عمومیاخبار کسب و کار

ریختن آهنگ روی آیفون بدون آیتونز

آموزش نحوه انتقال موزیک به گوشی آیفون بدون itunes و با آیتونز

موسیقی چیزی است که از عمیق‌ترین ریشه‌های ذهن ما الهام می‌گیرد. بنابراین گوش دادن به هر نوع موسیقی، بخش بسیار مهمی از زندگی روزمره ما محسوب می‌شود. کاربران ایفون سوالات زیادی به خصوص در مورد نحوه انتقال اهنگ از کامپیوتر به ایفون می‌پرسند، روش‌های آسان و سریع زیادی برای انجام این کار وجود دارد. چه بخواهید این کار را با iTunes انجام دهید یا انتقال موزیک به آیفون بدون itunes را امتحان کنید، این مقاله از مجله فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا به شما یک درس کامل در مورد نحوه انتقال اهنگ به ایفون می‌دهد. برای انتقال موزیک می‌توانید هر روشی را دنبال کنید، اما اول ببینید کدام راه برای شما مناسب‌ترست؟

ریختن آهنگ روی آیفون بدون آیتونز

ریختن آهنگ در آیفون به چه روش هایی امکان پذیر است ؟

روش‌های زیادی برای انتقال اهنگ به ایفون وجود دارد. شما می‌توانید موزیک‌هایتان را از طریق برنامه آیتونز و یا حتی بدون آن به ایفون خود انتقال دهید و یا حتی با استفاده از کامپیوتر شخصی‌تان این کار را انجام دهید. همچنین چندین برنامه‌ شخص ثالث نیز بدین منظور وجود دارد. در ادامه به آموزش تصویری انتقال موزیک به آیفون می‌پردازیم. همچنین، اگر در مورد نحوه انتقال آهنگ از اندروید به آیفون سوال دارید می‌توانید به طور مفصل در مقاله‌ای جداگانه ا در مورد آن در وبسایت آروند گارانتی بخوانید.

نحوه انتقال موزیک به آیفون بدون itunes

آیتونز روش رسمی اپل برای افزودن موسیقی به آیفون، آیپد یا آیپاد است. iTunes از طریق همگام سازی، موزیک را از کامپیوتر به گوشی آیفون شما منتقل می کند. این بدان معناست که فایل‌های رسانه‌ای موجود در ایفون شما از جمله موسیقی، فیلم‌ها و کتاب‌ها، همگی با موارد جدید همگام سازی شده (sync) جایگزین می‌شوند که اکثر کاربران این موضوع را دوست ندارند. با این اوصاف، ممکن است ترجیح دهید انتقال موزیک به آیفون بدون itunes را امتحان کنید. اگر اینطورست، ادامه مطلب را بخوانید تا انتقال موزیک از کامپیوتر به آیفون را به راحت‌ترین شکل ممکن انجام دهید.

به لطف ابزارهای شخص ثالث و خدمات اشتراک فایل مبتنی بر فضای ابری، می‌توانید ریختن آهنگ روی آیفون بدون آیتونز را به روش‌های مختلف تجربه کنید. در این قسمت ۳ روش برای ریختن آهنگ در آیفون بدون ایتونز را به شما معرفی می‌کنیم.

روش اول: آهنگ ریختن در آیفون بدون ایتونز

این روش را تکنسین های مرکز تعمیر آیفون آروند به شما پیشنهاد می دهند که: متداول‌ترین روش برای انتقال موزیک به ایفون بدون ایتونز استفاده از برنامه انتقال آهنگ به آیفون مثل EaseUS MobiMover است. با استفاده از این ابزار روی کامپیوتر می‌توانید نه تنها موسیقی را بدون آیتونز در ایفون خود کپی کنید بلکه می‌توانید فایل‌ها را از آیفون خود به کامپیوتر یا بین دو دستگاه iOS منتقل کنید. برای انتقال موزیک به آیفون بدون itunes

    مرحله ۱. آیفون خود را به کامپیوتر وصل کرده و EaseUS MobiMover را راه اندازی کنید. با ضربه زدن روی “Trust” در دستگاه و کلیک روی “Allow” در برنامه EaseUS ،MobiMover را برای دسترسی به گوشی خود فعال کنید. برای حالت انتقال روی “Content Management” و سپس روی “Audio” کلیک کنید و “Music” را برای ادامه انتخاب کنید.

    مرحله ۲. روی بخش موسیقی و سپس روی “Add Contents” کلیک کنید تا جایی که فایل‌های موسیقی را در آن ذخیره کرده‌اید باز شود.

    مرحله ۳. فایل‌های موسیقی را که می‌خواهید از کامپیوتر به آیفون منتقل کنید انتخاب کرده و روی “Open” کلیک کنید تا انتقال انجام شود. منتظر بمانید تا فرآیند به پایان برسد، سپس می‌توانید برنامه Music را در آیفون خود باز کنید تا موزیک جدید اضافه شده را بررسی کنید.

EaseUS MobiMover همچنین یک بارگیری کننده ویدیو و صدا رایگان است که می‌توانید با استفاده از URL از وب سایت‌هایی مانندSoundCloud  MySpace و موارد دیگر موسیقی را در کامپیوتر یا iPhone/iPad/iPod خود بارگیری کنید.

روش دوم: روش انتقال موزیک از آیفون به کامپیوتر از طریق دراپ باکس

Dropbox یک سرویس مبتنی بر فضای ابری است که به شما امکان می‌دهد موسیقی، عکس‌ها، فیلم‌ها و سایر فایل‌ها را در دستگاه‌های خود که از حساب دراپ باکس یکسانی استفاده می‌کنند به اشتراک بگذارید. با نصب برنامه Dropbox روی دستگاه iOS خود، انتقال اهنگ به موزیک پلیر ایفون به صورت بی سیم از طریق اتصال به شبکه برای شما بسیار آسان است. برای استفاده از یک سرویس ابری، باید مطمئن شوید که فضای ذخیره سازی ابری کافی برای ذخیره آهنگ‌هایی که می‌خواهید انتقال دهید وجود دارد و از یک حساب دراپ باکس مشترک در دستگاه مورد نظر و دستگاه منبع استفاده می‌کنید. برای انتقال موزیک به آیفون بدون itunes :

  • مرحله ۱. Dropbox را در آیفون و کامپیوتر خود بارگیری و نصب کنید. سپس با همان حساب وارد شوید.
  • مرحله ۲. فایل‌های MP3 را از کامپیوتر خود در Dropbox بارگذاری کنید.
  • مرحله ۳. Dropbox را در آیفون خود باز کنید و آهنگ‌های کامپیوتر را خواهید دید.
  • مرحله ۴. فایل‌های MP3 را برای گوش دادن آفلاین در گوشی خود انتخاب و بارگیری کنید.

روش سوم : انتقال موزیک به آیفون بدون itunes

به غیر از استفاده از ابزارهای انتقال داده شخص ثالث و خدمات اشتراک فایل مبتنی بر ابر، همچنین می‌توانید از یک ایمیل برای ارسال موسیقی از کامپیوتر به ایفون خود استفاده کنید. بدون ایتونز یا هر گونه ابزار یا سرویس شخص ثالث می‌توانید موسیقی را به صورت بی سیم و رایگان به آیفون خود اضافه کنید. انتقال موزیک به آیفون بدون itunes به روش زیر است:

  • مرحله ۱. در کامپیوتر خود، یک ایمیل ایجاد کنید و آهنگ‌ها را به عنوان پیوست به ایمیل اضافه کنید.
  • مرحله ۲. ایمیل را به حساب خود ارسال کنید.
  • مرحله ۳. ایمیل را در آیفون خود چک کنید.
  • مرحله ۴. روی آهنگ ضربه بزنید تا موسیقی بارگیری شود. پس از اتمام کار، پنجره پخش موسیقی را ببندید و روی نماد “Share” روی صفحه ضربه بزنید.
  • مرحله ۵. انتخاب کنید که آهنگ را با برنامه دیگری باز کنید. پس از آن، یک برنامه موسیقی در آیفون خود انتخاب کنید تا آهنگ را به گوشی آیفونتان اضافه کنید.

نحوه ریختن آهنگ روی آیفون با آیتونز

اگر گوشی آیفون دارید به احتمال زیاد با برنامه iTunes به موسیقی گوش می‌دهید. ایتونز سالهاست که به عنوان پخش کننده موسیقی استاندارد در دستگاه‌های iOS شناخته می‌شود. در این قسمت به آموزش نحوه ریختن آهنگ روی آیفون با آیتونز می‌پردازیم.

انتقال موزیک به آیفون با itunes از طریق کامپیوتر شخصی نیز امکانپذیرست. دو راه برای انجام این کار وجود دارد. یکی نیاز به کابل USB دارد و دیگری از طریق Wi-Fi انجام می‌شود. مراحل همگام‌سازی از طریق کابل USB به شرح زیر است:

  • مرحله ۱. آیفون خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز خود وصل کنید.
  • مرحله ۲. iTunes را در کامپیوتر خود باز کنید.
  • مرحله ۳. آیکون “Device” را به شکل آیفون در بالا سمت چپ قرار دهید.
  • مرحله ۴. در گوشی آیفونتان “Music” را انتخاب کنید.
  • مرحله ۵. آنچه را می‌خواهید همگام سازی (sync) کنید انتخاب کنید.
  • مرحله ۶. “Apply” را انتخاب کنید.
  • مرحله ۷. اگر بلافاصله همگام سازی نشد، “sync” را انتخاب کنید.

بعد از این مراحل می‌توانید ایفون خود را از طریق Wi-Fi همگام سازی کنید. برای انتقال آهنگ به آیفون از طریق آیتونز و به روش استفاده از وای فای فقط کافیست بعد از مرحله دوم از منوی سمت چپ ایتونز در کامپیوتر گزینه  “summary” را انتخاب کنید و سپس “Sync With This (device) Over Wi-Fi” را بزنید. مطمئن شوید که هر دو دستگاه از یک شبکه اینترنت استفاده می‌کنند. در غیر این صورت، روند همگام سازی شروع نمی‌شود. تا زمانی که هر دو دستگاه متصل هستند و iTunes بر روی کامپیوتر شما باز است، ایفون شما به طور خودکار همگام می‌شود.

ریختن آهنگ روی آیفون بدون آیتونز

آموزش اضافه کردن آهنگ به آیفون بدون نیاز به برنامه آیتیونز (iTunes)

آیفون و آیپدهای اپل به شدت به برنامه یا ابزار آیتیونز (iTunes) وابسته هستند اما با این حال روش‌هایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بدون نیاز به برنامه آیتیونز نسبت به اضافه کردن آهنگ به آیفون خود اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه اضافه کردن آهنگ به آیفون بدون نیاز به برنامه آیتیونز (iTunes) بپردازیم. با ما همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با اضافه کردن آهنگ به آیفون بدون نیاز به برنامه آیتیونز (iTunes)

دستگاه‌های آی او اسی اپل که شامل آیفون و آیپد هم می‌شود به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با یک لایبرری در کامپیوتر یا مک بوک همگام‌سازی شوند. بدین منظور از برنامه آیتیونز (iTunes) یا به قول اغلب ایرانی‌ها برنامه آیتونز استفاده می‌شود. به بیان دیگر برنامه آیتیونز ابزار واسطی است که تعامل مابین دستگاه‌های آی او اسی و کامپیوترها را فراهم می‌کند. از طریق این برنامه می‌توانید آهنگ‌های مد نظرتان را در آیتیونز لایبرری (iTunes Library) اضافه کنید و سپس از طریق برنامه اپل موزیک آیفون یا آیپدتان پخش نمایید.

اما آیا استفاده از آیتیونز تنها روش موجود به منظور اضافه کردن آهنگ به آیفون و آیپدهای ا=ل محسوب می‌شود. اگر یک آیفون جدید را خریداری کنیم، به منظور همگام‌سازی آهنگ‌های پیشین خود باید حتما از ابزار آیتیونز استفاده کرد یا روش‌های جایگزین و ساده‌تری هم برای انجام این عمل وجود دارند؟ ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه اضافه کردن آهنگ به آیفون بدون نیاز به برنامه آیتیونز (iTunes) بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

استفاده از سرویس آیکلود (iCloud)

هر محتوایی که از طریق برنامه اپل موزیک (Apple Music) آیفون یا با استفاده از برنامه آیتیونز در کامپیوتر یا مک بوک خود خریداری کنید، همواره به طور آنلاین و از طریق آیکلود قابل استفاده خواهند بود. تصور کنید که از طریق برنامه اپل موزیک در آیپد خود یک آلبوم را خریداری کرده‌اید و حال قصد دارید که این آلبوم را در آیفون جدیدتان هم داشته باشد. مطمئنا در این شرایط نیازی خرید دوباره آلبوم وجود ندارد. کافیست که در آیفون جدید خود، اپل آیدی مشابه با آیپدتان را فعال نمایید و سپس به برنامه اپل موزیک مراجعه کنید. در این شرایط در بخش آلبوم‌های خریدار شده، لیست آهنگ‌های موجود ضمیمه می‌شود و در کنار هر یک از آن‌ها یک آیکون دانلود موجود است که شبیه به یک ابر به نظر می‌رسد.

با لمس این آیکون می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، موزیک مد نظر را در آیفون جدیدتان دانلود کنید و از طریق برنامه اپل موزیک آن پخش نمایید. بنابراین به این صورت، دیگر نیاز به استفاده مستقیم از برنامه آیتیونز به منظور همگام‌سازی آیتیونز لایبرری (iTunes Library) وجود ندارد. ضمنا با استفاده از قابلیت آیتیونز مچ (iTunes Match) هم می‌توانید به شیوه مشابه محتوای خریداری شده خود را در دستگاه‌های اپلی مختلف خود همگام‌سازی نمایید. توجه کنید که اگر آلبوم یا آهنگ‌های خریداری شده شما در اپلیکیشن موزیک دستگاه نمایش داده نمی‌شوند، وارد آیتیونز استور (iTunes Store) شوید و سپس به بخش More و Purchased و نهایتا Music مراجعه کنید. در بخش با عنوان Recent Purchases قادر به مشاهده آلبوم یا آهنگ‌های خریداری شده خود خواهید بود.

استفاده از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های جایگزین

استفاده از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های جایگزین هم یکی دیگر از روش‌هایی محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید محدودیت‌های آیتیونز و اپل موزیک را دور بزنید. به عنوان مثال سرویس دراپ‌باکس (Dropbox) را در نظر بگیرید. تصور کنید که یک فایل MP3 را در اکانت اختصاصی خود در دراپ‌باکس آپلود کرده‌اید. در این شرایط می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن دراپ‌باکس نسبت به پخش و دانلود این موزیک در آیفونتان یا هر دستگاه دیگری که به اکانت دراپ‌باکس شما دسترسی داشته باشد اقدام کنید. تنها مسئله موجود مربوط به عدم اضافه شدن موزیک دانلودی به لایبرری برنامه اپل موزیک  (Apple Music’s Library) می‌شود که امر قابل چشم‌پوشی است.

سرویس‌های مشابه دیگری هم وجود دارند که بدین منظور می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال سرویس آمازون موزیک (Amazon Music) قادر است تا موزیک‌های ذخیره شده در آیفونتان را از اپل موزیک بارگذاری کرده و با محتوای خریداری شده شما در آمازون استور (Amazon Store) یکپارچه‌سازی نماید. همچنین سرویس‌هایی همچون Spotify هم امکان دسترسی به موزیک لایبرری‌های بسیار گسترده‌ای را فراهم می‌کنند. بنابراین در نظر داشته باشید که به منظور اضافه کردن آهنگ به آیفون و آیپدهای اپل و پخش آن به هیچ وجه محدود به استفاده از برنامه اپل موزیک و آیتیونز (iTunes) نیستید.

ذخیره کردن آهنگ‌های قدیمی

اگر قصد دارید که به یک آیتیونز لایبرری جدید مهاجرت کنید و تمایل دارید که آهنگ‌های پیشین شما ذخیره شوند، برنامه‌ای نظیر iExplorer به راحتی مشکلتان را رفع می‌کند. این برنامه را دانلود و در کامپیوتر خود نصب کنید. سپس آن را اجرا کرده و با استفاده از کابل رابط، آیفون خود را به کامپیوتر متصل نمایید. به محض اتصال آیفون به کامپیوتر، در منوی سمت چپ برنامه iExplorer آیفونتان قابل مشاهده می‌شود. مانند عکس زیر بخش Music Library را اجرا کنید و سپس بر روی گزینه Music کلیک کنید. مشاهده خواهید کرد که لیستی از موزیک‌های ذخیره شده در دستگاهتان نمایان می‌شود.

حال موزیک‌های مورد نظرتان را در پنجره وسط انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه Transfer From Device کلیک کنید. حال باید مقصد مورد نظرتان را از بین آیتیونز و پوشه‌ای دیگر انتخاب کنید. همچنین با کلیک بر روی گزینه Auto Transfer هم می‌توانید دستور انتقال اتوماتیک موزیک‌های موجود در دستگاه به آیتیونز را صادر کنید. علاوه بر برنامه iExplorer می‌توانید از برنامه‌های دیگری همچون AnyTrans هم بدین منظور استفاده نمایید. برنامه AnyTrans رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و به راحتی امکان انتقال فایل از کامپیوتر به دستگاه آی او اسی و برعکس را فراهم می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه برنامه AnyTrans و قابلیت‌های آن، توصیه می‌کنیم که به مطالعه مقاله “معرفی بهترین برنامه فایل منیجر برای آیفون و آیپدها (جایگزین آیتیونز)” بپردازید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش اضافه کردن آهنگ به آیفون بدون نیاز به برنامه آیتیونز (iTunes) پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی ما تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.