اجتماعیاخبار کسب و کار

اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ

اگر قصد فعالیت و یا استفاده از دیجیتال مارکتینگ و یا همان بازاریابی دیجیتال را دارید، بهتر است با اصلاحات رایج در این حوزه آشنا باشید. بنابراین در این مقاله قصد داریم در خصوص اصطلاحات مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ توضیحات لازم را ارائه دهیم. با آگاهی از اصطلاحات رایج در دیجیتال مارکتینگ درک بهتری از این حوزه پیدا خواهید کرد که برای فعالیت و یا استفاده از آن کمک زیادی به شما خواهد کرد. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مهم ترین اصطلاح دیجیتال مارکتینگ

اولین اصطلاحی که به آن می پردازیم اصل کلمه دیجیتال مارکتینگ است. به زبان ساده در واقع به استفاده از ابزار دیجیتالی که به وسیله آن ها می توان تبلیغات و فروش را انجام داد، دیجیتال مارکتینگ می گویند. دیجیتال مارکتینگ انواع مختلفی دارد که می توان به تولید محتوای شبکه های اجتماعی، تیزرهای تبلیغاتی، اینفوگرافی ها و … اشاره کرد.

از آنجایی که روش های تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ همواره در حال پیشرفت و توسعه می باشند، بهتر است هر کسب و کار برای استفاده از این حوزه به کارشناسان باتجربه در این زمینه مثل هولدینگ M.G.G رجوع نماید. چرا که برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ می بایست هزینه های مختلفی را انجام داد بنابراین در ازای پرداخت های هزینه ها می بایست بهترین نتیجه را نیز دریافت کرد که شرکت M.G.G مسئولیت این کار را بر عهده دارد.

اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ

اصطلاح تبلیغات نمایشی در دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات نمایشی نوعی از تبلیغات است که اطلاعات و مزیت هر محصول و یا خدماتی را در قالب کلیپ، عکس، متن و یا ترکیب هریک از آن ها با یکدیگر به نمایش می گذارد. بهترین و موثرترین تبلیغات نمایشی از نوع کلیپ می باشد که به زبان ساده محصولات و خدمات را معرفی می کند تا مخاطب به راحتی بتواند درمورد محصول و یا خدمت اطلاعات کافی را دریافت نماید. بنابراین برای ساخت تبلیغات نمایشی بهتر است با فعالان در این حوزه مشورت نمایید. برای ارتباط با مشاورین تبلیغات کلیک کنید.

اصطلاح ایمیل مارکتینگ در بازاریابی دیجیتال

یکی دیگر از اصطلاحات رایج در دیجیتال مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ است. ایمیل مارکتینگ در واقع روشی دیگر برای جذب مشتری از طریق ایمیل است. ایمیل مارکتینگ بدین صورت است که با ارسال ایمیل به مخاطبین مختلف می توان شرح خدمات و یا محصولات را ارائه داد و خود را به آن ها معرفی کرد. در ایمیل مارکتینگ و یا همان بازاریابی ایمیلی می توان ایمیل مخاطبین هدف را پیدا کرد و تنها برای آن ها ایمیل ارسال کرد.

ریمارکتینگ اصطلاح رایج دیگر در دیجیتال مارکتینگ

ریمارکتینگ به معنای بازاریابی مجدد است که با استفاده از روش های مختلفی می توان مخاطبینی که قبلا تبلیغات یک خدمت و یا محصولی را دیده اند، مجددا او را جذب کرد. به طور مثال اگر یک کاربر از وب سایت بازدید کرده باشد و سپس آن را ترک کرده و به سراغ وب سایت دیگری رود، می توان آن را هدف گذاری کرد تا بتوان او را مجددا ترغیب به بازدید کرد. در این روش کاربرانی که از وب سایت خارج می شوند و به سراغ سایت دیگری می روند، گوگل آن ها را تشخیص داده و در تبلغیات خود (گوگل ادز) مجدد سایت مد نظر را به نمایش می گذارد.

سئو (SEO)

سئو یکی دیگر از اصطلاحات رایج و مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ است. سئو (Search Engine Optimization | SEO) به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو است. گوگل یکی از مهم ترین موتورهای جست و جو است که معمولا سایت ها برای موتور جست و جو گوگل و طبق الگوریتم های آن بهینه می شود. بنابراین یکی دیگر از روش های دیده شدن و بازاریابی در حوزه دیجیتال مارکتینگ سئو سایت ها می باشد که با استفاده از آن می تواند مخاطبین زیادی را از طریق گوگل جذب نمود.

اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ

برند اصطلاح رایج دیگر در دیجیتال مارکتینگ

برند در واقع تجربه مشتریان در خرید از خدمات و یا محصولات است. به طوری که اگر مشتریان تجربه ی خوبی را در خرید داشته باشند، عنوان کسب و کار نیز به عنوان یک برند خوب در ذهن مشتری ماندگار خواهد شد. برند فقط یک اسم نیست بلکه عبارتی است که مزیت ها، ویژگی ها و انتظارات مشتریان در آن گنجانده شده است.

هویت برند

هویت برند در واقع تجربه ی مشتری به صورت بصری است که در ذهن مشتری نقش بسته است. هویت برند شامل چند عنصر از قبیل نام برند، لوگو و رنگ های به کار گرفته شده در آن، شکل حروف برند و هر جلوه بصری دیگر در برند است که آن را از سایر برندها متمایز می کند.

بودجه تبلیغات

بودجه تبلیغات به میزان سرمایه گذاری کسب و کارها برای فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. معمولا سرمایه گذاری در دیجیتال مارکتینگ شامل هزینه های تولید محتوا، عکاسی، تدوین فیلم و هزینه های به نمایش گذاشتن تبلیغات در حوزه دیجیتال می شود. تقسیم بندی بودجه می بایست به صورت کارشناسی شده انجام شود تا با کمترین بودجه بتوان بهترین نتیجه را بدست آورد.

بازاریابی چند کاناله

بازاریابی چند کاناله اصطلاحی دیگر در دیجیتال مارکتینگ است که منجر به فروش یکپارچه در همه ی نقاط فروش یک کسب و کار می شود. به عنوان مثال مخاطبین اگر بتوانند محصولات و یا خدمات مورد نیاز خود را در شبکه های اجتماعی مشاهده کنند و سپس به صورت فیزیکی آن را دریافت کنند و در نهایت در باشگاه مشتریان آن کسب و کار بتوانند امتیاز دریافت کنند، به این فرآیند بازاریابی چندکاناله گفته می شود که مشتری از چند طریق با کسب و کار در ارتباط خواهد بود.

تبلیغات کلیکی از دیگر اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ

یکی دیگر از اصطلاحات رایج در دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات کلیکی است. تبلغیات کلیکی در واقع در ازای بازدید هر کاربر از وب سایت، هزینه ای را تحت عنوان تبلغیات دریافت می کند. در این روش تا زمانی که هزینه ی تبلیغات پرداخت شود، وب سایت به کاربران در بخش تبلیغات به نمایش گذاشته می شود.

تا اینجا به چند مورد از اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ پرداختیم. در صورتی که نیازمند تبلیغات موثر و کاربردی در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستید، می توانید به وب سایت هولدینگ M.G.G مراجعه نمایید و با کارشناسان آن ها در ارتباط باشید.