اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

بیماری ماهی کالر ویدو

کالر ویدو – همه چیز در مورد ماهی ها

کالر ویدو : مقاوم و آسان برای مراقبت از آن ، کالر ویدو سیاه یک ماهی آکواریوم آکوا زیباست است که برخلاف نامش ، چندین رنگ دارد. در حالی که کالر ویدو سیاه وحشی تترا رنگ تیره دارد ، انواع بسیار رنگی در نژاد دیده شده اند در نظر بگیرید. حداقل شش یا هفت نمونه از آنها یک ماهی سالم و شاد از ماهی ها ایجاد می کنند ، اما از قرار دادن آنها در کنار گونه های کوچکتر (به خصوص آنهایی که دارای باله های بلند و روان هستند مثل گوپی ) خودداری کنید. این گونه فعال و پرتحرک ، انتخاب خوبی برای مبتدیان آکواریوم است.

بیماری ماهی کالر ویدو

زیستگاه

تتراهای کالر ویدو از سرشاخه های کوچک و کندتر رودخانه های گواپور و پاراگوئه در برزیل سرچشمه می گیرند ، جایی که سایبان جنگل سایه و غذا را فراهم می کند. آنها در نزدیکی سطح آب جمع می شوند و حشرات ، سخت پوستان و کرم های کوچک را می خورند. در اصل آنها فقط به صورت صید وحشی در دسترس بودند ، اما تمام نمونه های فروخته شده در حال حاضر به طور کامل در پرورشگاه های ماهی تولید می شوند ، که منجر به ایجاد تعدادی از تغییرات جدید ساخته شده توسط بشر توسط این ماهی محبوب می شود.

کالر ویدو سیاه

 که یکی از شناخته شده ترین اعضای خانواده تترا است ، باله های متمایز پشتی و مقعدی سیاه و راه راه های سیاه عمودی بر روی بدن قابل تشخیص است. تنوع رنگی که به طور طبیعی رخ می دهد می تواند از رنگ سفید تا صورتی باشد. اما تعدادی از گونه های رنگی مختلف و همچنین انواع باله بلند از طریق پرورش تولید شده است.

فریب تعداد نمونه های خوش رنگ را نخورید. این ماهی ها با رنگ به دست آمده اند. از ماهی هایی که ممکن است رنگ مصنوعی داشته باشند خودداری کنید زیرا در معرض ابتلا به بیماری هستند. بر خلاف برخی گزارش ها ، روند رنگی کردن برای ماهی استرس آور است و این استرس طول عمر آن را بسیار کاهش می دهد. خرید این ماهی ها فقط در جهت حمایت از این عمل غیراخلاقی و مضر است.

کالر ویدو نسبتاً کوچک باقی می مانند و طول بزرگسالان تقریباً دو اینچ است. هیبریدها ، مانند انواع باله بلند ، کمی بزرگتر هستند. هنگامی که بیوه سیاه تترا تقریباً در یک سال به اندازه بالغ خود رسید ، رنگ تیره طبیعی آن به آرامی شروع به کمرنگ شدن به یک خاکستری نقره ای می کند. با رسیدن سن ماهی به پنج سال یا بیشتر ، معمولاً رنگ آن کاملاً کمرنگ است. این ماهی ها در هنگام استرس یا بیماری نیز رنگ پریده می شوند.

رژیم غذایی و تغذیه کالر ویدو تترا

تتراهای کالر ویدو به راحتی تقریباً هر نوع غذایی را از جمله غذاهای زنده ، تازه ، منجمد ، منجمد خشک یا پولکی را می پذیرند. برای سلامتی مطلوب نژاد ، غذاهای متنوعی تهیه کنید که می تواند شامل غذاهای پولکی با کیفیت بالا ، آرتمیا و هر نوع کرم و همچنین مکمل های گیاهی و اسپیرولینا باشد.

تفاوت های جنسیتی

کالر ویدو مونث به طور کلی بزرگتر از نر ها هستند و دارای بدنی گردتر هستند. در ماده ، باله مقعدی موازی با نوار عمودی سیاه و سفید روی شکم است. نرها گاهاً لکه های سفید روی باله دمی دارند. آنها کوچکتر هستند ، دارای یک باله مقعدی گسترده تر و یک باله پشتی باریک تر و نوک تیزتر هستند.

تکثیر کالر ویدو

تتراهای کالر ویدو ممکن است در گروه هایی تخم ریزی شود که چند نر بیشتر از ماده دارند. همچنین ممکن است بصورت جفت تخم ریزی کنند. همه ماهی های تخم ریزی ، دو جفت یا گروه را با غذاهای زنده تغذیه کنید. اگر  غذاهای زنده در دسترس ندارید ، می توانید غذای زنده منجمد را جایگزین کنید.

این گونه ترجیح می دهد تخم های چسبنده خود را در بین گیاهان پراکنده کند ، بنابراین گیاهان برگ ریز مانند جاوا موس برای تخم ریزی زیاد تهیه کنید. دمای آب را در مخزنی با نور کم در ۲۴ تا ۲۸ درجه فارنهایت نگه دارید .

نرهای بزرگتر به طور کلی قلمرو طلب هستند که در طول دوره تخم ریزی از  تخم ها محافظت خواهند کرد. پس از تخم ریزی ، والدین را کنار بگذارید زیرا آنها تخمها را به سرعت نوش جان می کنند.

کالر ویدو کجا تخم ریزی میکنند ؟‌

تتراهای کالر ویدو ممکن است در گروه هایی تخم ریزی شود که چند نر بیشتر از ماده دارند. همچنین ممکن است بصورت جفت تخم ریزی کنند. همه ماهی های تخم ریزی ، دو جفت یا گروه را با غذاهای زنده تغذیه کنید. اگر غذاهای زنده در دسترس ندارید ، می توانید غذای زنده منجمد را جایگزین کنید.

تشخیص جنسیت کالر ویدو چگونه است ؟‌

کالر ویدو مونث به طور کلی بزرگتر از نر ها هستند و دارای بدنی گردتر هستند. در ماده ، باله مقعدی موازی با نوار عمودی سیاه و سفید روی شکم است. نرها گاهاً لکه های سفید روی باله دمی دارند. آنها کوچکتر هستند ، دارای یک باله مقعدی گسترده تر و یک باله پشتی باریک تر و نوک تیزتر هستند.

تترا کالر ویدو (color widow tetra)

تترا کالر ویدو با نام تترا دامن سفید (white skirt) شناخته می شود. رنگ های مختلفی که بر روی بدن این ماهی ها دیده می شود به صورت تزریقی و یا به عبارتی تتو می باشد.

کالر ویدو تا 7.5 سانتی متر رشد می کند و بین 3 تا 5 سال طول عمر دارد. دمای 20 تا 26 درجه سانتی گراد و پی هاش 5.8 الی 8.5 برای این ماهی مناسب است. کالر ویدو ماهی ای اجتماعی است و نگهداری آن در دسته های حداقل 6 عددی در آکواریومی با حداقل حجم 40 لیتر بهترین شرایط نگهداری از این ماهی است. وجود گیاهان فراوان در آکواریوم این ماهی و همچنین فراهم کردن فضاهایی باز جهت شنا کردن آزاد ماهی، فضایی همانند زیستگاه طبیعی این ماهی را ایجاد می کند.

موجودات کوچک زنده، غذای این ماهی را در طبیعت فراهم می کنند. اما در شرایط نگهداری این ماهی در آکواریوم، انواع غذاهای خشک، پلیت، غذاهای یخی و منجمد و همچنین غذاهای زنده نظیر میگوی آرتمیا قابل استفاده است. استفاده از پلیت های مخصوص تترا به عنوان غذای اصلی و سایر غذاهای گفته شده به عنوان خوراک فرعی بهترین گزینه است.

جنس ماده کالر ویدو در سن مشابه، جثه ی درشت تری نسبت به جنس نر دارد. همچنین ماده بدن گرد تری نسبت به نر دارد. سن 2 سال زمان بلوغ بلک ویدو است. تخمریزی ممکن است به صورت جفت جفت و یا در دسته هایی که تعداد نر ها بیشتر از ماده ها است انجام شود. تخم ها بر روی سطح برگ گیاهان چسبانده می شوند. به همین جهت وجود گیاهان پهن برگ در آکواریوم تکثیر الزامی است. پس از انجام تخمریزی، به سرعت والدین را از آکواریوم تکثیر خارج نمایید. چرا که آن ها عادت به خوردن تخم های خود دارند. در زمان جفتگیری و تخمریزی، این ماهی را با غذاهای زنده و یا غذاهای منجمد تغذیه کنید. لارو ها پس از تقریبا یک روز از تخم خارج می شوند. در این زمان آن ها را با نوزاد میگوی آرتمیا تغذیه نمایید.

در برخی موارد مشاهده شده که این ماهی باله های ماهی های آرام تر از خود از نظر حرکتی، نظیر آنجل و فایتر را مورد حمله و صدمه قرار می دهد. به طور کلی در یک آکواریوم گیاهی با حداقل حجم 100 لیتر، بلک ویدو با ماهی هایی همچون زبرا دانیو، پلاتی، گورامی پرل، تترا کنگو، تترا سیلورتیپ، کت برنز، کریدوراس، دم شمشیری، تترا نئون و حلزون های زبرا و توت فرنگی سازگار است.

منبع:

هوشمل

آکوا سنتر