عمومیاخبار کسب و کار

نکات مهم قبل از خرید کابینت برای خانه های مدرن

محتوای این مطلب پنهان

نکات کلیدی در خرید کابینت آشپزخانه

خرید کابینت مدرن آشپزخانه یکی از خرید های دشوار امروزه به حساب می آید, چرا که قرار است چیزی خریداری شود که در لحظه خرید قابل مشاهده نیست, بلکه مشابهات تصویری یا نمونه کارهایی را مشتری می بیند و با آن آشپزخانه خود را تصور می کند. در نکات زیر تلاش شده است تا نکات کلیدی و اشتباهات رایج و مهم در خرید کابینت به صورت ساده ارائه شود.

نکات مهم قبل از خرید کابینت برای خانه های مدرن

نکته اول : قیمت متری کابینت معیار درستی برای تصمیم گیری است؟

معمولا موقع خرید کابینت آشپزخانه , در مورد قیمت متری کابینت سوال می شود و آن قیمت ملاک تصمیم گیری خریداران قرار میگیرد در صورتی که قیمت متری نمی تواند معیار مناسبی برای تصمیم گیری باشد. چرا که نحوه محاسبه هزینه تهیه کابینت برای آشپزخانه به این صورت نیست که به طور مثال طول آشپزخانه را در قیمت متری ارائه شده ضرب کنیم و آنرا به عنوان حدود هزینه تهیه کابینت در نظر بگیریم.بلکه بسته به نوع و پلان آشپزخانه و نیاز های خریداران محاسبه پیچیده و متفاوت خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه محاسبه هزینه کابینت میتوانید به صفحه راهنمای محاسبه قیمت کابینت مراجعه کنید.

نکته دوم : آیا متریال مشابه معیار مناسبی برای مقایسه قیمت ها هست؟

اشتباه رایج دیگری که معمولا به ضرر خریداران منجر می شود اینست که , متریال مشابهی را در نظر می گیرند و بر اساس آن قیمت میگیرند و همین قیمت را معیار انتخاب قرار می دهند , در صورتی که دو خطای جدی وجود دارد, اول اینکه متریال هایی با نام مشابه می توانند انواع کیفیتی و قیمتی مختلفی داشته باشند.دوم اینکه , طراحی کابینت می تواند با متریال یکسان , هزینه نهایی کابینتی کاملا متفاوت و ارزان تر و یا گران تر کند. که کاملا بستگی به مهارت مهندس طراح دارد.

نکته سوم : چرا کابینت با سایر کالاهای دکوراسیونی فرق دارد؟

خرید کابینت نئو کلاسیک با سایر کالاهای دکوراسیونی کاملا متفاوت است , چراکه بعد از خرید کالاهایی نظیر مبل , فرش , میز و کمد و … می توان بر حسب سلیقه ، بدوت هزینه , آنرا تغییر و یا جابجا و یا بخشی از آنرا با کمی هزینه جایگزین کرد. در صورتی که در مورد کابینت این موضوع متفاوت است و بعد از خریداری , امکان تغییر و جابجایی پر هزینه و دشوار است.

نکته چهارم: ضرر اصلی در خرید کابینت نسبت به سایر کالای دکوراسیونی چیست؟

خرید کابینت با سایر کالاهای دکوراسیونی کاملا متفاوت است , چراکه بعد از خرید کالاهایی نظیر مبل , فرش , میز و کمد و … می توان بر حسب سلیقه ، بدوت هزینه , آنرا تغییر و یا جابجا و یا بخشی از آنرا با کمی هزینه جایگزین کرد. در صورتی که در مورد کابینت این موضوع متفاوت است و بعد از خریداری , امکان تغییر و جابجایی پر هزینه و دشوار است.

نکته پنجم: چرا هزینه اولیه با صورت حساب نهایی فرق دارد؟

معمولا قیمت و هزینه اولیه ای که اعلام میشود با هزینه و قیمت نهایی خیلی متفاوت است و این معضل دو علت می تواند داشته باشد: یکم اینکه سلیقه خریدار نسبت به انتخاب اولیه تغییرات جدی داشته باشد، که کاملا طبیعی است. دوم اینکه برخی از فروشندگان برای جذب مشتری در ابتدا فاکتوری ساده بدون لحاظ کردن کل هزینه ها ارائه می دهند, و بعد به مرور سایر هزینه ها را اضافه می کنند که امری نا پسند است. پس حتما جهت انتخاب مناسب صورت حساب نهایی را از فروشنده بخواهید..

نکته ششم : احتیاط در مورد متریال خارجی در چیست؟

اینکه گفته می شود متریال بکار رفته خارجی است , کاملا می تواند گمراه کننده باشد , چراکه هم متریال خارجی از نظر قیمتی و کیفیتی درجات مختلفی دارد و هم اینکه خارجی بودن نماینده کیفیت یا قیمت بالاتر نیست.

نکته نهایی و اما مهترین آن در خرید کابینت چیست؟

آنچه که در خرید کابینت، که یکی از گرانترین کالاهای دکوراسیونی منزل است , معمولا در نظر گرفته نمی شود، نگاه و ارزیابی کلیه مواردی است که در ارائه یک کابینت مناسب اثر دارند. مواردی نظیر , مهارت در طراحی کابینتی مناسب آشپزخانه با حفظ اصول زیبایی و استاندارد های کاربری و دوام , توان تولید و اجرا و نصب همان طرح در محیط منزل شما، در زمان تعهد شده ،و همچنین مسولیت هایی که پس از خرید میبایست تولید کننده به مشتری ارائه دهد. هر کدام از این موارد می تواند علارقم هزینه بالا کالایی نا مطلوب ارائه دهد که مشکلات و دقدقه هایی جدی در پی خواهد داشت.

در پایان امیدواریم نکات ارائه شده بتواند به شما در انتخاب و خرید یک کابینت مناسب برای منزل زیبایتان فراهم کند.در انتهای صفحه سایر نکات در مورد قیمت کابینت و در مورد انواع کابینت را می توانید ببینید.

نکات مهم قبل از خرید کابینت برای خانه های مدرن

نکات مهم خرید کابینت آشپزخانه که باید بدانید

قیمت کابینت ممبران سفید آشپرخانه یکی از دغدغه های افرادیست که در فرآیند خرید کابینت آشپزخانه با آن رو به رو هستند؛ اما نگران نباشید ما دغدغه های شما را شناسایی کرده و پاسخ تمام آن ها را میدهیم در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد نکات مهم خرید کابینت آشپزخانه توضیحات مفصلی را ارائه کنیم.

  • آیا قیمت کابینتی که به ما ارائه میشود منطقی است؟
  • تفاوت میلیونی بین قیمت اعلامی فروشنده های کابینت آشپزخانه به چه دلیل است؟
  • آیا قیمت پایین تر نشانه کیفیت پایین کابینت است؟
  • چگونه میتوانیم بالانسی بین قیمت و کیفیت کابینت داشته باشیم؟
  • به چه کابینت کاری اعتماد کنیم و با او همکاری کنیم؟
  • چرا کابینت کاران بدقول هستند؟

این ها همه سوالاتی هستند که هنگام مکالمه با مشتریانمان به طور مستقیم و غیر مستقیم مطرح میشود، پس با ما همراه باشید تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم. به طور کلی تمامی مشتریان قبل از خرید هرچیزی به دنبال بالانس بین قیمت و کیفیت کالای خود هستند، هر فروشنده ماهری باید این نکته را بداند که اولا در مورد ارائه قیمت بی انصافی نکند ثانیا با ارائه قیمت پایین جهت گرفتن سفارش از کیفیت کار خود نزند؛

در واقع تخفیف امتیازیست که فروشنده، بدون کاهش کیفیت به مشتری میدهد تا مشتری را ترغیب به دادن سفارش میکند. اما همیشه این طرز تفکر وجود ندارد، مخصوصا زمانی که ماهیت کالا سفارشی باشد؛ چرا که برای هر آشپزخانه ای کابینتی در ابعاد آن آشپزخانه ساخته میشود اما چه طور میتوان به بهترین گزینه رسید؟

آیا قیمت کابینتی که به ما ارائه میشود منطقی است؟

در مورد هر کالا اتحادیه ای وجود دارد، در حرفه کابینت سازی اتحادیه کابینت سازان است که به ریز تمامی استاندارد های قیمت کابینت آشپزخانه را بیان کردند که به مختصر خدمتتان ارائه می شود. وقتی میگوییم قیمت کابینت متری چند است منظور از یک متر کابینت چیست؟

طبق متن اتحادیه کابینت سازان

یک متر کابینت زمینی با عمق ۵۵ و ارتفاع ۹۰ است که شامل پایه و پاخور،یونیت (بدنه کابینت)، درب و صفحه ۳ سانتی و یک متر کابینت دیواری شامل تاج، زیرچراغ وبدنه و درب با ارتفاع ۷۵ و عمق ۳۵ است

وقتی شما به فروشگاه کابینت مراجعه میکنید

-قیمت کابیت متری یک میلیون تومان است

کابینت زمینی ضریب ۰.۶ و کابینت دیواری ضریب ۰.۴ دارد

به عنوان مثال محیط آشپزخانه شما ۱۲ متر است که شامل ۸ متر کابینت زمینی و ۱۰ متر کابینت دیواری است پس محاسبه قیمت کابینت به این صورت است:

قیمت کابینت دیواری =۰.۴*۱.۰۰۰.۰۰۰=۴۰۰.۰۰۰*۱۰=۴.۰۰۰.۰۰۰

قیمت کابینت زمینی = ۰.۶*.۱.۰۰۰.۰۰۰=۶۰۰.۰۰۰*۸=۴.۸۰۰.۰۰۰

آشنایی کامل از نحوه محاسبه قیمت کابینت یکی از مهمترین نکات مهم خرید کابینت آشپزخانه است.

تفاوت میلیونی قیمت کابینت بین فروشنده های کابینت آشپزخانه به چه دلیل است؟

در محاسبه قیمت کابینت با توجه به طراحی انجام گرفته میتواند قیمت های مختلفی داشته باشد؛ به عنوان مثال میتواند تمامی کابینت ها کمدی باشد، کابینت های کمدی به کابینت هایی میگوییم که از زمین شروع شده و تا راتفاع سقف ادامه دارد و فضای بین کابینتی بین آن ها وجود ندارد که دارای ضریب ۱.۸ (یعنی سه برابر کابینت زمینی) میباشد یعنی اگر شما یک متر کابینت کمدی در آشپزخانه تان نصب کنید؛

با فرض اینکه قیمت یک متر کابینت یک میلیون تومان باشد شما باید یک میلیون هشتصد هزارتومان مطابق با نرخ اتحادیه پرداخت کنید و این را بدانید که این شرایط مطابق با قانون است و اگر کابینت کار در انتها از شما مابه التفاوتی دریافت کند کاملا قانونی است، ولی از چیزی که سوء استفاده شده است عدم آگاهی شما بوده، که البته این نوع شیوه کار دربین بسیاری از شرکت های کابینت کار منسوخ شده است؛ اما همچنان در تعداد کمی از مغازه داران رایج است. بنابراین طراحی نهایی یکی از نکات مهم خرید کابینت آشپزخانه میباشد که از آن نباید غافل بود

نکات مهم قبل از خرید کابینت برای خانه های مدرن

به چه کابینت کاری اعتماد کنیم و با او همکاری کنیم؟

برخی از فروشندگان مطالب ذکر شده را به شما میگویند و به شما قیمت میدهند برخی هم نمیگویند؛ البته امیدواریم تعداد کسانی که نمیگویند کمتر باشد، اما بهتره شما قبل از اجرای کار بدانید و قیمت تمام شده کابینت برای شما ارائه شود؛ شاید اگر بدانید قیمت تمام شده از چیزی که به شما گفته اند بالاتره و با بودجه شما نمیخوره گزینه های دیگری را انتخاب کنید؛ در هر صورت قیمت پایین دادن برای زخمی کردن سفارش کار غیر انسانی و غیر اخلاقی است. پس برای جلوگیری از این موضوع، به این شیوه عمل کنید

  • از شرکت مورد نظر بخواهید کارشناسی به صورت رایگان جهت متر کردن محیط آشپزخانه برای شما ارسال کنند
  • پس از بررسی کارشناس از او یک قیمت اولیه مطابق توضیحات بالا بخواهید
  • از شرکت مربوطه طرح جانمایی دوبعدی یا سه بعدی بگیرید تا قبل از پرداخت پول بدانید آشپرخانه تان قرار است چه شکلی شود
  • طبق طرح مورد دلخواهتان قیمت جدید را بگیرید

با رعایت این اصول میدانید قیمت تمام شده کابینت آشپرخانه تان چه مقدار است،پس تا اینجای کار یکی از دغدغه های اصلی مشتریان یعنی قیمت برطرف شد.

کیفیت کابینت آشپزخانه:

از فروشنده کالیته ورق مصرفی در کابینت آشپزخانه تان را بخواهید به عنوان مثال قرار است کابینت ترک هایگلاس سفید AGT برای شما اجرا شود،به این شیوه عمل کنید

  • کالیته AGT را بگیرید و کد نوع ورق انتخابیتان را در قراردادتان ذکر کنید.
  • کالیته صفحه کابینت مورد توافق را بگیرید و کد مورد نظرتان را در قرارداد ذکر کنید.
  • دستگیره های کابینت را انتخاب کنید، دقت کنید، دستگیره جزیی از کابینت است و بابت آن مابه التفاوتی پرداخت نکنید مگر اینکه دستگیره انتخابیتان خاص باشد و قیمت بیشتر از ده هزارتومان داشته باشد
  • یراق کابینت به عهده فروشنده است و بابت یراق نباید از شما پولی دریافت شود مگر آنکه بخواهید از یراق آلات اتریشی مثل بلوم استفاده کنید

از همه این موارد مهم تر این است که انتهای قرارداد های کابینت معمولا باز است، با این مضمون که “پس از ساخت، کابینت شما متر شده و قیمت نهایی پس از اتمام کار مشخص میشود”، این را بدانید که زمانی که برایتان طراحی میشود طبق طرح کابینت برایتان ساخته میشود و پس از اتمام کار نیازی به محاسبات مجدد نیست، باید قیمت تمام شده در قرارداد ذکر شود و چیزی به عنوان برآورد اولیه قیمت وجود نداشته باشد که بتوان در حین یا پس از اتمام کار افزایش قیمتی تقبل کنید.بنابراین قراداد کامل و واضح یکی از نکات مهم خرید کابینت آشپزخانه است.

چگونه میتوانیم کیفیت کابینت آشپزخانه خود را تضمین کنیم؟

هیچ کدام از شرکت های تولیدی کابینت ورق های مورد نیاز را خودش نمیسازد و تمامی آن ها ، چه شرکتی چه فروشگاهی ورق ها را از شرکت های تولید کننده ورق خریداری میکنند؛ در واقع ساخت ورق های کابینت توسط کارخانه های ساخت ورق و ساخت کابینت توسط شرکت ها و فروشگاه های کابینت ساخته میشود که مواد اولیه خود را از کارخانجات تهیه میکنند

پس به کابینت سازان رنگ ندهید بلکه از کالیته ارائه شده، کد ورق با ضمیمه نام شرکت تولیدی در قرارداد ذکر کنید و در نهایت محصول نهایی را با ورق مورد نظر مطابقت دهید این کار برای کابینت هایگلاس وکابینت ام دی اف مات کافیست؛ اما اگر قصد دارید ازکابینت ممبران استفاده کنید مهمترین نکته جنس وکیوم و از آن مهمتر جنس چسب است، چسب آلمانی بهترین چسب و وکیوم های کره ای بهترین نوع جنس وکیوم هستند، اگر از چسب مرغوب برای ساخت کابینت استفاده نکنید؛

بزرگترین ایراد کابینت های ممبران یعنی بلند شدن وکیوم از روی ورق به شدت رایج خواهد بود چرا که چسب نامرغوب در درجه حرارت های بالای ۴۰ درجه مقاومت خود را از دست داده و از روی ورق بلند میشوند (مخصوصا در نواحی گاز و فر) و این اتفاق برای کابینت های ممبران بسیار بسیار پر هزینه است؛ بنابراین استفاده از متریال مرغوب و درج آن در قرارداد هم جزء نکات مهم خرید کابینت آشپزخانه محسوب میشود.

چرا کابینت کاران بدقول هستند؟

این مشکل از زمانی که حرفه کابینت سازی به صورت شرکتی شکل گرفت بسیار کمتر شده است، چرا که هر کابینت سازی کارخانه مختص به خود را ندارد و پس از قرارداد با مشتریان سفارش های خود را به شرکت های مختلف میدهند؛