بین المللاخبار کسب و کار

تحصیل در رومانی رایگان با رویزا گروپ

شرایط مهاجرت به رومانی و تحصیل در رشته پزشکی

مهاجرت تحصیلی به کشور رومانی و تحصیل در رومانی یکی از بهترین نوع مهاجرت است،‌ زیرا از لحاظ اقتصادی نسبت به دیگر کشورها ارزان‌تر بوده و در هنگام تحصیل نیز می‌توان ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته مشغول کارهای نیمه وقت دانشجویی شد. بیشتر علاقمندان به مهاجرت از شرایط متناسب این کشور برای مهاجرت تحصیل پزشکی آگاه نیستند. در ادامه به معرفی کامل شرایط کشور رومانی خواهیم پرداخت.

رومانی کشوری اروپایی است که در جنوب شرقی اروپا واقع شده، اما عضو شینگن نیست. این کشور بزرگ‌ترین کشور بالکان بوده و از شمال و شمال شرقی با اکراین و مولداوی، ‌از جنوب با بلغارستان و از غرب با کشورهای مجارستان و صربستان هم‌مرز است. براساس آمار‌، رومانی دومین نرخ مهاجرت از کشورهای غیر اتحادیه اروپا (۶۶٪) را دارد.

پایتخت این کشور بخارست بوده و زبان رسمی آن رومانیایی است که هم ریشه‌ی زبان ایتالیایی بوده و جز آن خانواده محسوب می‌شود. علاقمندان به تحصیل در این کشور باید واحد پول رسمی کشور رومانی که لئو است را بشناسند. اما میتوانید در کل این کشور با واحد پول اروپا یا همان یورو به خرید بپردازید . دین کشور مردم رومانی مسیحی است، اکثریت مردم رومانی پیرو شاخه‌ی ارتودکس هستند. با قرار گرفتن چند دانشگاه این کشور در لیست وزارت بهداشت ایران، علاقمندی به مهاجرت تحصیلی به رومانی در بین ایرانیان افزایش یافته است. کشور رومانی از لحاظ زمانی نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

متقاضیان ‌ تحصیل رشته‌های پزشکی در‌ کشور رومانی باید دارای شرایطی مانند دیپلم ۱۲ ساله (ریاضی، تجربی و انسانی) و معدل بالای ۱۴ باشند. تحصیل دکتری در رومانی آزمون ورودی ندارد،‌ موسسه اعزام دانشجوی رویزا گروپ در بزرگترین شهر های رومانی و در دو دانشگاه مطرح این کشور به نامهای «کارول داویلا» در شهر بخارست (Carol Davila University of Medicine and Pharmacy) و «ویکتور بابس»‌ در شهر تیمشوارا (Victor Babes University of Medicine & Pharmacy, Timisoara) که مورد تایید وزارت بهداشت ایران است برای دانشجویان پذیرش می‌گیرد.

تحصیل در رومانی رایگان با رویزا گروپ

معرفی دو دانشگاه برتر پزشکی در رومانی

دانشگاه کارول داویلا Carol Davila University of Medicine and Pharmacy‌

دانشگاه کارول داویلا یکی از دانشگاه‌های دولتی کشور رومانی است. این دانشگاه در سال ۱۸۵۷ به عنوان بخشی از دانشگاه بخارست تاسیس شده است. کارول داویلا در رومانی و اروپای شرقی به یکی از معتبرترین دانشگاه‌ها تبدیل شده است.

دانشگاه ویکتور بابس Victor Babes University of Medicine & Pharmacy, Timisoara

دانشگاه پزشکی و داروسازی ویکتور بابس تیمیسارا،‌ با بیش از هفت دهه فعالیت در حوزه‌ی آموزش عالی پزشکی یکی از پیشتازترین دانشگاه‌های کشور رومانی و اروپا است. دستاورد هفت دهه فعالیت این دانشگاه، پرورش پزشکان و دانشجویان حاذق است که هم‌اکنون در سراسر جهان به معالجه‌ی بیماران و فعالیت در عرصه‌ی پزشکان مشغول هستند.

شهریه‌ها در این کشور برای رشته‌های پزشکی بین ۵ تا ۶ هزار یور بوده و در مقطع تخصص بین ۷ تا ۸ هزار یورو متغیر است. انتخاب رشته در کشور رومانی به صورت سالی واحدی انجام می‌شود. متقاضیان و علاقمندان به مهاجرت برای پذیرش شهریور سال آینده می‌توانند از هم‌اکنون در موسسه‌ی اعزام دانشجوی رویزا گروپ اقدام نمایند.

داروسازی،‌ دندان پزشکی،‌ پزشکی، پرستاری و مامایی جز رشته‌های پزشکی هستند که در این کشور برای مهاجران خارج از اتحادیه‌ی ارائه می‌گردد. دوره‌های تحصیلی رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی ۶ ساله،‌ پرستاری و مامایی ۴ ساله و داروسازی ۵ ساله است.

دانشجویان بعد از تحصیل در رشته‌های پزشکی به راحتی در رومانی و سایر کشورهای اروپايی می‌توانند به کار مشغول شوند. به دلیل این که واحدهای تحصیلی این کشور اروپایی است، دانشجویان می‌توانند پس از تحصیل در کشورهای اروپایی عضو منطقه‌ی شینگن و ایران به کار مشغول شوند.

تحصیل پزشکی در کشور رومانی به دو زبان انگلیسی در سطح نمره آیلتس 6.5 یا تافل و رومانیایی با کالج یک ساله‌ای که در این کشور برگذار می‌شود،‌ امکان‌پذیر است. لازم به ذکر است که بدون مدرک زبان انگلیسی نیز می‌توان در این کشور به تحصیل پرداخت،‌ علاقمندان به مهاجرت می‌توانند برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان حاذق مهاجرتی رویزا گروپ تماس بگیرند تا به صورت رایگان مشاوره شوند.

موسسه اعزام دانشجو رویزا گروپ

موسسه اعزام دانشجو رویزا گروپ، تنها دارنده‌ی مجوز وزارت علوم کشور ایران به اعزام دانشجو به رومانی است، که با 14 سال سابقه‌ی کار در راستای ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانشجویان نقش بسزایی را ایفا می‌کند. ما در موسسه‌ی رویزا گروپ با به‌کار گیری بهترین استانداردهای سیستم اداری اعزام دانشجو به خارج از کشور و پیاده‌سازی آن به وسیله‌ی نرم‌افزارهای تخصصی و سیستم اتوماسیون در ایران و کشورهای دیگر سالیانه تعداد زیادی از دانشجویان علاقمند به تحصیل در خارج از کشور را برای دست یافتن به اهداف خود یاری می‌کنیم.

شرایط کلی تحصیل در رومانی به چه صورت است؟

قبل ‌از اینکه به بررسی معایب تحصیل در رومانی بپردازیم، باید اطلاعات دقیقی از شرایط تحصیل در این کشور کسب کنید. تحصیل از دانشگاه‌ها، آکادمی‌ها و مدارس و آموزش عالی در رومانی انجام می‌گیرد. تقریباً بالغ ‌بر ۱۰۰ مؤسسه آموزش عالی در این کشور احداث ‌شده است که امکان تحصیل را برای داوطلبان فراهم کرده است لیست این موسسات را می توانید در سایت mi.homeaffairs.gov.au مشاهده نمایید.

طبق بررسی‌های مختلفی که در این‌ زمینه داشتیم، حدوداً نیم‌ میلیون از دانشجوها که در این کشور مشغول به تحصیل می‌باشند. در مراکز دولتی و دانشگاه‌های دولتی این کشور تحصیل می‌کنند که حدوداً ۲۰ درصد آن‌ها در مقطع کارشناسی ‌ارشد و ۷۵ درصد آن‌ها در مقطع کارشناسی در کشور رومانی تحصیل می‌کنند.

مثل دیگر کشورها، ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور رومانی، در برخی از رشته‌ها مانند: رشته‌های پزشکی، دارای دانشگاه‌های ویژه می‌باشد. که متقاضیان باید برای ادامه تحصیل از این دانشگاه‌ها پذیرش بگیرند. اما برای ‌اینکه اطلاعات بیشتری در زمینه نرخ ترک تحصیل در رومانی داشته باشید، در ادامه اطلاعات کاملی برای شما داریم.

تحصیل در مقاطع مختلف در کشور رومانی چگونه است؟

قبل ‌از اینکه به بررسی معایب تحصیل در رومانی بپردازیم، بهتر است اطلاعات دقیقی در رابطه با تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور کسب کنید تا با آگاهی کافی برای تحصیل در این کشور تصمیم بگیرید.

شرایط تحصیل در مدارس رومانی

برای کودکان 6 ‌تا ۱۰ ساله، تحصیل در مدارس رومانی امری اجباری شمرده می‌شود. نکته مهم این است که برای شهروندان این کشور، تحصیل در مدارس دولتی به ‌صورت رایگان می‌باشد. اما فقط هزینه‌های لباس فرم و لوازم تحصیلی از دانش آموزان می گیرند.

سپتامبر به ‌عنوان ماه و آغاز سال تحصیلی در کشور رومانی شمرده می‌شود و تا ژوئن، دانش ‌آموزان باید درس بخوانند. در مقطع دبیرستان، دانش ‌آموزان ۱۰ تا ۱۶ سال تحصیل می‌کنند. حدوداً ۳۲ ساعت در هفته برای تحصیل در مدارس رومانی در نظر گرفته می‌شود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی رومانی

اگر شما نیز خواهان دریافت ویزای تحصیلی برای کشور رومانی می‌باشید، در ابتدا باید برگه پذیرش را از مدرسه یا دانشگاه یا محل تحصیل مد نظر دریافت کنید. سپس ۲ روز الی ۲ ماه زمان لازم است تا به بررسی و ارزیابی مدارک مد نظر شما بپردازند تا بتوانید برای دریافت ویزای تحصیلی رومانی اقدام کنید. مهم‌ترین مدارکی که برای دریافت این ویزا از نظر کارشناسهای ما در شرکت ایران کانادا لازم است، موارد زیر بشمار می‌رود.

  • تاییدیه والدین یا سرپرست قانونی
  • پرداخت ۱۲۰ یورو برای اخذ ویزا
  • نامه پذیرش از وزارت آموزش و پروش رومانی
  • اثبات پرداخت شهریه به مدت یک سال
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بیمه درمانی

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در رومانی

با توجه به رشته انتخابی متقاضی، مدت‌ زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور رومانی برای افراد متفاوت می‌باشد. در صورتی ‌که فرد قصد تحصیل در یکی از رشته‌های علوم سیاسی، حقوق، اقتصاد، علوم انسانی و هنرهای زیبا را داشته باشد، مدت‌ زمان تحصیل برای او ۳ سال خواهد بود.

برای تحصیل در سایر رشته‌ ها همچون فیزیک، شیمی، ریاضی، جغرافیا و زمین ‌شناسی، مدیریت بازرگانی مدت ‌زمان ۴ سال تحصیل افراد طول می‌کشد. در صورتی ‌که مدت زمانی برای تحصیل رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی در کشور رومانی بین بازه 5 ‌تا ۶ سال می‌باشد.

مهم‌ترین نکته این است که امکان تحصیل به زبان‌های گوناگون همچون انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و رومانیایی در این کشور برای دانشجو وجود دارد، تا بر اساس نیاز خود بتوانند با هر کدام یک از این زبان‌ها تحصیل کنند. اما همچنان به ‌غیر از مزایایی که برای تحصیل در رومانی وجود دارد، ممکن است از نظر برخی از افراد معایب تحصیل در رومانی نیز نگران‌کننده باشد.

مدارک لازم برای تحصیل کارشناسی در رومانی

برای این‌ که بتوانید به تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور رومانی بپردازید، باید مدارک کافی برای تحصیل را ارائه دهید. مهم‌ترین مواردی که از نظر مشاوران شرکت ایران کانادا به‌ عنوان بهترین شرکت برای مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی شمرده می‌شوند، موارد زیر می‌باشند.

·         ارائه پاسپورت معتبر

فردی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور رومانی را دارد، حتماً باید پاسپورت معتبر را به ‌همراه کپی آن و فرم درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی ارائه دهد.

·         مدرک دیپلم

مهم‌ترین مدرک برای تحصیل در مقطع کارشناسی، ارائه دیپلم دبیرستان می‌باشد و یا فرد قادر است معادل آن را برای تحصیل در دانشگاه‌های رومانی ارائه دهد.

·         گواهی تمکن مالی

مسئله مهم دیگری که برای تحصیل در رومانی شمرده می‌شود، این است که تشخیص داده شود تا شرایط مالی خوب برای تامین هزینه‌های دانشجویی خود در کشور رومانی دارید. خانواده کمک می کند و به همین دلیل ارائه گواهی تمکن مالی لازم است.

·         گواهی سلامت

فرد داوطلب حتما باید به اثبات برساند که درگیر بیماری مسری مبتلایی نیست تا برای تحصیل کارشناسی، در رومانی پذیرفته شود. البته اگر قصد دارید اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با مدارک مورد نیاز برای ثبت ‌نام در دانشگاه‌های رومانی کسب کنید، بهتر است ارتباط خود را با دانشگاه مدنظرتان حفظ کنید و با کارشناسها و مشاوران ما در شرکت ایران کانادا بعنوان بهترین شرکت برای مهاجرت تحصیلی ارتباط برقرار کنید تا در این ‌باره اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رومانی

امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ‌ارشد در کشور رومانی برای افراد به‌ صورت تمام‌ وقت، پاره‌وقت یا غیر حضوری وجود دارد. با توجه به معایب تحصیل در رومانی و خطراتی که ممکن است در این کشور به وجود آید، برخی از افراد می‌توانند به‌ صورت غیر حضوری در مقطع کارشناسی ‌ارشد در دانشکده‌های کشور رومانی تحصیل کنند. اما مدت‌ زمان تحصیل در این مقطع در کشور رومانی حدوداً ۲ سال به طول می‌انجامد.

شرایط تدریس در مقطع کارشناسی ‌ارشد به ‌صورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی، انجام پروژه و سمینار می‌باشد. اما این دو دسته‌بندی دریافت واحدهای اجباری و واحدهای اختیاری برای واحدهای درسی مقطع کارشناسی ‌ارشد به دلخواه فرد دانشجو وجود دارد. نمره‌های نهایی که برای هر ترم درس از امتحانات در نظر گرفته می‌شود، بر اساس فعالیت‌های کلاسی دانشجو است. در ماه‌های فوریه و ماه مه یا ژوئن، امتحانات پایان ترم دانشجویان برگزار خواهد شد.

اما همانند دیگر کشورها مختلف، برای این ‌که بتوانید مدرک تحصیلی خود را در مقطع کارشناسی ‌ارشد دریافت کنید، باید پایان‌نامه ارائه داد. سپس بعد از بررسی و تحقیقات خود در زمینه پایان ‌نامه، سوالاتی در حضور جمع از پایان ‌نامه شما می پرسند. تا با پاسخ به آن‌ها بتوانید ادامه تحصیل خود را در مقطع کارشناسی ‌ارشد را به پایان برسانید. شرایط تحصیل در این مقطع به گونه‌ای است که باید مدارک خاصی برای تحصیل ارائه دهید. حال در ادامه بیشتر در رابطه با این مبحث صحبت می کنیم.

مدارک لازم برای تحصیل کارشناسی ارشد در رومانی

برای ‌اینکه بتوانید ادامه تحصیل در رومانی در مقطع کارشناسی ‌ارشد را داشته باشید مهم‌ترین مدارک ارائه داده ‌شده شامل موارد زیر است. آموزش در مقطع کارشناسی ‌ارشد در کشور رومانی به زبان‌های مجارستانی، آلمانی، فرانسوی، انگلیسی، رومانیایی امکان‌پذیر می‌باشد. داوطلب می‌تواند با شرکت در دوره‌های آموزشی زبان رومانیایی و دریافت مدرک زبان رومانیایی خود، از این ‌پس به دانشگاه‌های رومانی به این زبان تحصیل کند.

در صورتی‌ که شما تصمیم به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه‌ها را دارید، باید مراحل لازم را قبل‌ از اتمام ماه ژوییه هر سال تحصیلی انجام بدهید. در صورتیکه نیاز به راهنمایی‌های بیشتر در این ‌مورد دارید، می‌توانید از کارشناسهای شرکت ایران کانادا به ‌عنوان بهترین شرکت برای مهاجرت تحصیلی کمک بگیرید.

  • کپی تاییدشده پاسپورت
  • مدرک زبان
  • دو عکس در ابعاد پاسپورتی
  • کپی تاییدشده شناسنامه
  • گواهی پزشکی
  • کپی مدرک کارشناسی
  • کپی سوابق تحصیلی: لازم است ترجمه آن به یکی از زبان‌های رومانیایی، انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی (ترجیحا رومانیایی) ارائه شود.

معایب تحصیل در رومانی که هیچ کس تا بحال به شما نگفته است!

یکی از کشورها که دارای شهرهای بسیار بزرگ می‌باشد و دانشگاه‌های بسیاری در آن تاسیس شده‌اند، کشور رومانی می‌باشد. وجود جنگلها متعدد، و سواحل زیبا باعث ایجاد تجربه‌ای خوشایند از تحصیل برای افراد در رومانی خواهد شد. اگر قصد دارید تا تحصیلات خود را در رومانی ادامه بدهید بهتر است بدانید، که تعداد مؤسسات آموزشی که در این کشور به تحصیلات تکمیلی می پردازد، بیشتر از ۶ عدد است. آغاز سال تحصیلی در رومانی در اول ماه اکتبر می‌باشد و دانشجویان می‌توانند برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور اقدام کنند.

هزینه‌های تحصیل برای افراد در دانشگاه‌های رومانی بین 2 هزار تا ۵ هزار یورو در طول سال در نظر گرفته می‌شود. با توجه به این که امکان تحصیل به زبان فرانسوی و انگلیسی در این کشور فراهم شده ‌است نکته بسیار مثبت برای کسانی است که  به این دو زبان تسلط دارند. البته برای کم شدن هزینه‌ ها، بهرمندی از بورسیه‌های تحصیل و خوابگاه کمک بسیار زیادی خواهد کرد. اما تحصیل در رومانی فقط به این موارد ختم نمی شود. بلکه نکات مهم دیگری در این‌ زمینه وجود دارد که به‌ عنوان معایب تحصیل در رومانی است.

به طور کلی معایب تحصیل در رومانی شامل موارد زیر می شود:

  • هزینه حمل ‌و نقل زیاد
  • فرهنگ متفاوت مردم کشور رومانی
  • محدود بودن ورزش در کشور رومانی
  • عقاید و خرافات مردم بومی رومانی
  • خطرات احتمالی در کشور رومانی
  • شرایط کاری نا امن در رومانی
  • شرایط نامناسب حمل و نقل عمومی
  • وضعیت بد بهداشت در رومانی

منبع مقاله:

رویزا گروپ