اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

چرا باید شنا را یاد بگیریم؟

10 دلیل که چرا باید شنا را یاد بگیریم

متخصصان ایران اینتکس معتقدند به احتمال زیاد تقریباً نیمی از بزرگسالان می توانند مهارت های اولیه شنای خود را بهبود ببخشند و در استان های با هوای گرم، این یک ضرورت محسوب می شود. واقعیت این است که اکثر ساکنین این مناطق مهارت های شنای خود را دست بالا می گیرند ولی آن طور هم که فکر می کنند شنا بلد نیستند. حدود 80 درصد از بزرگسالان اظهار داشتند که می توانند شنا کنند، اما فقط نیمی از آن ها قادر به اجرای مهارت های اساسی «تبحر در آب» مورد نیاز برای ماندن روی آب را دارند. با این اوصاف، هرگز برای یادگیری شنا دیر نیست! اگر فرزندان شما برای آموزش شنا آماده می شوند و فکر می‌کنید شما هم می‌توانید از آن سود ببرید، در کلاس های شنا برای بزرگسالان ثبت‌نام کنید تا مهارت های شنای خود را بهبود ببخشید.

جهت اطلاع از قیمت استخر بادی و قیمت استخر اینتکس لطفا کلیک کنید.

چرا باید شنا را یاد بگیریم؟

به فرزندتان کمک کنید تا خودش بیاموزد

برای آن هایی که از شنا می ترسند، آموزش شنا برای بزرگسالان در نهایت باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. در واقع از بین بردن ترس از آب می تواند اعتماد به نفس زیادی برای شما ایجاد کند و فرزندانتان نیز متوجه خواهند شد! برای بچه ها، یادگیری شنا فراتر از آموزش شناست.

برای اینکه واقعاً مهارت هایی که در کلاس یاد می گیرند را به درستی  به خاطر بسپارند، باید خارج از کلاس تمرین کنند. داشتن والدین یا سرپرستی که بتواند با آن ها در آب باشد و با خیال راحت و با اطمینان بچه های خود را در حال شنا زیر نظر داشته باشد، یک مزیت بزرگ است.

با فرزندتان پیوند برقرار کنید

آموزش شنا به فرزندتان یک تجربه ارتباطی عالی برای هردوی شماست. اینکه بتوانید فرزندتان را در فرآیند یادگیری شنا راهنمایی کنید، خاطرات ارزشمندی ایجاد می‌کند که تا آخر عمر در ذهن باقی می ماند. وقتی ماه های گرم‌تر فرا می رسد، می توانید با فرزندتان از زمان بازی در استخر یا هنگام تعطیلات در ساحل لذت ببرید تا از روابط استثنایی که با او ایجاد کرده اید، نهایت استفاده را ببرید.

آنچه را که به دیگران توصیه می‌کنید، اول خودتان انجام دهید

شما قبلاً اهمیت یادگیری شنا را با ثبت نام کودک خود در کلاس های شنا تصدیق کرده اید، اما به این فکر کنید که آیا خودتان به آنچه به دیگران توصیه می‌کنید عمل می‌کنید؟ اگر این طور نیست، با ثبت نام در کلاس های شنای بزرگسالان به پیشرفت خود در  آموزش شنا رسیدگی کنید. برداشتن این گام، عملکرد مثبتی را در مورد آب برای فرزندانتان ایجاد می کند و شما را به الگوی امنیت بخش ایده آلی تبدیل می کند!

تمرینی مناسب برای هر سنی

یکی از بزرگترین فواید یادگیری شنا این است که تمرین کم برخوردی است که برای مفاصل و استخوان های شما عالی است و برای بدن شما نسبت به دویدن یا کوهپیمایی بسیار ملایم‌تر است. شنا یک تمرین استقامتی برای تمام بدن است؛ باید دائماً در میان آب تکاپو کنید که به‌نوبه خود به شما کمک می کند تا قدرت، انعطاف پذیری و توده عضلانی ایجاد کنید. هر گروه عضلانی اصلی در بدن شما مجبور می‌شود که کار کند و این به معنای سوزاندن کالری بیشتر است!

جدای از آرامش خاطری که ناشی از دانستن نحوه  غلبه بر آب است، شنا یک تمرین کم برخورد عالی است که آمادگی قلبی عروقی شما را افزایش می دهد؛ ریه های شما پربازده می شوند و گردش خون در سراسر بدنتان افزایش می یابد. مانند هر ورزش هوازی دیگر، ضربان قلب در حالت استراحت بهبود می یابد و همچنین می توانید فشار خون خود را نیز کاهش دهید.

مهارت حفظ زندگی برای تمام عمر

عادت کردن به آب و یادگیری جنبه‌های اساسی شنا می‌تواند زندگی شما را از خطر برهاند. کسب مهارت های مهم برای ماندن در آب در مدت طولانی از طریق ایجاد استقامت، یک مهارت نجات‌بخش است. یادگیری شنا نه تنها یک اقدام ایمن برای خودتان بلکه برای فرزندانتان نیز هست. می‌توانید با اطمینان در داخل و اطراف آب نظارت داشته و آرامش خاطر داشته باشید. بنابراین وقتی فرزندتان احتمالاً در حال یادگیری شناست و با خود آرزو می‌کنید که کاش شما هم شنا بلد بودید، فقط به خاطر داشته باشید که هیچ‌وقت برای شروع دیر نیست!

مزایای یادگیری شنا برای سلامتی بدن

 شنا فشار کمی را به بدن تان وارد می کند

زمانی که شنا می کنید هیچ فشلری از جانب زمین به شما وارد نمی شود و در نتیجه مفاصل تان را از فشار و کشیدگی دور خواهد کرد. این یکی از دلایلی است که بنیاد آرتروز آمریکا توصیه می کند حتما فعالیت های آبی مانند شنا را انجام دهید. به دلیل آنکه در داخل آب شناور هستید در کل فشار کمتری به شما وارد خواهد شد. در صورتیکه از وسایل کمکی مانند جلیقه نیز استفاده کنید و شناوری شما در آب بیشتر شود فشار وارد شده به شما کمتر نیز خواهد شد.

می توان در هر سنی شنا کرد

بدلیل اینکه شنا فشار چندانی به بدن تان وارد نمی کند می توانید آن را در هر سنی که باشید انجام دهید. در صورتی که سری به یوتیوب بزنید ویدیو هایی را خواهید یافت که در آن افراد 90 و 100 ساله نیز مشغول شنا کردن هستند. برای مثال “جک لالان” که 93 سال سن دارد و یک مربی حرفه ای تناسب اندام است هنوز نیز روزی به مدت یک ساعت مشغول شنا کردن است.

شنا کردن باعث آمادگی قلبی عروقی تان خواهد شد

شما با استفاده از شنا قادر خواهید بود که استقامت خود را افزایش دهید. محققان به مدت 12 هفته پژوهشی بر روی افراد میان سالی که شنا می کنند انجام داده و به این نتیجه رسیدند که میزان مصرف اکسیژن این افراد حداکثر 10 درصد و ضربان قلب آنها تا18 درصد بهبود یافته است.

شنا به ساخت توده عضلانی کمک می کند

دانشمندان در تحقیقی که به مدت 8 هفته بر روی مردانی که شنا می کنند انجام دادند به این نتیجه رسیدند که 23 درصد در حجم ماهیچه های سه سر ( یا همان بازو) افزایش یافته است. اگر تاکنون تمرینات مقاوتی چندانی انجام نداده اید شروع به شنا کردن کنید مطمئن باشید قوی تر شده و یا حتی مانند این مردان تورده عضلانی تان افزایش پیدا کند. درصورتی که حتی عضلات شما افزایش پیدا نکنند باز هم ارزش آن را دارد که شنا کنید زیرا قدرت و توانایی شما افزایش خواهد یافت.

شنا جایگزین خوبی در هنگام آسیب دیدگی است

ورزشکارانی که مصدوم می شوند و بخصوص پایین تنه شان صدمه می بیند به آنها پیشنهاد می کنند که برای کمک به بهبودی و تناسب اندام خود شنا کنند. شنا کردن به ورزشکاران مصدوم کمک می کند که کماکان روی فرم بوده و حتی بخشی از روند ریکاوری نیز باشد.

استفاده از شنا برای فرار از گرمای تابستان

چه چیزی لذت بخش تر از این است که در یک روز گرم تابستانی به ساحل و یا استخر بروید و به شنا کردن مشغول باشید. شنا آرام بخش است و یک تمرین عالی با حرکات نرم و موزون می باشد.

سوزاندن کالری به کمک شنا

بسته به اینکه چقدر شنا می کنید و چگونه شنا می کنید ساعتی در حدود 500 تا 650 کالری خواهید سوزاند. تحقیق اولیه بر روی شنا و مصرف کالری نشان داده است که شنا  بدون توجه به ضربه  حدود 89 % کالری سوزانده شده در طی دویدن و 97% کالری سوزانده در طی دوچرخه سواری در یک دوره زمانی مشابه را می سوزاند. به بیان دیگر ، شنا حدود 11% کمتر از دویدن اما تنها 3% کمتر از دوچرخه سواری کالری می سوزاند. یک نکته مهم در این اطلاعات این است که مصرف کالری به شدت ورزش بستگی دارد و امکان آن کاملا وجود دارد که در زمانی مشابه کالری های بیشتری را بسوزانید در صورتیکه شدید شنا کنید.