عمومیاخبار کسب و کار

مشخصات 10 نوع از انواع مختلف نهال پسته

کاشت انواع نهال پسته مناسب

کاشت نهال پسته و احداث باغ پسته میتواند یکی از انواع پرسود و مناسب باغ داری باشد. با کمی بررسی اصولی و شناخت محیط و انواع نهال میتوان نتیجه مطلوب و عالی کسب کرد. البته سود بالا و کیفیت مطلوب محصول نهایی نیاز به نکات بسیاری دارد که هر کدام نظرات و بررسی های کارشناسانه خود را طلب میکند. حال که تصمیم به کاشت نهال پسته را گرفته اید پیشنهاد میکنیم از ابتدا این کار را بصورت اصولی و مناسب پیش ببرید.

مشخصات 10 نوع از انواع مختلف نهال پسته

شناخت بهترین روش برای کاشت نهال پسته؟

در زمان کاشت نهال پسته نکات بسیاری اهمیت دارد که با در نظر گرفتن آنها میتوان نتایج مطلوبی کسب کرد. عوامل مهم و تاثیرگذار که می توان به آن اشاره کرد به فاصله کاشت استاندارد نهال پسته ها با هم، روش کاشت نهال پسته بصورت اصولی، بررسی شرایط کشت نهال پسته و بررسی از نظر بهترین زمان کاشت نهال پسته اشاره کرد. دو روش کلی برای کاشت انواع نهال پسته وجود دارد.

نهال پسته از انواعی است که در اکثر خاک ها قابل کاشت است، این نهال حتی در خاک های که سرشار از آهک و نمک قابل کشت است. نهال پسته نسبت به شرایط محیطی همچون آب و هوا بسیار مقاوم است. ولی باید توجه کرد که این نهال در خاک سنگی و سفت رشد مناسب نخواهد کرد و بار نخواهد داد. نهال پسته باید در خاکی مناسب که از آبیاری مناسبی برخوردار است کاشته شود. بهترین نوع خاک برای کاشت پسته خاک های شنی و خاک های رسی مناسب ترین نوع خاک می باشد. بطور کل نهال پسته بسیار مقاوم است و نیاز به آبیاری زود هنگام ندارد.

روش هایی برای کاشت و مراقبت نهال پسته؟

در ابتدای مطلب هم عنوان شد نهال پسته را میتوان به 2روش کلی کاشت. یکی بصورت کاشت بذر و یکی دیگر بصورت کاشت نهال. البته زمان و شرایط مناسب کاشت کاملا به شرایط محیطی و آب و هوایی بستگی دارد. یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن دقت کرد و مورد توجه قرار داد، عدم کاشت نهال در روزهای تابستانی بسیار گرم و در روزهای بسیار سرد زمستانی.

نهال پسته خنجری دامغان

نهال پسته خنجری دامغان که از انواع ارقام بومی شهرستان دامغان از استان سمنان می باشد. محصول این گونه نهال پسته که از انواع پسته های بادامی می باشد که شباهت زیادی به رقم پسته های احمد آقایی و پسته بادامی دارد، این رقم بسیار پرفروش و محبوب میباشد. مغز درشت و چربی بالا و طعم عالی از ویژگی های بارز میوه این نهال میباشد.

مشخصات نهال پسته اوحدی

نهال پسته اوحدی که از ارقامی است که بیشترین سطح کشت را در کشور دارد. این نهال دارای منشا اصلی از یکی از روستاهای کرمان بنام فتح آباد را دارد. با بررسی های انجام شده به تقریبا 70 درصد زمین های کشاورزی زیر کشت نهال پسته در رفسنجان به نهال پسته اوحدی می باشد.

خرید نهال پسته شاه پسند

نهال پسته شاه پسند یکی از انواع با کیفیت و خاص نهال میباشد. ریشه اصلی این نهال به منطقه دامغان باز میگردد اما در دیگر مناطق کشور همچون رفسنجان نیز کشت می شود. نهال پسته شاه پسند یکی از ارقام درجه یک و مرغوب پسته می باشد که در منطقه دامغان کشت می شود.

معرفی نهال پسته فندقی

نهال پسته فندقی که در میان انواع نهال های پسته در کشور بیشترین میزان صادرات را دارد. پسته فندقی از ارقام خاص میباشد.این نهال با محصولات ریزی که دارد قیمت مناسبی دارد، اما از نظر طعم و عطر بسیار با کیفیت و مناسب میباشد. شاید سایز کوچک این پسته باعث قیمت مناسب آن شده ولی طعم آن بسیار عالی است.

قیمت نهال پسته رفسنجان

نهال پسته رفسنجان  که میتوان عنوان کرد که محصول آن از بهترین نوع پسته می باشد. درکشور ما تعداد بالایی از زمین های زیر کشت پسته  با نهال پسته رفسنجان می باشد. از پرخاصیت ترین و مناسب ترین انواع پسته میتوان به پسته رفسنجان اشاره کرد. پسته این نهال معمولا هم از کیفیت بالایی برخوردار است و هم قیمت بالایی دارد.

نهال پسته کله قوچی

نهال پسته کله قوچی  از انواع مشهور و معروف نهال پسته می باشد. این نهال زود بار میدهد و از نظر راندمان بصرفه است البته همه این موارد به رسیدگی مناسب بستگی دارد. البته باید توجه کرد که پسته کله قوچی ظاهری فندقی و درشت دارد و نسبت به پسته اکبری و احمد آقا از نظر کشیدگی کوتاه تر است.

مشخصات نهال پسته قزوینی

خرید نهال پسته قزوینی  با ویژگی های خاصی که دارد یک گزینه جذاب جهت خرید است. همین ویژگی های خاص این نهال است که باعث محبوب و پرفروش شدن این نهال میشود. این پسته به راحتی برش خورده و تبدیل به خلال میشود. یعنی در زمان برش خرد نمیشود و بصورت خلال مناسب میباشد.

خرید نهال پسته زرند

نهال پسته زرند  یکی از بهترین و خاص ترین انواع نهال پسته میباشد. شهر زرند کرمان منشا اصلی کاشت این نهال میباشد. این نهال به دلیل ویژگی های خاص خود به یک نهال پایه بسیار عالی تبدیل شده است. میتوان این نهال را یکی از گزینه های مناسب جهت کاشت دانست.

آشنایی نهال پسته اکبری

نهال پسته اکبری که با سایز درشت و عالی خود همیشه از آن بعنوان یک نوع نهال کاملا سودآور نام برده میشود. همین سایز و سود آوری بالا دلیلی شده است بر پرفروش بودن این نهال. این نوع نهال به دلیل کیفیت بالایی که از هر نظر دارد و قیمت بالای آن که شاید حتی گران ترین نوع پسته باشد، بیشترین زمین های زیر کشت را دارا میباشد.

نهال پسته احمد آقایی

نهال پسته احمد آقایی که بیشترین صادرات در کشور متعلق به این نوع نهال میباشد، این نهال از ارقامی میباشد که در صورتی که با هدف اقتصادی کاشته میباشد منناسب است. این رقم بطور کلی در تمام دنیا محبوب میباشد. نهال پسته احمد آقایی از گونه های بومی کشور میباشد. این پسته به دلیل سایز و رنگ سفید خود جز ارقام لوکس محسوب میشود.

نکاتی مهم در مورد کاشت نهال پسته

حتما زمینی که قصد کاشت آن را دارید یک سال قبل با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار دهید. این کارشناسان خاک را از نظر کیفیت و ناخالصی مورد بررسی قرار میدهند. حتما قبل از کاشت یک نقشه از نحوه و شکل کاشت تهیه گردد. به زمان کاشت مناسب دقت شود تا در زمان مناسب انجام شود

قبل از اقدام به کاشت شرایط آبیاری باید مورد بررسی قرار گیرد، زیرا مهمترین بخش هر کشت و احداث باغی آبیاری می باشد. بهترین شرایط و نحوه آبیاری بصورت مکانیزه می باشد.