اخبار کسب و کارعمومی

پرده پانچ چیست؟

پرده پانچ و خرید اینترنتی انواع مدل پرده پانچ

پرده‌ پانچ نوعی از پرده اند که به واسطه حلقه های پلاستیکی یا فلزی که بر لبه بالایی پرده نصب گردیده و یا اصطلاحا” پانچ شده اند، از چوب‌پرده فلزی یا چوبی آویزان می گردند. این مدل پرده‌ها با عبور چوب‌پرده از میان حلقه‌های پرده نصب می شوند، و زمان  با انواع مختلفی از پارچه ها مانند مخمل، کتان، ساتن و حریر مواجه می شوید که ما در ادامه انواع طرح و مدل پانچ و تفاوت آنها را به همراه توصیه های مهم نصاب پرده آورده ایم، پس با ما همراه باشید.

پرده پانچ چیست؟

پرده پانچ کتان مدل گل دار و گلدار :

.در این جا باید بگوییم که هنگام انتخاب این نوع از پرده ها نمی توانید نور مورد نیاز محیط خانه خود را فراهم آورید، مگر اینکه از پارچه های بسیار نازکی مانند حریر و بدون لایه داخلی استفاده کنید که مقداری نور وارد فضای خانه شود.اما عده ای دیگر قصد دارند توسط پرده ها نور مورد نیاز خانه خود فراهم آورند و هنگام نیاز پرده ها را جمع نمایند و به تماشای فضای بیرون از خانه بپردازند، خصوصا هنگام انتخاب پرده برای اتاق خواب باید به این موضوع توجه کنید که گاهی اوقات ممکن است بخواهید گوشه ای از پنجره را باز نمایید که هوای تازه وارد اتاق شود.

یا اینکه بخواهید از طریق پنجره های نگاهی به بیرون بیندازید، که در این صورت خرید پرده پانچ به جای پرده های دیگر می تواند شما را در این امور یاری کند و زیبایی خاصی را هم به محیط ببخشد. بسیاری از افراد هنگام انتخاب پرده روی جمع شدن آن تاکید خاصی دارند، که در نهایت با انتخاب پرده های پانچ به راحتی می توانند پرده ها را جمع نمایند و نور مورد نیاز خانه را تامین کنید.

مدل های پرده پانچ طرح دار و ساده

پرده یکی از مهم ‌ترین المان ‌های خانه به شمار می ‌رود که در زیبایی دکوراسیون نقش بسزایی را ایفا می‌ کند، هنگام وارد شدن به هر خانه ای شاید اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب کند طراحی پرده ‌ها باشد. بنابراین اگر بتوانید که یک پرده شیک و لوکس و با قیمت مناسب را برای منزل خود انتخاب کنید، بدون‌ شک دکوراسیون منزل شما به بهترین شکل ممکن نشان داده می ‌شود.

پرده پانچ یکی از پرده‌ هایی است که در دکوراسیون ‌های مختلف کاربرد بسیار زیادی دارد، و همچنین پرده مدل چاپی از است که باید بگوییم نصب یک پرده سنتی از دردسرهای زیادی برخوردار است و می ‌تواند وقت زیادی را هم تلف کند ولی مدل پانچی هم قیمت مناسب دارد، هم طرح های مختلف و همچنین نصب بسیار ساده، راحت و سریع. به ‌همین‌ علت پرده ‌های پانچ با راحتی نسبی که دارند، می ‌توانند این مشکل را رفع نمایند و از طرح‌ های گوناگون و متفاوتی هم برخوردار هستند، حتی می توانید طرح های بچه گانه زیبایی را برای اتاق خواب فرزندان خود انتخاب نمایید. در ادامه مقاله قصد داریم که انواع پرده های پانچ را برای شما معرفی کنیم.

معرفی پرده پانچ

همان ‌طور که گفته شد پرده یکی از ضروری‌ ترین اکسسوری تمام خانه‌ ها به شمار می‌ رود که دارای انواع مدل‌ های مختلفی می ‌باشد، از این رو می‌ توان گفت که پرده‌ های پانچ به‌ عنوان محبوب ‌ترین و جدید ترین نوع پرده ‌ها به بازار ارائه شده‌ اند. لازم به ذکر است که بگوییم پرده پانچ ساده تنها از تعدادی حلقه یک پارچه پرده ‌ای ساده ساخته می‌ شود که به‌ راحتی می‌ توان آن‌ ها را با استفاده از حلقه‌ ها نصب کرد، همین سادگی آن راحتی نصب را ایجاد می ‌کند که از مهم‌ ترین ویژگی انواع پرده بشمار می ‌رود.

هنگام خرید پردهای پانچ این نکته را مدنظر قرار دهید که این نوع از پرده‌ ها به‌ عنوان بهترین و مناسب‌ ترین پرده‌ های تزئینی معرفی می ‌شوند که از طراحی ظاهری شیک و ساده ای برخوردار هستند و می ‌توان برای فضاهای مختلف خانه آن‌ ها را مورد استفاده قرار داد.

مزایای استفاده از پردهای پانچ

مسلماً هر فردی قبل ‌از این ‌که به خرید پرده یا هر وسیله دیگری بپردازد، مزایای آن را مورد بررسی قرار می ‌دهد، در مورد پرده‌ های پانچ مزایایی وجود دارد که ارجعیت استفاده از این نوع پرده را نسبت ‌به پرده‌ های دیگر کاملا نشان خواهد داد، مزایای پرده‌های پانچ را در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد.

قیمت پانچ و مقرون ‌به ‌صرفه بودن

همان‌ طور که در پاراگراف ‌های قبل هم گفته شد پرده ‌های پانچ از طراحی ساده ‌ای برخوردار هستند و پیچیدگی را نمی ‌توان درون آن‌ ها مشاهده کرد، دقیقا برعکس پرده‌ه ای پرچین، پرده ‌های پانچ به پارچه کمتری نیاز دارند که همین موضوع باعث می ‌شود در هزینه ‌ها صرفه‌ جویی به عمل آید، بنابراین از مهم‌ ترین مزایای استفاده از پرده پانچ ساده صرفه ‌جویی در هزینه‌ ها می ‌باشد.

راحتی در نصب پرده پانچ

همان ‌طور که متوجه هستید به دلیل این ‌که پرده پانچ از طراحی ظاهری کاملا ساده ای برخوردار است، بنابراین به ‌راحتی می ‌توان آن‌ ها را نصب کرد، راحتی نصب آن‌ ها باعث می ‌شود که بتوانید این پرده ‌ها را برای شستشو به‌ راحتی جدا کنید و سپس دوباره آن‌ ها را نصب نمایید.

تنوع در مدل پرده

پرده‌ های پانچ به‌ طور کلی از ۲ بخش میانی حلقه و پارچه پرده طراحی خواهند شد که هر دوی این موارد از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند، بنابراین شما می‌ توانید زمانی ‌که برای خرید پرده‌ های پانچ راهی بازار می‌ شوید، حلقه‌ ها و ابزارهای متنوعی را مشاهده کنید.

شستن راحت

همان ‌طور که گفته شد به دلیل این ‌که پرده پانچ از طراحی ساده ‌ای برخوردار است، به‌ عنوان پرده ‌های مدرن آن‌ ها را معرفی می ‌کنند و با توجه به این ‌که پارچه بسیار کمی برای آن‌ ها استفاده می ‌شود حمل آن ها بسیار راحت می‌ باشد، بنابراین به ‌راحتی می‌ توانید آن ها را شستشو دهید، همچنین از چین کمتری در دوخت این پرده ‌ها استفاده می ‌کنند که باعث می‌ شود گرد و خاک کمی لابه‌لای آن‌ ها جمع می ‌شود، در نتیجه می ‌توانید دیر به ‌دیر پرده‌های پانچ را بشویید.

اهمیت استفاده از پرده

تا این قسمت از مطالب متوجه شدید پرده ‌ها نقش بسزایی در زیبایی خانه شما ایفا می‌ کنند، چرا که دکوراسیون بسیار زیبایی را به نمایش می ‌گذارند از طرفی نبود پرده خانه را بسیار بی روح نشان می ‌دهد. شاید شما تصور کنید که از پرده ‌ها برای کنترل نور ورودی به خانه استفاده می‌ کنند، اما علاوه ‌بر این ‌ها پرده ساده می‌ تواند ایرادات پنجره را پوشش دهد و با آشنا بودن با روش ‌های انتخاب اصولی پرده می ‌توانید پرده مناسبی را برای فضای مورد نظر خود انتخاب کنید. در واقع پرده های زیادی در بازار وجود دارند که هر کدام دارای کاربردی هستند، بنابراین شما با توجه به نیاز خود می ‌توانید یکی از آن ‌ها را انتخاب نمایید، اما چیزی که این‌ جا مورد توجه قرار می ‌گیرد این است که پرده‌ های پانچ را برای هر فضا و محیطی می‌توان مورد استفاده قرار داد.

معرفی مدل‌ های پرده پانچ

اگر بخواهیم اطلاعاتی در مورد پرده‌ های پانچ در اختیار شما قرار دهیم باید بگوییم که این نوع از پرده‌ ها به ‌عنوان پرده های مدرنی معرفی می ‌شوند که از تنوع طرح بسیار بالایی برخوردار هستند و همین متنوع بودن باعث می ‌شود که شما بتوانید آن را با محصولات داخلی خانه‌ خود ست نمایید. لازم به ذکر است که بگوییم پرده‌ های پانچ از زمانی ‌که به بازار عرضه شده ‌اند با فروش بسیار خوبی مواجه شدند، به ‌همین دلیل بعدها تنوع بیشتری را در اختیار استفاده ‌کنندگان قرار دارد، در این قسمت از مطالب قصد داریم که انواع پرده‌ های پانچ را مورد بررسی قرار دهیم.

پرده پانچ سنتی

زمانی ‌که برای خرید پرده پانچ راهی بازار می‌ شوید با مدل ‌های مختلفی رو به رو خواهید بود که یکی از آن ها پرده های سنتی هستند، این نوع از پرده‌ ها با توجه به اسمی که دارند کاملاً مشخص است که برای دکوراسیون‌ های سنتی مورد استفاده قرار می ‌گیرند. بنابراین افرادی که به دکوراسیون قدیمی علاقه دارند، می ‌توانند پرده پانچ سنتی را انتخاب کنند و آرامش خاصی را به فضای خانه خود ببخشند، به‌ طور کلی می ‌توان گفت که طراحی این پرده ها با شکل ‌های اسلیمی و بته جقه همراه رنگ فیروزه ‌ای یا آبی بسیار مورد پسند واقع می‌ شود.

پرده پانچ ساده

پرده‌ های ساده و سفید به ‌طور کلی می‌ تواند فضای خانه را بسیار ملایم نشان دهد و برای خانه‌ های ویلایی و منازلی که ساحلی هستند، بیشتر مورد استفاده قرار می ‌گیرد، چرا که اگر این نوع از پرده‌ ها را برای اتاق ‌هایی که دارای رنگ سفید است هم به کار ببرید می ‌توانید فضای آرامش ‌بخشی را ایجاد کنید.

از طرفی هم می‌ توان گفت انتخاب پرده‌ پانچ تک رنگ زیبایی خاصی را ایجاد می کند، به‌ عنوان مثال پرده ‌های سبزرنگ می ‌توانند القا بخش فضای سبز و تازه باشند یا این ‌که اگر قصد دارید که انرژی زیادی را به اتاق خود اضافه کنید، می‌ توانید از رنگ‌ های شاد زرد و نارنجی استفاده نمایید، به ‌طور کلی این نوع از پرده ‌ها را برای دکوراسیون‌ های ساده بکار می ‌برند.

پرده پانچ طراحی ‌شده

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی می‌ توان طرح های مورد نظر خود را بر روی انواع پرده و کاغذ دیواری چاپ کرد، بسیاری از افراد طرف ‌دار خط نوشته نستعلیق هستند، بنابراین می ‌توانند طرح مورد نظر خود را به فردی که قرار است آن طراحی کند، ارائه دهند که به وسیله دستگاه ‌های خاصی طرح را بر روی پارچه انتخاب‌ شده چاپ خواهند کرد. بطور کلی می ‌توان از پرده‌ هایی طرح نستعلیق برای فضای هنری و سنتی استفاده کرد و به دلیل این‌ که یک زمینه تک‌ رنگ را دارا هستند در عین سادگی می ‌توانند زیبایی خاصی را به محیط ببخشند.

علاوه‌ بر خط نستعلیق پرده های گل دار از گذشته تا به امروز به ‌عنوان قدیمی‌ ترین طرح ‌های موجود در دکوراسیون خانه معرفی می ‌شود که می ‌توان از آن ‌ها برای پرده استفاده کرد. پرده‌ های پانچ در کل از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند، که می توانید به ارحتی طرح مورد نظر خود را بر روی پارچه طراحی کنید، بنابراین شما هم اگر از دوستداران طبیعت هستید می‌ توانید از پرده‌ پانچ طرح گل ‌برای دکوراسیون داخلی خود استفاده نمایید، همچنین این نوع از پرده ‌ها را برای خانه ‌های مدرن ساده به کار می ‌برند.

پرده راه راه

از دیگر پرده‌ های پانچ می ‌توان پرده های ساده راه راه را نام برد که این طرح را می ‌تواند با پارچه به صورت راه راه بدوزند یا هر پارچه دیگری که راه راه است را برای دوخت پرده مورد استفاده قرار دهند. جالب است که این را بدانید این‌ نوع از پرده‌ ها می ‌تواند فضای خانه‌ های کوچک را بزرگ ‌تر نشان دهد، حتی اگر خانه شما دارای سقف کوتاه باشد، می‌ توانید با انتخاب پرده پانچ آن را بلندتر نشان دهید، اگر در دکوراسیون داخلی خود از رنگ‌ های مات و کم‌ رنگ استفاده می‌ کنید، می ‌توانید هنگام خرید پرده پانچ رنگ های کم رنگ و راه راه آن را انتخاب نمایید.

پرده پانچ کلاسیک

از طرح‌ های دیگری که در پرده‌ های پانچ بکار می ‌برند می ‌توان ترکیبی از برگ های فانتزی و برگ گل را نام برد که برای فضای دکوراسیون کلاسیک مورد استفاده قرار می ‌گیرند، در واقع با استفاده از این نوع پرده ‌ها می ‌توانید دکوراسیون داخلی خود را بسیار لوکس و کلاسیک نشان دهید،  از این پرده ها بیشتر برای ست کردن مبلمان سلطنتی استفاده می ‌کنند.

نکات مهم هنگام انتخاب و خرید پرده پانچ

همان ‌طور که متوجه هستید خرید پرده برای خانه بسیار مهم می ‌باشد و بیشتر از هر وسیله دیگری به آن توجه می ‌کنند، چرا که از اصلی ‌ترین عضو دکوراسیون خانه به شمار می ‌رود، هنگام خرید پرده پانچ نکات زیادی وجود دارد که باید آن ‌ها را رعایت نمایید، در ادامه این نکات را برای شما بیان می ‌کنیم.

انتخاب حرفه‌ ای

هنگام انتخاب پرده علاوه‌ بر توجه به اندازه و ویژگی ‌های ابعاد اتاق، باید حجم دیواری که پنجره در آن قرار دارد و ارتفاع آن ‌ها را مورد بررسی قرار داد، چرا که این‌ مورد می ‌تواند به شما کمک کند که از چه نوع پرده‌ای استفاده کنید. به عنوان مثال فضاهای کوچک را باید با پرده ‌های ساده ‌تری پوشش داد و از جزئیات کمتری هم استفاده کرد، در نهایت از هزینه اضافی جلوگیری خواهد کرد و لایه‌ های اضافی را از بین می ‌برند. به این نکته دقت داشته باشید که برای فضای باز می ‌توانید از رنگ ‌هایی استفاده نمایند که از دکوراسیون داخلی خانه شما تیره‌ تر باشد، اما این کار انتخاب پرده برای فضاهای کوچک در باید رنگ‌ هایی متناسب با دکوراسیون خانه خود انتخاب نمایید.

تناسب داشتن سبک پرده با دکوراسیون خانه

به این نکته توجه داشته باشید که هیچ موردی به اندازه‌ عدم تناسب سبک پرده با دکوراسیون داخلی نمی ‌تواند وقت شما را هدر دهد،  به این معنا که اگر پرده ‌ای که انتخاب می ‌کنید با دکوراسیون داخلی شما تناسب نداشته باشد حس بدی را به شما القا خواهد کرد و دکوراسیون شما را خیلی دمده نشان می ‌دهد. به‌ طور کلی اگر شما از سبک مدرن برای دکوراسیون داخلی خود استفاده کرده ‌اید، می ‌توانید از پرده ‌های پانچ ساده و بدون جزئیات و تصاویر استفاده نمایید یا اگر وسایل مورد نظر خود را با دکوراسیون ‌های کلاسیک پوشش داده‌ اید، می‌توانید پرده‌ هایی با رنگ‌ های کلاسیک انتخاب کنید.

تناسب پرده با شرایط اقلیمی

زمانی که پرده را برای دکوراسیون داخلی و پذیرایی خود انتخاب کنید باید به آب ‌و هوای محل زندگی خود توجه ویژه‌ ای داشته باشید و برای فصل سرد و گرم سال پرده‌های متفاوتی را انتخاب نمایید. به این نکته دقت داشته باشید که در فضاهای مختلف منزل مانند اتاق خواب ، آشپزخانه یا پذیرایی و در مناطقی که از آب‌ و هوای سردی برخوردار هستند از پارچه‌ های ضخیم و تیره برای پرده استفاده خواهند کرد، اما مناطقی که از آب‌ و هوای گرمی دارند ، برای اتاق خواب و یا پذیرایی خود از پرده های نازکی و یا توری دار چون را به کار می‌ برند.

توجه به ویژگی‌ های پنجره

علاوه‌ بر ابعاد مواردی مثل نحوه باز و بسته شدن درب و پنجره‌ها و موقعیت آن در داخل دیوار همچنین ایراداتی که دارا هستند را باید در نظر داشته باشید این موارد می‌تواند به شما کمک نماید که پرده‌ای مناسب با نوع درب و پنجره خود انتخاب کند.

کاربرد و زیبایی پرده پانچ

به این نکته دقت کنید که هنگام انتخاب پرده‌ طرح‌ های زیادی در بازار وجود دارد که می ‌تواند از ورود نور مستقیم آفتاب به داخل خانه جلوگیری کند، اما در مقابل پرده‌ های دیگری وجود دارند که از زیبایی خاصی برخوردار هستند ولی نمی ‌توان آن ‌ها را به‌ صورت کاربردی مورد استفاده قرار داد، در نتیجه هنگام خرید باید اطلاعات مناسبی را از فروشندگان در مورد پرده بدست آورید.