدو حلوایی
  • سالاد، سبزیجات و گوجه فرنگی

5 باور غلط در مورد پرورش سبزیجات در خانه

2) من در باغبانی بی تجربه هستم

به یاد داشته باشید که هیچ کس دانشمند به دنیا نمی‌آید و همه باید از جایی شروع کنند. بنابراین اگر احساس می‌کنید برای پرورش باغ خود بی تجربه هستید، نگران نباشید. سعی کنید با کاری ساده‌تر مانند پرورش توت فرنگی، تمشک و توت سیاه شروع کنید. آن‌ها را اغلب آبیاری کرده و قبل از زمستان به سطح زمین برسانید.

3) من وقت کافی ندارم

برخلاف تصور عموم، پرورش میوه و سبزیجات در منزل می‌تواند در وقت شما صرفه جویی کند. به جای رفتن به مغازه برای خرید آنچه که نیاز دارید، می‌توانید آن را از باغ خود تهیه کنید. گیاهانی مانند کدو تنبل، کدو سبز و خیار برای کسانی که وقت آزاد ندارند مناسب‌ترین گیاهان برای رشد هستند. آن‌ها به حداقل زمان و تلاش احتیاج دارند و می‌توانند به تنهایی بدون مزاحمتی باغ شما را توسعه دهند.

5 باور غلط در مورد پرورش سبزیجات در خانه

4) من نمی‌توانم در خانه اجاره ای باغ خود را داشته باشم

صاحبخانه شما احتمالاً نمی‌خواهد بدون مجوز تغییرات بزرگی در باغ ایجاد کند، اما این بدان معنا نیست که پرورش میوه و سبزیجات خود کاملاً دور از ذهن است. از جعبه‌ها و گلدان‌هایی که می‌توانید روی پنجره‌ها بگذارید استفاده کنید تا باغ موقت خود را تشکیل دهید.

5) باغ من از نور کافی خورشید محروم است

پرورش سایه و میوه در باغ سایه دار دشوار است. اما برخی از انواع گیاهان با آفتاب کمتر پرورش می یابند. سعی کنید انگور فرنگی، توت سیاه یا گیلاس بکارید. برای دستیابی به نور بیشتر در فضای باز، قطع درختچه‌های رشد کرده و حرکت گلدان‌ها در صبح و عصر را در نظر بگیرید تا مسیر خورشید را دنبال کنید.