اخبار کسب و کارعمومی

درآمد و بازار کار سالیدیتی چگونه است؟

قبل از اینکه به درآمد برنامه نویسی بلاک چین بپردازیم، باید بهترین مشاغل بلاک چین را معرفی کنیم. البته طبق آمار بیش از 4000000 شغل که در حوزه ارز دیجیتال و بلاک چین ایجاد شده است اما در این مقاله به برخی از مشاغل مرتبط با برنامه نویسی می پردازیم.

درآمد و بازار کار سالیدیتی چگونه است؟

شغل های مربوط به برنامه نویسی بلاک چین و زبان Solidity

  • برنامه نویس سالیدیتی
  • برنامه نویس و توسعه دهنده بلاکچین
  • توسعه دهنده کامل بازار DeFi/NFT
  • توسعه دهنده فرانت اند Frontend برای بازار DeFi/NFT
  • توسعه دهنده قرارداد هوشمند DeFi
  • یک توسعه دهنده تلفن همراه فول استک برای ارز دیجیتال
  • توسعه دهنده ارشد React/Redux/Typescript
  • توسعه دهنده Full Stack (Solidity، React، js، SQL)
  • مهندس نرم‌افزار بلاکچین
  • برنامه نویس Node بلاک چین
  • برنامه نویس هسته اتریوم

 بررسی راه های مختلف کسب درآمد برنامه نویسی

همانطور که می‌دانید برنامه نویسی یک کسب و کار پرسود و درامد است. بنابراین، بی ربط نیست که برنامه نویسی جامد نیز یک مهارت سودآور است و علاوه بر این، بسته به ویژگی ها و شرایط موجود برنامه نویسی جامد و بلاک چین، می تواند درآمد بیشتری نسبت به سایر زبان ها و حوزه ها داشته باشد.

یک نکته مهم این است که دنیای بلاک چین در سال های اولیه طراحی خود قرار دارد اما در چند سال اول زندگی مردم را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است و مردم هر روز بیشتر به دنیای بلاکچین توجه می کنند.

همانطور که بشریت در تلاش است تا نیازهای خود را در متاورس Metaverse برآورده کند، توسعه دهندگان Solidity نقش بسیار تاثیرگذاری در تحقق این رویا خواهند داشت.

بسیاری از مردم احتمالاً فکر نمی کردند که نیاز به قراردادهای هوشمند در چنین مدت کوتاهی اینقدر مهم شود. در حال حاضر سالیدیتی و آموزش سالیدیتی برای برنامه نویسان و علاقه مندان به این حوزه بسیار ضروری شده است.

به همین دلیل است که زبان برنامه نویسی Solidity یکی از سودآورترین زبان های برنامه نویسی در صنعت است. در حال حاضر نیز به دلیل کمبود متخصصان حرفه ای در دنیا بازار کار بسیار خوبی دارد.

اما Solidity چقدر درآمد دارد؟

در سایت glassdoor.com که مرجع خوبی برای بررسی حقوق مشاغل مختلف است. آگهی های استخدامی را مشاهده می کنید که در این سایت البته در کشورهای مختلف و با هزینه های متفاوت درج شده است.

نکته مهم این است که در بین آگهی های استخدامی تعداد زیادی آگهی بصورت دورکاری می بینید یعنی با مطالعه دقیق و تهیه یک رزومه خوب می توانید از راه دور با این شرکت ها کار کنید و درآمد دلاری کسب کنید.

سالیدیتی Solidity چیست؟

اولین چیزی که در زبان برنامه نویسی Solidity یاد خواهید گرفت، مقدمه ای بر خود زبان برنامه نویسی Solidity است. سالیدیتی یک زبان برنامه نویسی شی گرا همانند جاوا اسکریپت است که در ایجاد قراردادهای هوشمند تمرکز و کار می کند. با وجود اینکه بسیاری از برنامه های Solidity روی بلاک چین اتریوم اجرا می شوند، از قابلیت های چند پلتفرم پشتیبانی می کند.

ایده زبان Solidity توسط Gavin Wood در سال 2014 معرفی شد. کمک های Solidity به جاوا اسکریپت نقش بزرگی در پذیرش آن ایفا کرد. علاوه بر این، Solidity برخی از عناصر Python و C++ را نیز دارد. این زبان برای توسعه قراردادهای هوشمند از جمله ساخت موارد زیر استفاده می شود:

  • کیف پول های چند امضایی
  • ساخت بازی‌های بلاکچینی با سالیدیتی
  • سیستم رای گیری
  • سیستم های حراجی
  • سیستم های تامین مالی
  • سیستم امور مالی (وام‌د‌هی و سپرده‌گذاری)
  • و…

محبوبیت زبان برنامه نویسی Solidity

مهم ترین نکته ای که قبل از دنبال کردن بازار کار Solidity به عنوان توسعه دهنده Solidity باید در نظر گرفت، عملکرد زبان برنامه نویسی Solidity است. در حال حاضر، Solidity محبوب ترین زبان برنامه نویسی برای توسعه قراردادهای هوشمند و توسعه بلاک چین است.

طبق نظرسنجی توسعه دهندگان سالیدیتی 2020، نزدیک به 65 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی بیش از یک سال است که از Solidity استفاده می کنند. حدود 93 درصد از افراد مورد بررسی ادعا کردند که از Solidity برای پروژه های شخصی خارج از محل کار استفاده می کنند. جالب است که حدود 68 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از Solidity در محل کار استفاده می کنند.

یکی دیگر از جنبه های شگفت انگیز این مطالعه میزان علاقه توسعه دهندگان به زبان‌سالیدیتی است. پاسخ دهندگان Solidity را پس از جاوا اسکریپت و پایتون در رتبه سوم قرار دادند. با این حال، به گفته کاربران ، Solidity یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی بلاک چین است. حدود 21 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی، Solidity را به عنوان پرکاربردترین زبان برنامه نویسی خود نام بردند.

یادگیری سالیدیتی

به وضوح می توان مشاهده کرد که اخیراً تقاضا برای مشاغل برنامه نویس سالیدیتی به طور ناگهانی افزایش یافته است. با چنین زبان توسعه قراردادهای هوشمند کارآمد در چندین شبکه بلاکچین ، توسعه دهندگان قرارداد هوشمند می توانند بهره وری خود را افزایش دهند. در همین حال، شرکت‌هایی که روی ویژگی‌های قرارداد هوشمند در شبکه‌های بلاک چین کار می‌کنند، می‌توانند بیشترین استفاده را از سالیدیتی ببرند.

از آنجایی که تقاضا برای زبان برنامه نویسی Solidity زیاد است، آیا می توانید بگویید که باید این زبان را یاد بگیرید؟ بسیاری از برنامه نویسان در مورد انتخاب زبان Solidity برای قراردادهای هوشمند و برنامه نویسی در فضای بلاکچین تردید دارند زیرا گزینه های بسیار دیگری نیز وجود دارد. چرا Solidity یک انتخاب محبوب برای ساخت قراردادهای هوشمند است؟

پشتیبانی از ماشین مجازی اتریوم که امکان پیاده‌سازی الگوریتم های سطح ماشین ایجاد شده توسط Solidity را فراهم می کند و همین موضوع دلیل داغ شدن بازار کار Solidity بوده است.

انعطاف پذیری کامپایل یکی دیگر از مزیت های امیدوارکننده زبان برنامه نویسی Solidity است. توسعه دهندگان بسته به ترجیح خود می توانند یک کامپایلر خط فرمان روی رایانه شخصی خود یا یک کامپایلر ریمیکس آنلاین را انتخاب کنند.

مهم ترین عامل محرک تقاضا در بازار کار، بهبود مستمر سالیدیتی است. به‌روزرسانی‌های زبان Solidity بسیاری از ویژگی‌های جدید را همراه با رفع اشکال برای بهبود تجربه توسعه‌دهنده ارائه می‌کنند.

کاربردهای سالیدیتی

اکنون که در مورد Solidity و اینکه چگونه یک زبان برنامه نویسی مهم برای توسعه قراردادهای هوشمند است، می‌دانید، ممکن است به مرحله بعدی خود فکر کنید. هر مبتدی به دنبال یک ویژگی قوی است. با Solidity چه کاری می توانید انجام دهید؟ قبل از شروع یادگیری در مورد Solidity و جستجوی شغل به عنوان توسعه دهنده در بازار کار Solidity، باید بدانید که سالیدیتی Solidity چه توانایی هایی دارد. کاربردهای مختلف آن عبارتند از:

ایجاد برنامه های غیرمتمرکز (DApps)

اولین چیزی که در مورد بازار کار Solidity به آن توجه می شود، نیاز به توسعه برنامه های غیرمتمرکز یا DApps است. Solidity به ایجاد برنامه‌های DA کمک می‌کند تا افراد بتوانند مانند هر برنامه دیگری از آن‌ها استفاده کنند. بسیاری از برنامه های DA توسعه یافته در اتریوم با استفاده از زبان Solidity طراحی شده اند.

قراردادهای هوشمند

درآمد و بازار کار سالیدیتی چگونه است؟

توانایی Solidity در ایجاد قراردادهای هوشمند، مهم ترین ویژگی برای افزایش محبوبیت این زبان است. برنامه های غیرمتمرکز مبتنی بر قراردادهای هوشمند هستند که می توانند به افراد در مبادله پول، دارایی ها، سهام و سایر چیزهای ارزشمند کمک کنند. توسعه دهندگان می توانند از Solidity برای سفارشی سازی قراردادهای هوشمند برای موارد مختلف استفاده کنند و دفاتر اسناد رسمی را حذف کنند.

مرور کلی بر Solidity

ویژگی ها و قابلیت های آن، در کنار محبوبیت آن در بین توسعه دهندگان، دلیل کافی برای ادامه یادگیری و کار در بازار کار Solidity است. یکی از عمده نگرانی‌های برنامه نویسان سالیدیتی، مشخص است که به میانگین دستمزد توسعه‌دهندگان سالیدیتی اشاره می‌کند. متوسط حقوق سالانه توسعه دهندگان سالیدیتی در مناطق مختلف جغرافیایی متفاوت است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

درآمد و حقوق زبان برنامه نویسی Solidity

درآمد توسعه دهندگان زبان های مختلف در سراسر جهان متفاوت است، بنابراین:

متوسط ​​حقوق پایه توسعه‌دهندگان سالیدیتی آسیایی 125000 دلار در سال است که حداقل حقوق اولیه 100000 دلار و حداکثر حقوق اولیه 150000 دلار است.

متوسط ​​حقوق توسعه‌دهندگان سالیدیتی دورکاری 145000 دلار در سال است که حداقل حقوق آن 100000 دلار و حداکثر حقوق 200000 دلار است.

متوسط ​​دستمزد پایه برای توسعه‌دهندگان سالیدیتی انعطاف پذیری در ایالات متحده 127500 دلار در سال است، با حداقل حقوق پایه 80000 دلار (برای سطح ابتدایی اما با تجربه) و حداکثر حقوق پایه 180000 دلار.

وظیفه یک توسعه دهنده Solidity چیست؟

بسیاری از مبتدیان و حرفه ای ها که به دنبال کار در بازار کار Solidity به عنوان برنامه نویس هستند، بدیهی است که به دنبال ساده‌ترین راه برای به دست آوردن آن هستند. در نتیجه، آنها ممکن است با این سؤال روبرو شوند که “برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده Solidity چه چیزی لازم است؟” به خصوص در مراحل اولیه. با این حال، قوانین سرانگشتی فقط به شما در درک زبان کمک می کند.

استفاده از Solidity برای توسعه قراردادهای هوشمند و طراحی برنامه های غیرمتمرکز (dApps) نیازمند چندین ماه آموزش، یادگیری و تمرین دقیق است. بسیاری از مبتدیان ایده روشنی ندارند که در این سفر برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده قوی از کجا شروع کنند.

مسئولیت های کلیدی در برنامه ریزی پایدار:

  • نیازهای مشتری را برای معمار راه حل های بلاک چین تفسیر کنید.
  • نظارت و مشارکت در پروژه های توسعه قرارداد هوشمند.
  • قابلیت ها و پیشرفت های جدید را با ثبات، عملکرد و آزمایش بهتر توسعه دهید.
  • کار بر روی یکپارچه سازی کد Solidity در پلتفرم های مختلف مشتری.
  • ارزیابی بررسی های فنی راه حل ها
  • از یکپارچگی بلاکچین با برنامه های موجود اطمینان حاصل کنید.
  • برای کشف ایده های جدید در توسعه قراردادهای هوشمند، با مدیران محصول و تیم های متقابل همکاری کنید.

 آینده حرفه ی بلاک چین و به خصوص برنامه نویسی بلاک چین چیست؟

مطالعات زیادی وجود دارد که به افزایش تقاضا و حقوق برای توسعه دهندگان بلاک چین اشاره می کند. سایت بررسی شغل Glassdoor گزارش می دهد که تقاضا برای مشاغل مرتبط با بلاک چین در سال جاری نسبت به سال گذشته 300 درصد افزایش یافته است. در این بین نیویورک درخواست های بیشتری داشت.

وب سایت فریلنس Upwork (www.upwork.com) اعلام کرد که تقاضا برای فریلنسرهای فعال با بلاک چین در سال گذشته 3500 درصد افزایش یافته است. بلاک چین یک دوره خوب برای مشاغل جدید است. اگر برنامه نویسی نمی کنید، باز هم می توانید با ثبت نام در دوره بلاک چین در یک موسسه مانند توکن خان یا با جستجو و یادگیری در برخی وب سایت ها، بلاک چین را یاد بگیرید و با تمرین و حوصله زیاد، مهارت های برنامه نویسی خود را به طور مؤثر بهبود بخشید.

البته بسیاری از دوره های بلاک چین اغلب بدون گواهی ارائه می شوند. در حال حاضر، این فناوری برای بسیاری شناخته شده است، اما به دلیل نبود دستورالعمل ها و محتوای مناسب، نمی توانند با ساده‌ترین کارها کنار بیایند. البته این موضوع برای افراد سخت کوشی نیست که مهارت های نوشتاری خود را با برنامه ها و تمرین های زیاد بهبود می بخشند.

برای یادگیری و دنبال کردن مطالب در حوزه آموزش سالیدیتی و بلاکچین سایت توکن خان به آدرس https://tokenkhan.com/ را دنبال کنید.