اخبار کسب و کارعمومی

چرا کاغذ به داخل پرینتر کشیده نمی شود؟

ممکن است بارها در محل کار متوجه شده باشید که چاپگر کاغذ را نمی کشد. این اتفاق می تواند بارها کار شما را مختل کند. در اکثر مواقع با رعایت نکاتی ساده می توان این مشکل را حل کرد اما با کوچکترین اشتباهی می توانید به دستگاه آسیب جدی وارد کنید. در این مقاله قصد داریم درمورد دلیل کشیدن کاغذ توسط چاپگر و نحوه حل آن صحبت پس تا انتها با ما همراه باشید.

چرا کاغذ به داخل پرینتر کشیده نمی شود؟

کاغذ کش پرینتر یا همان پیکاپ چاپگر چیست؟

انواع دستگاه های پرینتر از مجموعه ای قطعات مهم و کاربردی ساخته شده اند. یکی از مهم ترین بخش های چاپگرهای جوهرافشان و لیزری، پیکاپ یا همان کاغذ کش است. این پیکاپ ها در زیر سینی و در پرینترهایی که سینی دارند در زیر کاتریج قرار می گیرند. هدایت و انتقال کاغذ به دستگاه پرینتر وظیفه اصلی پیکاپ است. رویه پیکاپ ها به گونه ای طراحی شده است که اصطکاک ایجاد کرده و کاغذ را به راحتی جابه جا می کنند  و درون پرینتر انتقال می دهد.

کاغذ کش ها از آن دسته قطعاتی هستند که با کاهش عمر مفید آنها به دلایل مختلف نیاز به تعمیر و تعویض دارند. شما عزیزان می توانید برای تعمیر پرینتر و انواع پیکاپ در دستگاه خود به وب سایت tehranprinters.com مراجعه کنید و با شماره های درج شده در سایت با مشاوران با تجربه ما ارتباط برقرار کنید.

چرا کاغذ به داخل پرینتر کشیده نمی شود؟

علت نکشیدن کاغذ توسط پیکاپ به داخل دستگاه پرینتر

ممکن است چاپگر به دلایل مختلف کاغذ را به درستی نکشد. معمولاً این مشکل زمانی رخ می دهد که کاغذ برش آسیب دیده یا به درستی کار نمی کند. با این حال، ممکن است این مشکل در مین بردهای پرینتر ظاهر شود. یکی دیگر از علت های نکشیدن کاغذ به داخل پرینتر معیوب بودن قطعه سوئیچ درب دستگاه است. این مشکل نیز می تواند در خراب بود سنسور پرینتر برای شما ایجاد شود.

·         آسیب دیدن مین برد پرینتر

مهمترین و کاربردی ترین قطعه سخت افزاری دستگاه پرینتر مین برد است. هر گونه مشکل در برد اصلی چاپگر و یا قطعات ریز و حساس قرار داده شده بر روی آن می تواند باعث ایجاد مشکل در عملکرد کلی دستگاه شود. این قسمت هکه عملکردهی پرینتر شما را کنترل می کند و خرابی آن می ‌تواند باعث نکشید کاغذ به داخل پرینتر شود. از آنجایی که عیب یابی و تعمیر این قطعه پیچیده و حساس نیاز به تجربه و مهارت خاصی دارد، توصیه می شود برای تعمیر پرینتر آن را به نمایندگی های دارای مجوز و تایید شده ارجاع دهید. تعمیرگاه های مجاز با سال ها تجربه در زمینه انواع تعمیر پرینتر در محل و سرویس دوره ای آماده هرگونه کمک رسانی در رفع مشکلات پرینتر شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستند.

·         آسیب دیدن حسگر پرینتر

به طور کلی، تجمع کثیفی و گرد و غبار در سنسور اولیه چاپگر می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند، مانند پرینتر که کاغذ را به داخل نمی کشد. برای حل مشکل، سنسور را باز کرده و جای آن را روی نگهدارنده با دقت تمیز کنید. برای این کار می توانید از دستمال نخی یا کاغذی استفاده کنید و در نهایت سنسور را به محل اصلی وصل کنید.

چرا کاغذ به داخل پرینتر کشیده نمی شود؟

·         خراب بودن پیکاپ پرینتر

یکی دیگر از دلایلی که پرینتر قادر نیست کاغذ را به داخل دستگاه بکشد، آسیب دیدگی و ناکارآمدی پیکاپ نصب شده روی آن است. پیکاپ قسمتی است که در اثر تماس با کاغذ می تواند آن را به داخل دستگاه بکشد. این قسمت ممکن است با استفاده مداوم آسیب ببیند. اگر کرک قرار داده شده در بالای پیکاپ آسیب ببیند، مکش کاغذ به شدت ضعیف می شود و پیکاپ نمی تواند کاغذ را به داخل پرینتر بکشد. گاهی اوقات می توانید با تمیز کردن پیکاپ از آسیب جدی و تعمیر پرینتر جلوگیری کنید. اما زمانی که پیکاپ پرینتر آسیب ببیند برای آنکه دستگاه بتواند مثل روز اول به درستی کار کند باید این قسمت مورد تعمیر قرار بگیرد.

·         خراب شدن سوئیچ درب پرینتر

یکی از رایج ترین مشکلاتی که باعث می شود پرینتر کاغذ را نکشد، خرابی سوئیچ درب چاپگر است. این قطعه معمولا مشکل فیزیکی دارد و برای رفع مشکل باید تعویض شود. توصیه می کنیم برای تعمیر پرینتر خود حتما به نمایندگی های مجاز تعمیرات پرینتر مراجعه کنید. زیرا این دستگاه ‌های پرینتر کاملا حساس هستند و سپردن آن ها به یک مرکز نامعتبر برای تعمیر پرینتر می ‌تواند هزینه های زیادی بر اثر بی احتیاطی برای شما ایجاد کند. در ادامه این مطلب به برخی موارد دیگر که می تواند باعث نکشیدن کاغذ به داخل پرینتر شود اشاره می کنیم.

  • وجود سوزن گیره و دیگر اشیاء ها می تواند دلیلی باشد که پیکاپ نتواند کاغذ را به داخل پرینتر بکشد. توصیه می کنیم قبل از اینکه کاغذ را داخل پرینتر قرار دهید از نبود هرگونه وسایل بر رو کاغذ ها اطمینان حاصل فرمایید.
  • بسیاری از افراد عادت دارند از هرگونه برگه ای برای چاپ کردن استفاده کنند لازم است به شما بگوییم این یک عادت کاملا اشتباه است. شما لازم است بدانید که برگه های مخصوص چاپ دارای ضخامت و وزن به خصوصی هستند که متناسب با همین برگه ها پیکاپ های پرینتر نیز طراحی شده اند. اگر برای پرینتر خود از کاغذهای مخصوص استفاده نکنید پیکاپ نمی تواند کاغذ را به داخل دستگاه بکشد. در این حالت معمولا با مشکل کندی چاپ مواجه می شوید. در این صورت پس از تعویض کاغذ مشکل حل می شود.
  • در برخی موارد این مشکل می تواند از غلتک پرس فیوزر باشد. برای تعمیر پرینتر و بررسی مشکلات پرینتر لازم است دستگاه خود را به متخصصین بسپارید.

حل مشکل نکشیدن کاغذ به داخل پرینتر

اکنون که با دلایل گیر کردن کاغذ چاپگر آشنا شدید، باید راه های حل این مشکل را نیز بدانید. بسته به علت این مشکل، می توان آن را به روش های مختلفی حل کرد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که پیکاپ پرینتر را بررسی کنید و در صورت لزوم این قسمت را تعمیر کنید. به طور کلی اکثر آسیب های وارده به کاغذ برش قابل تعمیر است و این قطعه نیازی به تعویض ندارد.

همچنین مطالعه بفرمایید: راهنمای خرید پرینتر لیزری سیاه و سفید

اگر تکنسین تعمیر متوجه شد که برد اصلی پرینتر آسیب دیده است، تعمیر یا تعویض آن قطعه مشکل را حل می کند. از دیگر راه های حل مشکل کشیده نشدن کاغذ به داخل دستگاه تعمیر پرینتر،تعویض سوئیچ درب و تعویض سنسور ها است.

نحوه تعمیر پرینتر یا پیکاپ آن در محل

در صورت بروز مشکل در کشیدن کاغذ در دستگاه پرینتر، تکنسین نمایندگی تعمیرات علاوه بر بررسی تمامی علل احتمالی ایراد در دستگاه پرینتر، تمامی قطعات این دستگاه را بررسی و عیب یابی می کنند. اگر نقص در این دستگاه باعث این مشکل شده است، آن را به صورت تخصصی تعمیر می کنند. جهت انجام خدمات تعمیرات پرینتر یا سایر قطعات این دستگاه در محل با نمایندگی تعمیرات دستگاه پرینتر  این مرکز تماس حاصل فرمایید تا تکنسین ‌های متخصص مرکز جهت مشاوره ، ارائه خدمات رفع ایرادات و تعمیرات تخصصی به محل مورد نیاز شما اعزام شوند.

منبع: tehranprinters.com