اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

آزمون ielts life skill با دیاکو

آزمون آیلتس لایف اسکیلز چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، این آزمون مبتنی بر توانایی های کاربردی زبان در زندگی روزمره است و در زمره آزمونهای SELT یا ایمن است (منظور آزمون‌هایی که تحت نظارت دوربین ضبط و ثبت و از نظر کنترل از درصد بالای امنیت برخوردارند) است و برخلاف ازمون ielts؛ از سوی اداره مهاجرت بریتانیا برای گروه های خاصطراحی شده است. آزمون آیلتس لایف اسکیلز با هدف سنجش دانش زبان انگلیسی گفتاری و شنیداری متقاضی طراحی شده است و براساس CEFR (چارچوب مرجع مشترک اروپا برای زبان‌ها) جزء آزمون های ساده در سه سطح A1, A2 و B1 و با حضور یک ممتحن و دو متقاضی برگزار می شوند. دوره های آمادگی آزمون ielts life skill با دیاکو پیشنهاد کارشناسان ما به شماست.

آزمون ielts life skill با دیاکو

مواردی که در بخش اسپیکینگ آزمون لایف اسکیلز ارزیابی می شود:

در آزمون A1 از متقاضی انتظار می رود تا درک و به کاربردن اصطلاحات روزمره توانایی و تسلط کافی داشته و همچنین قادر باشد از مطالبی که توسط ممتحن مطرح می شود سوالاتی برای متقاضی دیگر مطرح کند. متقاضی آزمونB1  نیز باید توانایی بیان نظرات درباره موضوعات روز را داشته باشد. داوطلب علاوه بر توانایی پاسخگویی به سوالات ممتحن باید قادر به طرح سوالاتی مرتبط با موضوع از دیگر داوطلب حاضر در جلسه باشد ( داوطلبان شرکت کننده در آزمون توسط مرکز آزمون تعیین می شوند)  همچنین در بخش پایانی آزمون ممتحن (اگزمینر) موضوعی را عنوان می کند و از دو نفر شرکت کننده می خواهد که در رابطه با این موضوع صحبت کرده و با طرح سوالات مرتبط با موضوع به گفتگو بپردازند.

مواردی که در بخش لیسنینگ آزمون لایف اسکیلز ارزیابی می شود:

در بخش شنیداری یا لیسنینگ، شرکت کنندگان در آزمون باید قادر به پاسخگویی سوالات باشند. یک برگه و مداد به آنها داده می شود که در صورت نیاز در حین انجام آزمون برای یادداشت مطالب از آن استفاده نمایند. بخش اول لیسنینگ به صورت تصویری است. ابتدا یک فایل صوتی پخش می شود که متقاضی باید برای پاسخگویی، از مطالب شنیداری که در فایل پخش شده، استفاده نماید. در بخش بعدی دو سوال با (wh) مانند: where, when,… پرسیده می شود و سپس فایل صوتی پخش می گردد. دقت کنید که در این بخش لیسنینگ فقط یکبار پخش میشود.

نمره دهی در آزمون لایف اسکیلز

در این آزمون نمره‌ای به داوطلب اعلام نمی گردد و نتیجه ثبت شده در کارنامه با واژه “قبول” یا “رد” اعلام خواهد شد. توجه داشته باشید که اختلاف سطح دانش زبان بین دو داوطلبی که هم زمان آزمون می دهند هیچ نقشی در قبولی و یا رد شدن آن ها نخواهد داشت. در صورت عدم موفقیت در آزمون ، شرکت در آزمون بعدی در صورت ظرفیت کافی برای داوطلب بلا مانع می باشد.

نکته بسیار مهم :درصورت موفقیت در آزمون لایف اسکیلز ، داوطلب تا زمان معتبر بودن کارنامه ( دو سال از تاریخ آزمون) مجاز به شرکت در همان نوع آزمونی که نتیجه قبولی دریافت کرده نخواهد بود. از اینرو لازم است قبل از ثبت نام نوع و سطح آزمون را با دقت انتخاب نمود، زیرا دیگر امکان تغییر وجود نخواهد داشت.

تاریخ های برگزاری آزمون Life Skills؟

همانطور که می دانید موسسه فرهنگی هنری دیاکوتنها برگزار کننده مجاز و مورد تائید دولت انگلستان برای آزمون های لایف اسکیلز در ایران می باشد. به طور معمول هر ماه یکبار این آزمون برگزار می گردد و تاریخ و ساعت آن از طرف موسسه به اطلاع داوطلبان محترم می رسد. آزمون لایف اسکیلز در یک بازه 3 روزه برگزار می شود و تاریخ اعلام شده در سایت ثبت نام نشان دهنده روز اول شروع آزمون است. پس از ثبت نام در آزمون مرکز آزمون پیامکی به هر داوطلب ارسال می کند که در آن تاریخ و ساعت دقیق برگزاری آزمون اعلام می شود.

چگونه می توان در آزمون لایف اسکیلز ثبت نام کرد؟

شما با و انتخاب این آزمون در سایت ایرسافام و همچنین ثبت اطلاعات   می‌ توانید پس از موفقیت در آزمون، کارنامه‌ای را که به همراه دیگر مدارک برای تقاضای ویزای انگلستان نیاز دارید دریافت ‌کنید. چنانچه در روند ثبت نام با سوال و یا نکته ای مبهم مواجه شدید می توانید با دفتر موسسه به شماره 02175292 داخلی 102 بخش پشتیبانی تماس بگیرید. برای ثبت نام حضوری باید قبلا با بخش پشتیبانی هماهنگی لازم به عمل آید و حتما خود داوطلب با در دست داشتن پاسپورت معتبر در زمان تعیین شده در دفتر موسسه حضور بهم رساند.

نکته بسیار مهم در مورد ثبت نام در این آزمون انتخاب صحیح آزمون است. زیرا در صورت انتخاب اشتباه آزمون و به مدت دو سال نمی توانید در آزمون شرکت کنید. پس حتماً بعد از اطمینان از نوع آزمون مورد نیاز سازمان مهاجرت، اقدام به ثبت نام نمایید.

کلاس‌ها و کارگاه های آمادگی آزمون لایف اسکیلز

موسسه ایرسافام دوره های آموزشی اختصاصی جهت آمادگی آزمون لایف اسکیلز را طراحی کرده است. در ابتدا، آزمون تعیین سطح آنلاین و به صورت شفاهی از داوطلب به عمل می آید (جهت هماهنگی آزمون تعیین سطح می توانید با شماره 75292 عدد 4 بخش آموزش تماس بگیرید و یا از طریق درخواست خود را اعلام فرمایید)

جهت هماهنگی آزمون تعیین سطح می توانید با شماره 75292 عدد 4 بخش آموزش تماس بگیرید و یا از طریق لینک تعیین سطح آنلاین درخواست خود را اعلام فرمایید.

با توجه به نتیجه آزمون تعیین سطح، مشاورین ما شما را برای شرکت در دوره های آموزشی راهنمایی می کنند. این دوره ها شامل کلاسهای گروهی (در دو سطح) و همچنین وبینارهای یک روزه جهت آمادگی آزمون می باشد. کلاسها با توجه به نیاز آزمون طراحی شده که در این کلاسها علاوه بر دانش زبان، در خصوص موضوعات رایج و روزمره، با آنها تمرین می شود.

سوال های متداول درباره این آزمون

در آزمون آیلتس شرکت کرده‌اید ولی نمره خوبی در آن کسب نکرده‌اید؟ فرصت زیادی برای ندارید؟ هدف شما از شرکت در آزمون آیلتس، اقامت در انگلستان است؟ درباره آزمونشنیده‌اید ولی درباره آن اطلاعات زیادی ندارید؟ شاید آزمون آیلتس مهارت‌های زندگی، گزینه‌ای مناسب برای شما محسوب می‌شود.

یکی از معتبرترین آزمون‌های سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی است. با توجه به نیاز‌های متفاوت داوطلبان، آزمون آیلتس در چند فرمت مختلف مانند آزمون برگزار می‌شود. آزمون آیلتس مهارت‌های زندگی، یکی از ساده‌ترین انواع آزمون آیلتس است که البته نیز دارد.

یکی دیگر از تفاوت‌های IELTS Life Skills با سایر آزمون‌های آیلتس در شیوه آن است. بر خلاف آیلتس آکادمیک و جنرال، در این آزمون از سیستم نمره‌دهی ۹ نمره‌ای استفاده نمی‌‌شود و نتایج آن محدود به است. هم‌چنین هزینه آن نیز کمی کمتر از آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک است که این امر شاید برای برنامه‌ریزی شما برای موارد مالی مانندتاثیر داشته باشد.

تفاوت آزمون آیلتس لایف اسکیلز (IELTS Life Skills) با دیگر نسخه های آیلتس چیست؟

  • آزمون لایف اسکیلز، قسمت نوشتن (Writing) و خواندن (Reading) ندارد.
  • در بخش صحبت کردن (Speaking) آزمون life skills بر خلاف نسخه جنرال و آکادمیک آّیلتس که به صورت فردی برگزار می‌شود، فرد آزمون دهنده با یک شرکت کننده دیگر آزمون خواهد داد.
  • آیلتس لایف اسکیلز نمره ندارد (یعنی مانند آیلتس، مهارت زبانی داوطلب بر اساس نمرات از 1-9 نشان داده نمی‌شود)، بلکه نمره داوطلب به صورت قبول یا عدم قبولی در امتحان اعلام می‌شود.

نتایج آزمون آیلتس لایف اسکیلز (IELTS Life Skills) در سه سطح تعریف می‌شوند:

A1

زبان آموزانی که در این گروه قرار می‌گیرند، زبان انگلیسی را در حد ابتدایی یاد گرفته‌اند.

تقریبا 1000 کلمه کلیدی انگلیسی را بلد هستند.

دانش گرامری آنها به حال ساده، گذشته ساده، حال استمراری و آینده ساده خلاصه می‌شود.

A2

دانش گرامری این دسته کمی وسیع‌تر است، به طوری که این گروه از زبان آموزان قادرند جملات طولانی‌تری بسازند.

می توانند از تعدادی افعال ناقص استفده کنند و دایره واژگان کلیدی تا حدود 2000 را به نمایش بگذارند.

B1

دانش گرامری این سطح، تا استفاده از جملات شرطی و تا حد قابل قبولی از آگاهی از زمان های مختلف در زبان انگلیسی افزایش می‌یابد.

دامنه واژگان این گروه از افراد بین 3000 تا 4000 کلید واژه است.