بین المللاخبار کسب و کار

شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به آلمان

محتوای این مطلب پنهان

شرایط عمومی تحصیل در آلمان

از چندین سال گذشته، کشور آلمان جز کشورهایی بوده که در زمینه آموزش و پرورش کشور خود، فعالیت‌های بسیار زیادی داشته و به همین دلیل، امروزه برترین دانشگاه‌ها و مراکز علمی بزرگ را در دنیا دارد. سالیانه افراد زیادی از کشور‌های مختلف، برای تحصیل در آلمان و شروع زندگی بهتر، به این کشور مهاجرت می‌کنند تا بتوانند در فضایی مناسب و همچنین تعامل بسیار نزدیک بین دانشگاه و بازار کار عملا آینده شغلی خود را نیز تامین کنند.

درصد چشم‌گیری از دانشجویان کشورهای مختلف، به دلیل فرهنگ ویژه این کشور، بالا بودن سطح رفاه اجتماعی، برخوردار شدن از تامینات اجتماعی و اقتصادی، پویا بودن جامعه آلمان، استفاده از محیط بسیار زیبا و امکانات رفاهی زیاد و … تحصیل در آلمان را به سایر کشورهای جهان ترجیح می‌دهند.

تحصیل در آلمان در مقاطع مختلف از ابتدایی تا دکترا، رایگان می‌باشد و دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی این کشور می‌توانند به دو زبان آلمانی و انگلیسی تحصیل کنند. اگر می‌خواهید به زبان آلمانی، در این کشور تحصیل کنید، در بدو ورود از شما مدرک زبان در سطح B1 یا B2 می‌خواهند و همچنین اگر می‌خواهید در دانشگاه‌های انگلیسی زبان این کشور مشغول به تحصیل شوید، با توجه به رشته، باید حداقل مدرک IELTS با نمره 6.5 داشته باشید. البته لازم به ذکر است که برای برخی از رشته‌ها و یا دانشگاه‌ها، شما نیاز به مدرک GRE و یا GMAT نیز دارید.

شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به آلمان

تحصیل کودکان در آلمان

کشور آلمان بستر بسیار مناسبی را برای تحصیل کودکان در این کشور مهیا کرده است، تحصیل در آلمان برای کودکان، شامل مدارس و پیش دبستانی‌های با فضای آموزشی بسیار عالی می‌باشد و فرزندان شما می‌توانند در فضای بسیار مناسب، از یادگیری مطالب جدید لذت ببرند.

کودکان زیر سه سال می‎‌توانند در مهد کودک‌ها تحصیل کنند، معلمان در این مدارس، کودکی را آموزش می‎دهند که از توسعه زودرس کودکی جلوگیری می‌کند و آن‌ها را تشویق می‌کنند تا مهارت‌های زندگی را از طریق بازی کردن با دیگران آموزش ببینند. این مدارس برنامه‌های مختلفی را برای کودکان شما ارائه می‌کنند که می‌تواند با توجه به نوع مدرسه و سیاست‌های آن‌ها متفاوت باشد.

کودکان سه تا شش سال نیز می‌توانند در مقطع دبستان و پیش دبستان تحصیل کنند. این مراکز کودکان را برای مرحله بعدی زندگی خود آماده می‌کنند. این مدارس برنامه‌های مختلفی برای کودکان دارند و آن‌ها می‌توانند علاوه بر درس خواندن و بازی کردن، با دنیا طبیعی و همچنین تکنولوژی‌های مدرن دنیا نیز آشنا شوند. برخی از این مدارس در آلمان رایگان هستند در صورتی که برخی دیگر، شهریه‌های چند صد یورویی در سال دارند. با مشاوران موسسه اعزام دانشجو پارس رادین تماس بگیرید تا لیست این مدارس را در اختیار شما قرار دهند.

تحصیل پیش از دانشگاه آلمان

تحصیل در آلمان اجباری است و همه کودکان سنین  6 الی 18 سال ،می بایست در مدرسه تحصیل کنند. علاوه بر مدارس رايج ابتدايي و متوسطه، مدارس استثنايي براي كودكان با مشكلات يادگيري و رفتاري  وجود دارد. سال تحصیلی در آلمان به دو ترم تقسیم می شود. ترم پاییز که در انتهای آگوست شروع شده و تا اواسط ژانویه ادامه می یابد. ترم بهار که از اواسط ژانویه تا اوایل ژوئن ادامه دارد.

مقطع پیش دبستانی (Forskola)

در کشور آلمان، مقطع پیش دبستانی اختیاری است و برای کودکان تا 6 سال در نظر گرفته می شود. نظارت بر آموزش در مقطع پیش دبستانی بر عهده State Youth Welfare Office است. این نهاد ، وظیفه صدور مجوز برای تاسیس مهد کودک و مراکز پیش دبستانی را نیز بر عهده دارد.

تحصیل اجباری (Compulsory Education)

تحصیل اجباری در کشور آلمان برای کودکان بالای 6 سال الزامی است. مدت این دوره ، 9 سال در Gymnasium یا 10 سال برای تحصیل در مدارس دولتی خواهد بود. چنان چه دانش آموزی قادر به شرکت در کلاس های تمام وقت نباشد ، می تواند در مدارس پاره وقت تحصیل کند.

تحصیل دوره ابتدائی (German Primary Education)

تحصیل ابتدایی در کشور آلمان اجباری است. دانش آموزان از سن 7 سالگی در مدارس ابتدایی مشغول به تحصیل می شوند و می بایست 4 سطح آموزشی را تکمیل نمایند. هدف اصلی آموزش دوره ابتدائی در کشور آلمان ، توسعه درک اساسی مهارت های دانش آموزان است.

تحصیل در دوره متوسطه (Secondary Education)

این دوره پس از اتمام دوره ابتدائی است و به 2 بخش تقسیم می شود:

Lower Secondary Level

برای کودکان 10 تا 16 ساله ، که در سطوح 5 تا 10 خواهد بود. هدف از این دره ، کسب آمادگی به منظور ورود به دوره Upper Secondary Level است.

Upper Secondary Level

دانش آموزان 15 تا 18 سال که دوره Lower Secondary Level گذرانده و قصد دارند برای ورود به دانشگاه آماده شوند.

کالج در آلمان

شما با گذراندن دوره کالج ، دیپلم آلمانی دریافت خواهید کرد. تقریبا می توان گفت که هیچ کالجی به زبان انگلیسی در کشور آلمان وجود ندارد. بنابراین ، هر فردی برای آنکه واجد شرایط ادامه تحصیل در کالج و دریافت ویزای تحصیلی آلمان باشد می بایست مدرک زبان آلمانی ارائه نماید ، که توانایی او را در زبان آلمانی به اثبات برساند.

تحصیل در مقطع کارشناسی

برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی، فرد باید دانشجوی مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های سراسری آلمان باشد و یا در آزمون‌های سراسری این کشور قبول شده باشد. به عبارت دیگر، تنها با داشتن مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی نمی‌توانید برای تحصیل در آلمان و یا اخذ پذیرش در دانشگاه‌های آلمان اقدام کنید. اما دانشجویان پس از این که توانستند در دانشگاه‌های سراسری این کشور پذیرش شوند، باید یک دوره یک ساله را در کالج‌های این کشور (پیش‌دانشگاهی) بگذرانند و سپس برای تحصیل در رشته اصلی خود، آموزش ببینند.

شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به آلمان

طول دوره کارشناسی در آلمان

معمولاً دوره کارشناسی در کشور آلمان  حداقل ۳ سال به طول می انجامد. تحصیل در دوره کارشناسی در دانشگاه های آلمان عموما به زبان آلمانی و دربرخی از رشته ها ، به زبان انگلیسی است. برای پذیرش در این دوره نیاز به مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی و همین طور ریز نمرات است.

یادگیری زبان آلمانی (Learn the German Language)

اکثر دوره های لیسانس در کشور آلمان به زبان آلمانی ارائه می شوند. بنابراین ، ارائه مدرک زبان آلمانی برای تحصیل در دانشگاه های آلمان ، الزامی است. سطح زبان مورد نیاز ، با توجه به هر دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است. برای مثال ، سطح زبان C2 از موسسه زبان آلمانی گوته ، توسط اکثر دانشگاه های آلمان مورد قبول است.

در برخی از موارد ، این امکان وجود دارد که برخی از دانشگاه ها تحت شرایط خاص ، پذیرش مشروط بدون مدرک زبان داشته باشند. در این حالت ، شما می بایست دوره های زبان آلمانی را قبل از شروع تحصیلات خود ، بگذرانید. با این حال ، پیشنهاد می شود به منظور جلوگیری از تاخیر شروع تحصیل ، مدرک زبان آلمانی خود را قبل از ارسال درخواست پذیرش آماده کنید.

هزینه تحصیل و بورسیه (Fees & Funding)

هزینه تحصیل در دانشگاه های آلمان برای دانشجویان خارجی رایگان است. دانشجویان بین المللی می بایست هزینه های دیگری نظیر اجاره منزل، خورد و خوراک و غیره را نیز پرداخت نمایند. هزینه های مربوط به کتاب و جزوه نیز متغیر بوده و متناسب با هر دانشگاه متفاوت بوده ولی به طور معمول ۷۵ یورو خواهد بود. هزینه زندگی نیز برای یک دانشجوی خارجی در کشور آلمان با توجه به شهر محل اقامت دانشجو ، متفاوت خواهد بود.

مدارک مورد نیاز (Check the requirements)

بعد از انتخاب رشته و دوره مورد نظر ، می بایست در رابطه با الزامات و مدارک مورد نیاز به منظور اپلای ، اطلاعات کسب کنید. شما می توانید برای این منظور به سایت دانشگاه های مورد نظر خود برای ادامه تحصیل مراجعه کنید. این بخش بسیار مهمی در پروسه اپلای شما خواهد بود ، به دلیل اینکه ممکن است جزئیات خاصی در رابطه با شرایط پذیرش و مدارک مورد نیاز برای هر دانشگاه خاص وجود داشته باشد. صرفنظر از برخی تفاوت های مختصر ، مدارک اصلی مورد نیاز عبارتند از:

  • دریافت، تکمیل و ارسال فرم درخواست به صورت آنلاین
  • آپلود ترجمه رسمی انگلیسی یا آلمانی مدارک تحصیلی دیپلم ، متوسطه و غیره
  • آپلود ترجمه رسمی انگلیسی یا آلمانی ریز نمرات تحصیلی دوره دیپلم ، متوسطه و غیره
  • کپی پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • ارائه گواهی تمکن مالی ، به طوری که نشان دهد شما از نظر مالی در وضعیت مطلوبی قرار دارید
  • کپی شناسنامه یا کارت ملی
  • مدرک زبان آلمانی (شما می بایست برای تحصیل در رشته های انگلیسی زبان ، مدرک زبان مرتبط ارائه نمائید.)

ارسال درخواست (Submit your application)

پس از گردآوری مدارک مورد نیاز و بررسی تکمیل بودن آن ها منطبق بر الزامات دانشگاه ، می توانید برای ارسال درخواست خود اقدام نمائید. اکثر دانشگاه های آلمان از سیستم ثبت درخواست آنلاین Uni-Assist   استفاده می کنند.

انتظار برای دریافت جواب پذیرش (Wait for the admission letter)

زمانی که دانشگاه تائیدیه مبنی بر دریافت مدارک ارسالی شما را برایتان ارسال کرد ، می بایست منتظر بمانید تا مرحله بررسی مدارک سپری گردد. دانشگاه های آلمان تعداد بسیار بالایی از درخواست های پذیرش را ، چه از داوطلبان آلمانی و چه از متقضیان کشورهای مختلف دنیا دریافت می کنند.

مدت زمان بررسی مدارک شما به میزان زیادی به دانشگاه مورد نظر بستگی دارد. پرونده های دریافتی توسط دانشگاه های مطرح بالا است و طبیعی است که مدت زمان بررسی مدارک توسط آن ها نیز بیشتر خواهد بود. در صورت نقص مدارک ، بررسی مدارک شما با تاخیر همراه خواهد بود.

چرا دانشجویان بین المللی تحصیل در آلمان را انتخاب می کنند؟

از دانشگاه‌های معتبر جهانی گرفته تا تحصیل تقریباً رایگان در مقطع کارشناسی، آلمان فرصت‌های زیادی را برای همه افراد در سراسر جهان ارائه نموده است. پشتیبانی گسترده از دانشجویان، ارائه انواع بورسیه‌های تحصیلی  و هزاران برنامه متنوع از جمله فاکتور‌هایی است که دانشجویان بین المللی را که به دنبال تحصیل در کشور هستند مجذوب خود می کند.

تحصیل بدون شهریه و رایگان در دانشگاه‌های آلمان : در اکثر موسسات شهریه ای وجود ندارد. دانشجویان صرفا بایستی هزینه 250 یورو برای پوشش هزینه‌های اداری را در هر ترم بپردازند.

برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی متنوع : بیش از 1800 برنامه بین المللی به همراه 18000 برنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای انتخاب وجود دارد.

دانشگاه‌های آلمان در سطح جهانی فعال هستند : بیش از 400 موسسه آموزش عالی در آلمان وجود دارد که از این میان، 150 دانشگاه دوره‌ها و مدرک هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. حدود 30 دانشگاه در آلمان در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. میانگین نرخ پذیرش برای یک موسسه آلمانی حدود 92٪ است.

سیستم آموزش دوگانه : این سیستم به دانشجویان اجازه می دهد تا کارآموزی را در یک شرکت همراه با دوره حرفه‌ای در یک دانشکده فنی و حرفه‌ای دنبال کنند. دانشجویان بین المللی می توانند حداکثر 14 تا 19 یورو در ساعت درآمد کسب کنند.

هزینه‌های مقرون به صرفه زندگی : هزینه زندگی در آلمان 841 تا 1287 یورو در ماه است که در مقایسه با سایر کشوره‌های اروپایی آن بسیار پایین است.

کمک هزینه‌ها و بورسیه‌های تحصیلی : بورسیه های تحصیلی زیادی به دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در آلمان توسط DAAD (سرویس تبادل آکادمیک آلمان German Academic Exchange Service) و سایر موسسات غیردولتی ارائه می شود.

فرصت‌های شغلی برای فارغ التحصیلان از موسسات آموزش عالی آلمان : نرخ بیکاری فارغ التحصیلان 5.4 درصد است که کمترین نرخ بیکاری در اروپا است. نزدیک به 77 درصد از فارغ التحصیلان در آلمان ظرف چند ماه پس از تکمیل مدرک خود شغل پیدا می کنند.

معرفی رشته‌های محبوب برای تحصیل در آلمان

کشور آلمان هزاران دوره متنوع را در 400 دانشگاه دولتی و خصوصی خود ارائه می دهد که برنامه مناسبی را برای هر فردی فراهم می نماید. از آنجایی که هزینه تحصیل در این کشور نسبتاً کمتر از سایر کشورها در سراسر جهان است، آلمان عمدتاً دانشجویان دوره‌های STEM (یا به عبارتی دوره‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) را جذب می کند که به دنبال مدارک در علوم کامپیوتر، ریاضیات، مهندسی به همراه برنامه های علوم طبیعی، تجارت، و اقتصاد و غیره هستند.

سایر دوره های برتر محبوب برای تحصیل در آلمان در بین دانشجویان بین المللی در این کشور شامل حقوق، روانشناسی، پزشکی و دندانپزشکی، علوم طبیعی و معماری هستند. آلمان همچنین طیف گسترده‌ای از دوره‌های غیرمعمول مانند باستان شناسی هوایی، بیونیک، فناوری ترکیبی (fusing technology) و سایر رشته‌ها را ارائه می دهد. در جدول زیر 5 برنامه محبوب به همراه سایر اطلاعات مرتبط در مورد آن ذکر شده است.

آیا تحصیل در آلمان رایگان است؟

آلمانی‌ها آموزش را یک حق اساسی می‌دانند که نباید از آن درآمدزایی کرد، بنابراین وقتی صحبت از دانشجویان بین‌المللی می‌شود، هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. در حالی که بسیاری از دوره های کارشناسی و تمام دوره‌های دکتری برای دانشجویان بین المللی رایگان است، برخی از دانشگاه‌های دولتی و خصوصی به ترتیب 20000 و 30000 یورو شهریه دریافت کنند. در حالی که بسیاری از دانشگاه‌های مشهور مانند دانشگاه اشتوتگارت (University of Stuttgart)، دانشگاه مانهایم (University of Mannheim) و دانشگاه برمن (University of Bremen) رایگان هستند، برخی دیگر از دانشگاه‌های معروف آلمان (دانشگاه‌های خصوصی) از دانشجویان هزینه دریافت می کنند.

شرایط سنی تحصیل در آلمان

کشور آلمان یکی از کشورهای بسیار پیشرفته در زمینه نظام آموزشی در میان کشورهای اتحادیه اروپا است که تحصیل در دانشگاه های مدرن این کشور ممکن است آرزوی بسیاری از متقاضیان بین المللی باشد. علاقه مندان به تحصیل در این کشور عالی، باید با شرایط تحصیل در این کشور و شرایط سنی تحصیل در آلمان آشنایی داشته باشند تا بتوانند جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام نمایند.

شهروندان آلمانی و اتباع اتحادیه اروپا بدون هیچگونه محدودیت سنی می توانند در دانشگاه های آلمان به تحصیل مشغول گردند اما برای اتباع دیگر کشورها متاسفانه این امر امکان پذیر نمی باشد و این افراد باید شرایط سنی تحصیل در آلمان را مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند در این زمینه درست تصمیم گیری نمایند. شرایط سنی تحصیل در آلمان که در این مقاله به دقت و بصورت کامل بررسی می گردد در مقاطع مختلف و برای برخی از رشته ها متفاوت است.

شرایط کلی تحصیل در آلمان

کشور آلمان واقع در قلب اروپای غربی، با دریای بالتیک و با کشورهایی نظیر لهستان، دانمارک، کشور اتریش، کشور سوئیس و کشور فرانسه دارای مرز مشترک می باشد. کشور آلمان یکی از صنعتی ترین کشورهای اتحادیه اروپا بوده و شرایط مختلف مهاجرتی مناسب در این کشور باعث جذب مهاجرین بسیاری به آلمان شده است. یکی از این روش های مهاجرتی روش تحصیلی است که با توجه به امکان تحصیل رایگان به زبان آلمانی در دانشگاه های دولتی، این کشور بسیار مورد توجه دانشجویان و علاقه مندان به آگاهی از شرایط سنی تحصیل در آلمان است.

تحصیل در آلمان در دانشگاه های عالی و رنکینگ بالای این کشور در تمامی رشته ها و در تمامی مقاطع امکان پذیر است اما هر یک از این مقاطع دارای شرط سنی مربوط به خود هستند. گپ تحصیلی در این کشور نیز در برخی از مقاطع و رشته ها باید مورد توجه قرار گیرد. کشور آلمان دارای دانشگاه های دولتی و خصوصی بسیاری است که تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی تنها به زبان آلمانی ممکن است، اما تحصیل در دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی می باشد. دانشجویان فاقد مدرک زبان با شرکت در دوره های زبان در آلمان می توانند شرایط لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را بدست آورند.

شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به آلمان

شرایط سنی تحصیل در مدارس آلمان

با توجه به سطح بالا و سیستم یک پارچه تحصیل در آلمان بسیاری از متقاضیان خواستار تحصیل در دبیرستان های آلمان هستند تا بتوانند با شناخت کامل سیستم آموزشی این کشور راحت تر وارد دانشگاه های آلمان شوند. محدودیت سنی تحصیل در آلمان از 6 سالگی الی 18 سالگی می باشد و متقاضیانی که دارای شرایط سنی مناسب و آشنا به زبان آلمانی هستند، می توانند برای تحصیل در مدارس آلمان اقدام نمایند. هزینه تحصیل در مدارس و دبیرستان های آلمان به طور متوسط 15 الی 20 هزار یورو می باشد. متقاضیانی که والدین آن ها اقامت آلمان را اخذ نموده اند، می توانند به طور رایگان در مدارس آلمان به تحصیل بپردازند.

شرایط سنی تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان

یکی از مقاطع تحصیلی در دانشگاه های کشور آلمان مقطع کارشناسی است که یک دوره 4 الی 5 سال است. افرادی که تمایل به تحصیل در این مقطع در دانشگاه های آلمان را دارند باید شرایط سنی تحصیل در آلمان در دوره کارشناسی را مورد توجه قرار دهند. دانشجویان برای اخذ پذیرش در این مقطع در کشور آلمان باید حداکثر 21 سال سن داشته باشند. دانشجویانی که در سنین زیر 18 سال موفق به دریافت مدرک دیپلم خود می شوند باید همراه با سرپرست خود جهت دریافت ویزای دانشجویی آلمان جهت شرکت در دوره کارشناسی اقدام نمایند.

با توجه به این که در دوره کارشناسی دروس به زبان آلمانی ارائه میگردند دانشجویان بین المللی حداقل باید دارای مدرک زبان آلمانی B1 باشند. علاقه مندان به اطلاع از شرایط سنی تحصیل در آلمان برای دوره کارشناسی باید تمکن مالی سرپرست خود را به اثبات برسانند. افراد فاقد مدرک زبان می توانند در ابتدا در دوره زبان شرکت کرده و سپس جهت اخذ پذیرش از دانشگاه در رشته مورد علاقه خود اقدام نمایند.

شرایط سنی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان دو سال بطول می انجامد. برای اخذ پذیرش در دوره کارشناسی ارشد در کشور آلمان دانشجویان بین المللی باید حداقل دارای معدل 15 و مدرک آیلتس 6.5 باشند، علاقه مندان به تحصیل به زبان آلمانی باید مدرک زبان B1 به بالا ارائه نمایند. شرایط سنی تحصیل در آلمان برای دوره کارشناسی ارشد برای سنین خاصی تعریف نشده است اما افراد دارای سنین کمتر از 30 سال با شانس بیشتر و افراد دارای سنین بالای 30 سال با شانس کمتری جهت دریافت پذیرش رو به رو می باشند.

دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در آلمان مجاز به 20 ساعت کار پاره وقت در هفته می باشند. اثبات تمکن مالی برای اخذ پذیرش در دوره کارشناسی ارشد در آلمان ضروری است. جهت آگاهی از شرایط سنی تحصیل در آلمان در این مقطع دانشجویان باید به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نمایند.

شرایط سنی تحصیل در مقطع دکترا در آلمان

هر یک دانشگاه های موجود در کشور آلمان برای اعطای پذیرش در مقطع دکترا به دانشجویان بین المللی دارای شرایط مختص به خود هستند. شرایط سنی تحصیل در آلمان برای تحصیل در مقطع دکترا از انعطاف بیشتری نسبت به دو مقطع دیگر برخوردار است و در واقع می توان گفت شرایط سنی خاصی جهت ادامه تحصیل در این دوره مشخص نشده است. اما علاقه مندان به دریافت بورسیه دکترا باید به این نکته توجه داشته باشند که برای دریافت بورسیه علاوه بر داشتن سایر شرایط باید حداکثر 31 سال سن داشته باشند، این تصمیم بر این اساس است که تنها دانشجویان نخبه و جوان بتوانند از بورسیه های مقطع دکترا استفاده نمایند.

دانشجویان دوره دکترا در آلمان همچنین جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور باید دارای سوپروایزر یا استاد راهنما باشند تا دانشگاه را جهت اعطای پذیرش به دانشجو متقاعد نماید. طول دوره دکترا در آلمان سه الی چهار سال است و دانشجویان باید برای تحصیل به زبان انگلیسی دارای مدرک زبان آیلتس 7 باشند. این دوره بیشتر شامل تحقیق و پژوهش و همکاری با استاد راهنما در زمینه پژوهش های خاص است.

شرایط سنی اخذ بورسیه تحصیلی آلمان

بسیاری از متقاضیان بین المللی برای تحصیل نگران هزینه های تحصیل می باشند. یکی از راه های کاهش هزینه های تحصیل، اخذ بورسیه های تحصیلی آلمان می باشد. از مهمترین دغدغه های متقاضیان بورسیه، معدل، رزومه و گپ تحصیلی آلمان می باشد. در صورتی که متقاضیان بتوانند شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان را برآورده نمایند و در دانشگاه مشغول به تحصیل شوند، امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای آن ها فراهم می شود و این بدین معنی است که شرایط سنی بر اخذ بورسیه تاثیرگذار نخواهد بود و گپ تحصیلی آلمان تنها بر اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی آلمان موثر است. برای اخذ بورسیه رزومه تحصیلی و معدل متقاضی بسیار تعیین کننده می باشد.

شرایط سنی تحصیل پزشکی در آلمان

امکان تحصیل در رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و پرستاری در کشور آلمان برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. تحصیل پزشکی در آلمان نیازمند موفقیت در آزمون پزشکی است. شرایط سنی تحصیل پزشکی در آلمان مشخص شده و زیر 30 سال است.

متقاضیان تحصیل پزشکی در آلمان در صورتی که در کنکور، رشته پزشکی قبول شده باشند می توانند به تحصیل پزشکی در آلمان مشغول شوند فقط کافی است که مدرک زبان آلمانی در حد B1 ارائه دهند ولی متقاضیانی که در کنکور موفق نشده اند می توانند ابتدا در دوره پیش پزشکی شرکت نموده و پس از کسب آمادگی لازم با شرکت در آزمون و موفقیت در آن وارد رشته های پزشکی در دانشگاه های سطح بالای پزشکی در آلمان شوند.

دانشجویان بین المللی و علاقه مندان به رشته های پزشکی در آلمان همچنین باید دارای معدل 20 باشند، امکان تحصیل در دانشگاه های خصوصی در رشته های پزشکی با معدل کمتر وجود دارد. امکان تحصیل در این رشته ها با دریافت بورسیه تحصیلی و یا به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی آلمان و به زبان آلمانی وجود دارد. علاقه مندان به دانستن شرایط سنی تحصیل پزشکی در آلمان باید گپ تحصیلی را نیز مورد توجه قرار دهند که نباید بیش از سه الی چهار سال باشد.