اخبار کسب و کارورزشی

مناسب ترین کفپوش برای ورزش های رزمی چیست؟

کفپوش ورزش رزمی

اگر با دقت کافی، به تاتامی فدراسیونی و کفپوش باشگاه های رزمی توجه کنید، مشاهده خواهید کرد کفپوش از فومی مقاوم و مخصوص پوشانده شده است. این فوم ها بسیار مستحکم و مقاوم هستند و ضخامت های متفاوت و اندازه های متنوعی دارند. در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی های کفپوش ورزش رزمی، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

مناسب ترین کفپوش برای ورزش های رزمی چیست؟

ویژگی های کفپوش تاتامی

کفپوش بهترین کفپوش مناسب جهت استفاده درسالن های ورزش رزمی و سالن های ایروبیک می باشد. در واقع بدلیل خاصیت ارتجاعی بالا، این کفپوش ها نوعی ضربه گیر به حساب می آیند.  استحکام، انعطاف پذیری و نرمی بالای این کفپوش ورزشی موجب حفظ ایمنی ورزشکاران درحین تمرینات رزمی می گردد. کفپوش تاتامی به سادگی قابل نصب است و یکی از ویژگی های برجسته این کفپوش، راحتی در نصب آن است. شیوه نصب این کفپوش بدین صورت است که قطعات پازلی آن در کنار همدیگر قرار می گیرند و قفل می شوند. کفپوش ورزش رزمی کاملا ایمن، بهداشتی و انعطاف پذیر بوده و دارای گواهی تاییدیه بهداشت و گواهی استاندارد می باشد.

کفپوش های تاتامی بدلیل ضد آب بودن براحتی قابل شستشو بوده و به آسانی خشک می شوند. این کفپوش ها بدلیل برخورداری از دو رویه آج دار پس از استفاده از یک سمت آن می توانید از طرف دیگر آن نیز استفاده نمایید. رنگ بندی بسیار متنوع همچنین ابعاد و ضخامت های مختلف از ویژگی های برجسته این کفپوش می باشد.

 آشنایی با ‌کفپوش ورزش رزمی تاتامی

کفپوش فومی تاتامی در ضخامت متنوع برای رشته های رزمی مختلفی مناسب بوده و خاصیت ضربه گیری مناسبی دارد. کفپوش تاتامی تولید شده از فوم EVA، دارای خاصیت های مختلفی چون ضد آب بودن، ضربه گیری مناسب و قابلیت شستشو می باشد. از دیگر خاصیت کفپوش تاتامی ساخته شده از فوم EVA عایق صدا و حرارت می باشد.

کفپوش تاتامی مناسب برای ورزش های رزمی چون بوکس، کاراته ، تکواندو، جودو، کونگ فو و سایر ورزش های رزمی می باشد. ورزش های رزمی، از ورزش های محبوب و پرطرفدار در بین جوانان ونوجوانان هستند که رعایت نکات ایمنی در آن ها، بسیار حائز اهمیت است. از این رو کفپوش تاتامی بدلیل خاصیت برگشت پذیری بالا و ضربه گیری مناسب، از آسیب دیدن ورزشکاران جلوگیری می کند.

جنب و جوش و تحرک ورزشکاران در این ورزش ها بسیار بالاست و احتمال افتادن آن ها بر روی زمین بیش از سایر رشته های ورزشی می باشد. و همین مسئله باعث شده است تا استفاده از انواع کفپوش تاتامی رزمی در سالن های مخصوص ورزش های رزمی، لازم و ضروری عنوان شود. امروزه تمام باشگاه های ورزشی سعی دارند تا کف سالن های خود را با کفپوش ورزش رزمی مناسب بپوشانند تا از آسیب دیدن ورزشکاران جلوگیری کنند.

ویژگی های کفپوش ورزش رزمی مناسب

کفپوش ورزشی تاتامی از فوم مرغوب و بسیار فشرده EVA تهیه می شود. اگر فردی در حین انجام ورزش های رزمی بر روی این کفپوش ها بیفتد، کم ترین آسیبی به او وارد نخواهد شد و هیچ دردی را احساس نخواهد کرد. همچنین خاصیت برگشت پذیری مناسب و بافت متراکم کفپوش ورزش رزمی باعث می شود که ورزشکاران براحتی بتوانند بر روی این تاتامی ها جست و خیز کرده و از سطحی نرم و ایمن برخوردار شوند. مزیت دیگراستفاده از کفپوش ورزش رزمی در سالن های ورزشی، امکان ورزش کردن و راه رفتن بدون کفش روی این کفپوش ها است. چون برخی از ورزش های رزمی با پای برهنه انجام می شوند استفاده از کفپوش رزمی در باشگاه های رزمی الزامیست.

کفپوش ورزش رزمی به عنوان فاکتوری مهم در آماده سازی یک سالن ورزش رزمی مطرح است. در ورزش های رزمی از قبیل تکواندو، کاراته، جوجیتسو، جودو، بوکس، MMA، کبدی، کشتی و … شاهد ضربات شدیدی هستیم که ورزشکاران به یکدیگر وارد می کنند و حریف خود را نقش بر زمین می کنند. کفپوش ورزش رزمی علاوه بر اینکه در حالتی که ورزشکاران ایستاده مشغول مبارزه هستند مقداری از فشار وارد به مفاصل آن ها را کم می کند، همچنین زمانی که ورزشکار نقش بر زمین می شود تا حد زیادی آسیب های احتمالی را کاهش می دهد.

 برای اینکه تبدیل به یک ورزشکار حرفه ای در رشته ی ورزشی مورد نظرتان شوید باید برای ساعت ها حرکات پایه را تکرار و تمرین کنید. کفپوش ورزش رزمی مناسب کمک می کند تا پرت شدن روی زمین خطری برایتان نداشته باشد.

فواید استفاده از کفپوش ورزش رزمی

کفپوش ورزش رزمی کلید موفقیت هر شخصی در مسیر حرفه ای شدن در رشته ی خاص ورزشی خاصی است که فعالیت می کند. بدون استفاده از آن ضربات سنگین به پا، زانو ها و مچ ها باعث ایجاد مصدومیت شده و در جریان تمریناتتان اختلال به وجود می آورد. زمانی که با یک حریف یا حریف تمرینی در حال مسابقه دادن هستید، ممکن است ضرباتی به ساق، بازو، کمر و شانه های شما وارد شود. یک کفپوش ورزش رزمی مناسب در این لحظه تا حد زیادی شک وارد شده از ضربه را جذب می کند.

آخرین محصولات در این زمینه با استفاده از آخرین فناوری های روز دنیا تولید می شوند و در طول عمر مفیدشان بهترین عملکرد را دارند. این کفپوش ها طوری طراحی شده اند که به راحتی به هم متصل می شوند و اگر سطحی که از آن استفاده می کنید صاف باشد نیاز به هیچگونه زیرسازی ندارد. با استفاده از کفپوش ورزش رزمی شما می توانید یک محل تمرین دقیق و با کیفیت در باشگاه یا خانه ی خود داشته باشید.

برترین کفپوش ورزش رزمی

در میان کفپوش های بسیاری که در ورزش های رزمی از آن ها استفاده می شود، یکی از بهترین و پر طرفدار ترین کفپوش ها که در مسابقات رزمی معتبر از قبیل مسابقات جهانی و المپیک از آن استفاده می شود، کفپوش است. این کفپوش از جنس فوم است و با استفاده از برترین تکنولوژی های روز دنیا ساخته می شود. هر رشته ی ورزشی با توجه به میزان تحرک، و ضرباتی که ورزشکاران به هم وارد می کنند به ضخامت خاصی از فوم نیاز دارد. از این رو کفپوش های تاتامی در ضخامت های مختلفی تولید و عرضه می شوند.

تاتامی برای ورزش هایی مانند جودو، تکواندو، بوکس، کیک بوکس و … مناسب است. این کفپوش ها از تکه های مربعی با قابلیت اتصال ساخته شده اند و نصب آن ها در اماکن ورزشی بسیار راحت و سریع است. همچنین تمیز کردن تاتامی ها بسیار ساده است و با استفاده از یک طی یا دستمال نخی، آب گرم و کمی شوینده معمولی  به راحتی تمیز و مثل روز اول می شوند. در نهایت باید بدانید که هر ورزشی اصول و ملزومات خاص خودش را دارد و کفپوش ورزش رزمی از اجزای جدا نشدنی ورزش های رزمی به حساب می آید.