علمی و پزشکیاخبار کسب و کار

کاربرد دستکش یکبارمصرف خانگی و پزشکی

دستکش یکبار مصرف خانگی و پزشکی یکی از لوازم ضروری برای رعایت بهداشت فردی است که  از نامش پیداست، فقط یک بار قابل استفاده بوده و چنانچه از دست خارج شود، برای بار دوم قابل استفاده نبوده و آلوده محسوب می شود.

دستکش های خانگی برای خرد کردن انواع مواد غذایی مانند گوشت، مرغ و ماهی و یا خرد کردن سیر و پیاز مورد بهره برداری قرار می گیرد. جنس دستکش خانگی اغلب از نایلون نازک بوده و ممکن است خیلی سریع پاره شود. دستکش هایی که در مراکز درمانی و مطب ها استفاده می شوند جنس متفاوتی دارند که عبارتند از لاتکس، وینیل و نیتریل که بهتر در دست مانده و ماندگاری بهتری هم دارند، زیرا موادی که در تولید آنها به کار برده می شود، متفاوت است.

در ادامه به کاربرد دستکش یکبار مصرف خانگی و پزشکی می پردازیم.

کاربرد دستکش یکبارمصرف خانگی و پزشکی

انواع دستکش یکبار مصرف

  1. دستکش فریزر در آشپزخانه منازل استفاده شده و خیلی سریع پاره می شود. این دستکش از دست به خوبی محافظت می کند تا رنگ مواد غذایی و بو به خود نگیرند و از بروز حساسیت هم به شدت جلوگیری می کند، علاوه بر آن از خشک شدن پوست هم جلوگیری می کند.

این دستکش ها در مقایسه با دستکش های پزشکی نمی توانند از ورود ویروس ها جلوگیری کنند و احتمال انتقال آلودگی هم دارند و ممکن است مواد شیمیایی هم به داخل نفوذ کرده و دست را زخمی نمایند.

جنس مقاومی نداشته و خیلی سریع پاره شده و باید تعویض گردد. جنس این مواد از پلاستیک بوده و در مقابل حرارت خیلی سریع خراب می شود.

  1. دستکش های لاتکس دررنگ های مختلف به ویژه سفید و آبی در جراحی های بزرگ و کوچک، انواع معاینه سطحی و واژینال، در هنگام سونوگرافی توسط متخصص سونوگرافی ، انواع نمونه گیری در آزمایشگاه های خصوصی و دولتی، آرایشگاه های زنانه، هنگام کشیدن بخیه توسط پزشک، انجام بوتاکس و تزریق انواع ژل و چربی در زیر پوست مورد بهره برداری قرار گرفته و بسیار کارایی منحصر به فردی دارد.

کاربرد دستکش یکبارمصرف خانگی و پزشکی

این نوع دستکش دارای انعطاف فوق العاده ای بوده و علاوه بر نرم نگهداشتن دستان، عرق نکرده و ایجاد حساسیت و خشکی پوست هم نکرده و لطیف است.

کاربرد دستکش های یکبار مصرف

از دستکش های یکبار مصرف به شکل ها و اهداف مختلف استفاده می شود که عبارتند از  کشاورزی، مهد کودک، ترمیم ناخن، کارخانجات تولید کننده انواع مواد غذایی، نظافت و گندزدایی که جنس دستکش با توجه به امنیت مورد نیاز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

  1. کاربرد خانگی : قابل استفاده در آشپزخانه برای خرد کردن انواع مواد غذایی، شست وشوی منزل، تمیز کردن وسایل منزل و… برند نماد گستر یکی از تولید کنندگان عمده  این محصول بوده و مشتریان گرامی می توانند به صورت حضوری و غیرحضوری از تمام مراکز فروش خریداری نمایند.
  2. کاربرد صنعتی : از این دستکش ها در انجام امور صنعتی مانند امور دریایی، فنی، تعمیرات لوازم پزشکی حساس، تولید انواع مواد خوراکی و غذایی مانند کنسروها، سوسیس و کالباس، کشتارگاه ها، تولید انواع شیرینی های زیاد و … مورد استفاده قرار می گیرد.

جنس این دستکش ها اغلب از لاتکس و نیتریل بوده و مقاومت بیشتری دارند اما بهتر است هنگام خرید به اندازه و رنگ و پارگی این محصولات به خوبی دقت شود. در انجام اموری که ممکن است آلودگی بیشتر باشد، رنگ مشکی و تیره بهترین گزینه است تا آلودگی ها کمتر نشان داده شوند.

کاربرد دستکش یکبارمصرف خانگی و پزشکی

چگونه دست کشی مطمئن انتخاب کنیم؟

ابتدا باید به نوع کاری که انجام می دهید، خوب دقت کنید تا نوع دستکش مورد نیاز شما مشخص گردد. اگر کارتان خطر چندانی ندارد و خیلی سریع تمام می شود، بهتر است از دستکش های یکبار مصرف فریزری استفاده کنید، اما اگر شغل حساس و پرخطری دارید، جنس لاتکس با لایه محافظ به شما توصیه می گردد تا از انتقال انواع ویروس ها و بیماری ها در امان باشید.

برای انجام اموری مانند جراحی و معاینه هیچ وقت دستکش فریزری مناسب نبوده و خیلی سریع پاره می شود که نشان دهنده کاربرد اصولی و درست دستکش های یک بار مصرف بوده و اهمیت آن را دوچندان می کند. در این گونه امور باید یک دستکش سالم و از جنس مرغوب در دستور کار قرار گیرد که برند نمادگستر این محصول عالی را در بهترین کیفیت برای مشتریان خاص خود مانند پزشکان و جراحان در نظر گرفته است.

هنگام خرید دستکش یک بار مصرف بهتر است به تمام موارد درج شده روی بسته دقت نمایید تا محصولی برتر با کیفیت خاص را تهیه کنید. این دستکش ها ایمنی، پوستی سالم و خیالی راحت برایتان به ارمغان می آورند. نماد گستر با بهترین تولیدات در صدر ایستاده است.

منبع : ngt-medical