عمومیاخبار کسب و کار

معرفی کامل کلاهک دودکش ژاپنی ارزان و با کیفیت

کلاهک دودکش ژاپنی که در اصطلاح به کلاهک پره ای نیز معروف است،از شکیل ترین کلاهک ها به شمار می آید. کلاهک ژاپنی بر روی لوله های دودکش و لوله های وِنت در بام یا روی دیوارنصب و مورد کاربرد قرار می گیرد.با توجه به ساختار کلاهک ژاپنی و امکان تخلیه ی آسانِ هوا و دود از میان گریل های کلاهک ژاپنی ،آنرا در ردیف شیک و زیباترین و همچنین پرکابردترین کلاهک ها قرار می دهد. از کاربردهای اصلی کلاهک ژاپنی، کاربرد آن در دهانه خروجیِ لوله دودکش موتورخانه ها در بام است. با توجه به میزان نیاز نیاز مشعلِ دیگِ موتورخانه به هوای آزاد بعنوان اکسیژنِ سوخت همزمان با تخلیه دود، بر اساس محاسبات دقیق می توان سایز پایه کلاهک ژاپنی و همچنین تعداد گریل های کلاهک ژاپنی را تعیین نمود.

کاربردِ دیگرِ کلاهک ژاپنی استفاده از آن بر روی دهانه لوله ها و داکتِ دودکشِ خانگی و هودهای صنعتی است. کلاهک ژاپنی برای تخلیه گاز دی اکسید کربنِ حاصل از سوختنِ گازِ انواع بخاریهای گازی نیز به کار می رود. همچنین کلاهک ژاپنی در تخلیه دود شومینه نیز قابل کاریرد می باشد. طی این مقاله به بررسی کلاهک دودکش ژاپنی پرداخته شده و جهت آشنایی با کلاهک دودکش ژاپنی تا انتهای این مطلب با سایت تهویه نظری همراه باشید.

معرفی کامل کلاهک دودکش ژاپنی ارزان و با کیفیت

مزایای کلاهک دودکش ژاپنی

بی‌شک خصوصیات ویژه کلاهک دودکش ژاپنی موجب فراگیری استفاده از آن در سراسر جهان شده و از اصلی‌ترین عوامل نصب آن در ساختمان‌های مختلف عبارت است از:

  • بهبود خروج هوای آلوده و گاز سمی
  • افزایش کارایی سیستم حرارتی
  • تنوع رنگ، مدل و سایز
  • تولید با آلیاژ فلزی خاص بر اساس فعالیت ساختمان
  • متناسب با شرایط جوی مختلف
  • جلوگیری از ورود حیوانات و لانه‌سازی پرندگان
  • استفاده از پوشش رنگ پودری و استاتیک جهت جلوگیری از زنگ‌زدگی
  • ممانعت از ورود انواع باد و بوران
  • شکل منحصر به فرد و افزایش زیبایی ساختمان
  • نصب بر روی انواع ونت و چند خروجی لوله هوا
  • قیمت مناسب
  • نصب آسان
  • گرفتن تاییدیه از سازمان نظام مهندسی و اداره گاز
  • امکان نصب فیلتر بر روی نمونه صنعتی
  • سازگاری با محیط زیست

انواع کلاهک دودکش ژاپنی

کلاهک های ژاپنی انواع مختلفی دارند. در ادامه انواع این کلاهک نام برده و برخی از ان ها بررسی خواهند شد.

  1. کلاهک ژاپنی یک طرفه
  2. کلاهک ژاپنی دوطرفه
  3. کلاهک ژاپنی سه طرفه
  4. کلاهک ژاپنی چهار طرفه
  5. کلاهک ژاپنیگرد
  6. کلاهک ژاپنی چندوجهی
  7. کلاهک ژاپنی ال شکل
  8. کلاهک ژاپنیقناس یا فارسی بُر
  9. کلاهک ژاپنی سر تخت

برخی از کلاهک ها نیز چهارگوش نبوده و به صورت دوار ساخته می شوند که با نیروی باد میچرخند.

کلاهک ژاپنی یک طرفه

 اگر محل نصب کلاهک ژاپنی از سه طرف با مانع روبه رو شود در این صورت امکان تعبیه پره های خروج هوا تنها در یک جهت امکان پذیر میباشد و در این حالت از کلاهک ژاپنی یک طرفه استفاده می کنیم.کلاهک ژاپنی یک طرفه تنها در یک بعد دارای پره هایZ  میباشد و شیب تاج این کلاهک نیز یک شیبه است. کلاهک ژاپنی یک طرفه از انواع ورق قابل تولید است، به طور مثال می توان کلاهک ژاپنی یک طرفه را از ورق روغنی، سیاه، گالوانیزه، رنگی و استنلس استیل ساخت. البته نوع ورق بستگی به محل نصب و شرایط آب و هوایی منطقه دارد.

لازم به توضیح است که اگر کلاهک ژاپنی یک طرفه از ورق روغنی و سیاه ساخته شود باید حتماً از پوشش رنگ کوره ای روی تمام سطوح کلاهک ژاپنی استفاده شود تا با گرم شدن و سرد شدن های متوالی در برابر عوامل فرسایشی و جوی از خود مقاومت نشان دهد. ساختار پره های Z  شکل کلاهک ژاپنی یک طرفه به گونه ای می باشد که از نفوذ آب باران و برف به درون آن و همچنین تردد پرندگان و حشرات جلوگیری  می‌کند.

معرفی کامل کلاهک دودکش ژاپنی ارزان و با کیفیت

کلاهک ژاپنی دو طرفه

ساختار کلاهک ژاپنی دو طرفه متشکل از یک پایه چهارگوش، پره های Z شکل و تاج کلاهک ژاپنی است. زمانی از کلاهک ژاپنی دو طرفه استفاده میکنیم که احتمال وجود موانعی در بُعد از کلاهک ژاپنی وجود داشته باشد. برای ساخت کلاهک ژاپنی دو طرفه ابتدا اقدام به ساخت پایه چهارگوش این محصول می نماییم و سپس نوبت به تاج کلاهک ژاپنی خواهد رسید. ورق مناسب برای ساخت کلاهک ژاپنی ورق سیاه، روغنی، گالوانیزه و استیل می باشد. ضخامت ورق مصرفی باید متناسب با ابعاد کلاهک ژاپنی باشد.

ابعاد استاندارد کلاهک ژاپنی پایه ۳۰ سانتی و ۴پره می باشد. در این ابعاد ورق یک میل مناسب یاخت کلاهک ژاپنی می باشد. این در حالیست که هیچ محدودیتی جهت ساخت کلاهک ژاپنی دو طرفه با ابعاد متنوع و بزرگتر وجود ندارد. در صورتی که ابعاد کلاهک ژاپنی بزرگتر از سایز استاندارد باشد نبتوان از ورق با ضخامت بالاتر تیز استفاده کرد. پس از ساخت پایه کلاهک ژاپنی حال نسبت به تعبیه پره ها روی پایه اقدام نی شود. در کلاهک ژاپنی دو بُعد از پایه مجهز به پره هایZشکل خواهد شد. لازم به ذکر است که تعداد پره ها نیز طبق نظر کارفرما و میزان دود خروجی و گازهای آلاینده قابل افزایش است.

معرفی کامل کلاهک دودکش ژاپنی ارزان و با کیفیت

استعلام قیمت و خرید کلاهک دودکش ژاپنی از تهویه نظری

تهویه نظری، تولید کننده انواع کانال سازی و دریچه هوا شامل تولید انواع دریچه بازدید ، دریچه توزیع هوا، دریچه های کنترل و هدایت هوا، کانال سازی (کانال سازی)، دریچه زیر فن کویل، دریچه خورشیدی، دمپر کانال موتوری، جت نازل، دمپر ضد آتش فیوزی، دریچه ضد انفجار، دمپر کانالی صنعتی، دریچه سقفی گرد تخت آلومینیومی، دریچه هوای رفت اتاق عمل، دریچه کولری، دریچه تایل آرمسترانگ، لوور پادری، دریچه هوای تازه (باران گیر), دریچه خطی، کلاهک دودکش، هود صنعتی، کانال سازی صنعتی , دريچه بازديد تاسیسات، دریچه سقفی چهارگوش كلاف دور باز آلومینیومی است. با برقراری ارتباط امکان بهره مندی از مشاوره رایگان و تهیه کلاهک دودکش ژاپنی را خواهید داشت.

سوالات متداول

در این بخش به سوالات احتمالی شما در خصوص کلاهک دودکش ژاپنی پاسخ خواهیم داد.

کلاهک دودکش ژاپنی رو از کی بخرم؟

شرکت تهویه نظری با ارائه بهترین کلاهک دودکش ژاپنی جهت ارائه مشاوره خرید و استعلام قیمت در اختیار شما عزیزان است.

بهترین کلاهک دودکش برای ساختمان های صنعتی چیه؟

کلاهک دودکش ژاپنی به خاطر مقاومت در برابر سرما و گرما برای تمامی ساختمان ها مناسب بوده و پیشنهاد می شود.

ارتفاع کلاهک ژاپنی چقده؟

به طور معمول ارتفاع پایه کلاهک ژاپنی بین ۳۰ تا ۳۵ سانتیمتر می باشد البته طبق نظر کارفرما این اندازه قابل تغییر است. تعداد گریل های کلاهک ژاپنی به طور معمول  چهار پره می باشد. اما این تعداد نیز طبق نظر کارفرما قابل تغییر میباشد.