اجتماعیاخبار کسب و کار

7 پله گرد چشم گیر در دکوراسیون منزل!

پله ها ساختار متفاوتی نسبت به دیگر فضاهای داخلی خانه دارند. وجود آنها علاوه بر کاربرد و اثربخشی می تواند عنصر موثری در زیبایی دکوراسیون داخلی باشد. راه پله ها انواع مختلفی دارند که یکی از آنها پله گرد فلزی است که معمولا در خانه های بزرگ می بینیم. در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که چگونه می‌توانیم رنگ زیبایی را روی صورت پله‌های گرد اعمال کنیم و چهره آن‌ها را متحول کنیم. برای بررسی این موضوع ابتدا نیاز است با پله های فلزی آشنا شویم، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

پله فلزی به عنوان یک عنصر حیاتی در طراحی هر ساختمان استفاده می شود. پله های فلزی با حضور آنها، با توجه به انواع و کاربردهای آنها. زیبایی منحصر به فردی به نمای داخلی و خارجی ساختمان می بخشند و جلوه ای مطلوب در فضای اطراف خود ایجاد می کنند. اما نحوه ساخت و اجرای پله های فلزی در انواع مختلف آن متفاوت است و قطعا مزایای استفاده از پله فلزی گسترده است. پله های فلزی بسته به اینکه چگونه ساخته می شوند، گاهی اوقات می توانند جذاب ترین ویژگی در یک راهرو خالی یا به هم ریخته باشند. بنابراین، انتخاب مصالح مناسب برای ساخت راه پله فلزی در خارج از ساختمان بسیار مهم است.

پله گرد فلزی یا پلکان پیچ چیست؟

مدت هاست که طراحان، سازندگان، معماران و کارفرمایان از پله های مدور فلزی یا پله های مارپیچ فلزی برای افزایش فضاهای داخلی و ایجاد ارتباط بین آنها استفاده می کردند. به طور کلی به پله هایی که در ظاهر گرد و منحنی هستند. به آنها پله گرد فلزی یا پله های مارپیچی می گویند. محور اصلی این نوع پله ها استوانه ای است. این مدل از پله ها بیشتر در ساختمان های ویلایی، مزونت ها، ساختمان های اداری، تجاری و همچنین ساختمان های خارجی و سرپوشیده و … استفاده می شود. این مدل از پله ها فضای کمتری را نسبت به انواع دیگر پله ها اشغال می کند و به همین دلیل برای ساختمان هایی با محیط کوچک مفید است. حال در ادامه به معرفی ایده های جذاب برای پیاده سازی این نوع پله ها می پردازیم.

ایده های جذاب برای پیاده سازی پله های گرد

7 پله گرد چشم گیر در دکوراسیون منزل!

نشیمنی دنج در کنار منحنی پله های گرد

همه ما برای آن مواقعی که می خواهیم از همراهی یکی از دوستان یا اعضای خانواده یا حتی یک اتاق نشیمن برای یک ملاقات کوتاه با یک دوست لذت ببریم، به گوشه های دنج در خانه نیاز داریم. شما می توانید این نقاط دنج را در منحنی راه پله گرد پیدا کنید. می توانید مطابق این قسمت مبلمان تهیه کنید و دیوار راه پله را با تابلوهای رنگارنگ و زیبا تزیین کنید.

کاناپه هایی در کنار راه پله گرد

برای طراحی مبل متفاوتی برای نشستن می توانید از دیوار گرد راه پله بهترین استفاده را ببرید. بیایید طرز فکرمان را در مورد مبل ها تغییر دهیم. مبل ها را می توان از ساختار خود خانه ساخت، حتما که نباید مبلمان متحرک باشد. این امر پتانسیل فضای داخلی را افزایش می دهد.

پله های گرد و نمای خارجی ساختمان

پله های دایره ای را دست کم نگیرید، آنها به قدری قدرتمند هستند که می توانند نمای بیرونی ساختمان را تحت تاثیر قرار دهند. اگر این پله ها در جای مناسبی قرار گیرند می توانند حرکتی نرم در نمای بیرونی ساختمان ایجاد کنند و نمای بیرونی ساختمان را پویاتر نشان دهند. از پروژه های مطرح ایرانی دیدن کنید و با انواع نماهای متحرک آشنا شوید.

7 پله گرد چشم گیر در دکوراسیون منزل!

استفاده از فضای زیر راه پله گرد

کی گفته پله ها فقط برای خانه های بزرگ و دوبلکس هستند؟ امروزه می بینیم که در فضاهای بسیار کوچک از ارتفاع برای رفع مشکل کمبود فضا استفاده می شود و بسیاری از فضاهای خصوصی مانند اتاق خواب ها در ارتفاع قرار می گیرند. از فضای زیر پله ها می توان برای فضاهای عمومی بیشتری مانند آشپزخانه نیز استفاده کرد و فضای زیر پله های دایره ای به دلیل فضای جابجایی بیشتر برای این کار مناسب است.

پله های گرد المانی زیبا در طراحی دکوراسیون داخلی

از آنجایی که گفتیم پله ها اجزای تزئینی و در عین حال کاربردی هستند، نمونه واقعی این جمله را در عکس بالا می توانید ببینید که چگونه سادگی و یکنواختی اتاق غذاخوری خانه به دلیل وجود پله گرد از بین می رود. راه پله ها می توانند محلی برای نمایش چوب در دکوراسیون داخلی برای دوستداران طبیعت باشند.

تزئینات پله ها

نرده پله ها را می توان با گیاهان مصنوعی یا گیاهان بالارونده تزئین کرد و کف آن ها را با طرح ها و نقش های زیبا فرش کرد. گیاهان پیچ در پیچ در ترکیب با شکل مارپیچ پله ها حال و هوای متفاوتی را در دکوراسیون منزل شما ایجاد می کنند، رنگ گیاهان و فرش ها باید با رنگ غالب دکوراسیون داخلی خانه مطابقت داشته باشد.

توجه به جزئیات در راه پله های گرد

پله های گرد، بیشتر به چشم می آیند، زیرا آنها با پله های معمولی متفاوت هستند. بنابراین باید به تزئینات آنها توجه ویژه ای داشته باشید، از نرده ها و نوع کف پوش گرفته تا مبلمانی که می خواهید در کنار آنها استفاده کنید.

7 پله گرد چشم گیر در دکوراسیون منزل!

طراحی و اجرای انواع پله فلزی توسط کاتی لوکس

بهترین دکوراسیون راه پله فلزی طراحی و ساخت حرفه ای آن است. اگر به دنبال ساخت و اجرای پله هایی در محیط خود هستید که علاوه بر کیفیت و امنیت، زیبایی و ظاهری جذاب داشته باشند مهندسان کاتی لوکس همراه شما خواهند بود. شما می توانید جدیدترین مدل ها و طرح ها را با مناسب ترین هزینه به دست آورید. در واقع، به زبان ساده‌تر، از صفر تا صد طرح و ساختار خود را به ما بسپارید و منظور خود را دریافت کنید. تخصص، مهارت و سابقه درخشان در کنار تعهد به کار از مهمترین ویژگی های این مجموعه است که به آن افتخار می کنیم. با ما تماس بگیرید. 01133361330

https://katilux.com/