اجتماعیاخبار کسب و کار

انتخاب بهترین نرده برای راه پله

راه پله ها جزء ضروری هر خانه یا ساختمان با چند طبقه می باشند و باید برای ایمنی حتما مجهز به نرده باشند و اگر نصب نرده به درستی صورت نگیرد میتواند خطر آفرین باشد.نرده ها علاوه بر ایمنی که برای افراد در حال تردد از راه پله ایجاد می کنند همانند یک هادی می تواند کمک کننده باشد و افراد با گرفتن نرده به راحتی از پله ها بالا و پایین بروند به خصوص اگر این افراد کودکان و یا سالمندان باشند. از نرده های رایج که برای راه پله استفاده می شود می توان به نرده شیشه ای ، نرده استیل و نرده چوبی اشاره کرد..

در این مقاله به اهمیت انتخاب نرده مناسب برای راه پله می پردازیم و تمام اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری آگاهانه در هنگام انتخاب نرده برای راه پله خود نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهیم.

انتخاب بهترین نرده برای راه پله

اهمیت انتخاب نرده مناسب برای پله ها

یک نرده با طراحی خوب برای تضمین ایمنی و امنیت در راه پله ها در داخل و خارج از منزل بسیار مهم است. هدف اصلی هندریل پشتیبانی در هنگام بالا رفتن یا پایین آمدن از پله ها، کاهش خطرات و جلوگیری از سقوط است. علاوه بر این، انتخاب مناسب برای نرده به خوبی می تواند جذابیت زیبایی منزل یا ساختمان شما را افزایش دهد

انواع نرده مناسب برای راه پله

امروزه انواع مختلفی از نرده ها برای راه پله در بازار موجود است که هر کدام ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی دارند. در زیر تعدادی از محبوب ترین آنها آورده شده است:

.1 نرده چوبی

نرده های چوبی ظاهری کلاسیک را ارائه می دهند که هرگز از مد نمی افتد. آنها به دلیل بافت طبیعی خود ظاهری عالی را برای کاربران فراهم می کنند. آنها در اشکال و طرح‌های مختلفی وجود دارند که باعث می‌شود

کاربران بتوانند به راحتی سفارشی سازی کنند و نرده چوبی دلخواه خود را انتخاب نمایند.با تمام ویژگی های مثبتی که نصب نرده چوبی در خانه ایجاد می کند  اما نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند تا همیشه نو و خوب به نظر برسند.

.2 نرده شیشه ای

نرده های شیشه ای مدرن و زیبا هستند. آنها منظره ای بدون مانع را بدون به خطر انداختن ایمنی ارائه می دهند. ویژگی شفاف بودن شیشه اجازه می دهد تا نور وارد فضا شود و اتاق ها روشن تر از قبل به نظر برسند. تمیز کردن شیشه آسان است و در مقابل نرده چوبی که نیاز به تعمیرات و نکهداری منظم دارند ماندگاری بالاتری دارد.

.3 نرده استیل ضد زنگ

نرده های استیل ، ضد زنگ، بادوام و مقاوم در برابر خوردگی هستند به همین دلیل می توان از آنها برای استفاده در فضای باز یا مناطق با رطوبت بالا استفاده کرد . این سیستم‌ها دارای طراحی مدرن و براق هستند که کاملاً مناسب خانه‌های مدرن است.

.4 نرده های فرفورژه

آهن فرفورژه قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است، زیرا محکم و بادوام است و به محیط زیبایی و جذابیت می بخشد و در عین حال امنیت را ایجاد می کند.

عواملی که هنگام انتخاب نرده راه پله باید در نظر گرفت

هنگام انتخاب سیستم نرده برای راه پله خود این عوامل مهم را در نظر بگیرید: دوام و الزامات نگهداری، ترجیحات سبک و طراحی، رعایت ایمنی با کدهای مربوط به راه پله از جمله فاصله ارتفاعی، فاصله ریل و غیره.

  • دوام و الزامات نگهداری

ماده ای را انتخاب کنید که بتواند در برابر استفاده زیاد، شرایط آب و هوایی مقاومت کند و به حداقل نگهداری نیاز داشته باشد. نرده های فولادی ضد زنگ بادوام هستند اما ممکن است برای حفظ درخشش خود به تمیز کردن معمول نیاز داشته باشند و یا در اثر برخورد آفتاب دچار رنگ پریدگی شوند. نرده های چوبی برای محافظت در برابر سایش نیاز به روغن کاری یا رنگ آمیزی منظم دارند.در این بین نرده های شیشه ای معمولا مناسب تر می باشند.

  • سبک و طراحی

سیستم نرده باید از نظر زیبایی شناسی جذاب باشد و طراحی کلی خانه یا ساختمان شما را تکمیل کند. طرح رنگی را انتخاب کنید که با دکوراسیون ملک شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، نرده های چوبی در خانه های سنتی عالی به نظر می رسند در حالی که نرده های شیشه ای مناسب خانه های مدرن هستند.

  • ایمنی و امنیت

هنگام انتخاب نرده راه پله، ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است. اطمینان حاصل کنید که فاصله بین نرده ها استاندارد باشد تا کودکان در برابر سقوط از طریق نرده در امان باشند.

  • مطابقت با استانداردهای آتش نشانی

قبل از انتخاب سیستم نرده، قوانین مربوط به سازمان آتش نشانی را بررسی کنید زیرا مناطق مختلف دارای مقررات متفاوتی در مورد فاصله ارتفاع، فاصله ریل، ضخامت شیشه و سایر ویژگی های ایمنی هستند

  • ارتفاع نرده

ارتفاع نرده ی پله باید استاندارد باشد و امکان خم شدگی از روی آن برای کودکان فراهم نباشد .این ارتفاع معمولا حدود 120 سانتی متر می باشد که امکان سفارشی کردن آن وجود دارد

مزایای یک سیستم نرده با طراحی مناسب

یک نرده راه پله که به خوبی طراحی شده است، ارزشی فراتر از زیبایی دارد، این نرده یک محافظ ایمنی است که از سالمندان و مودکان در برابر خطر سقوط جلوگیری می کند و به دلیل استفاده از مواد شفاف مانند شیشه در برخی از طرح ها فضا را بازتر نشان می دهد .نرده ی پله به خصوص اگر از نوع مدرن مانند نرده شیشه ای باشد ارزش ملک را افزایش میدهد

هزینه انواع نرده

هزینه های نصب با توجه به نوع نرده و متریال مورد استفاده در ساخت نرده متفاوت است. نرده های چوبی معمولاً از شیشه، فولاد ضد زنگ یا آهن فرفورژه ارزان تر هستند. نرده های شیشه ای شاید قیمت بالاتری داشته باشند اما ماندگاری بالایی دارند و در دراز مدت این هزینه کم می شود.نصب نرده ی راه پله نیازمند تخصص می باشد ، بنابراین حتما باید از متخصصین در این حوزه برای نصب استفاده کنید که این خود عاملی برای افزایش قیمت می باشد..

آشنایی با نرده های شیشه ای

نرده‌های شیشه‌ای به دلیل جذابیت زیبایی‌شناختی و ظاهر مدرن‌شان که به هر فضای داخلی یا بیرونی حسی از ظرافت و پیچیدگی می‌بخشد، به انتخابی فزاینده در میان صاحبان خانه‌ها، معماران و طراحان تبدیل شده‌اند.

مزایای نرده های شیشه ای

یکی از مزیت های اصلی استفاده از نرده های شیشه ای، توانایی آن در ارائه نماها بدون مانع بدون به خطر انداختن استانداردهای ایمنی است. برخلاف نرده‌های سنتی مانند چوب یا فلز که می‌توانند دید را از بالکن‌ها یا تراس‌ها را مسدود کنند.

مزیت دیگر دوام آن است. پانل های شیشه ای سکوریت در اکثر تاسیسات مورد استفاده قرار می گیرند و به اندازه کافی مقاوم هستند تا در برابر شرایط آب و هوایی سخت از جمله بادهای شدید مقاومت کنند و در عین حال محافظت بهینه در برابر سقوط را ایجاد کنند.

تمیز کردن این سازه ها آسان است زیرا گرد و غبار را در مقایسه با سایر مواد مانند فلز یا چوب به راحتی جذب نمی کنند.

ویژگی های ایمنی نرده های شیشه ای

هنگام انتخاب سیستم نرده شیشه ای مناسب، ایمنی یک عامل مهم است. قبل از نصب باید ویژگی های ایمنی زیر را در نظر گرفت:

استفاده از شیشه سکوریت و یا لمینت که در صورت شکستگی به قطعات تیز و برنده تبدیل نمی شوند.

پایه ها و نرده های فولادی ضد زنگ حداکثر پشتیبانی را در عین ظرافت و زیبایی ایجاد می کنند

محدودیت ارتفاع – نرده ها برای پروژه های مسکونی باید حداقل 110 سانتی متر ارتفاع داشته باشند

نکات نگهداری و تمیز کردن نرده های شیشه ای شما

به طور منظم با محلول آب صابون ملایم یا سرکه مخلوط شده با آب گرم و با استفاده از یک پارچه نرم تمیز کنید.

از استفاده از مواد پاک کننده ساینده خودداری کنید زیرا ممکن است سطح را خراش دهد و منجر به ترک یا آسیب شود که در طول زمان بر یکپارچگی ساختار آن تأثیر می گذارد.

پیچ‌ها، پیچ‌ها یا سایر بست‌ها را مرتباً چک کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی هستند.

اگر به دنبال گزینه ای جذاب از نظر زیبایی شناختی هستید که مناظر بی نظیری را بدون به خطر انداختن استانداردهای ایمنی ارائه می دهد، امروز سیستم نرده شیشه ای را در فضای خانه یا محل کار خود نصب کنید!چرا که علاوه بر دوام و ماندگاری بالا ، ظاهر زیبایی نیز دارند و با هر دکوراسیونی هماهنگ می شوند

کلام آخر

نرده راه پله ایمنی، ثبات و جذابیت زیبایی را فراهم می کند و در عین حال ارزش ملک را افزایش میدهد. بهترین راه برای انتخاب طرح مناسب تا حد زیادی به سلیقه ی شخصی، محدودیت‌های بودجه و پایبندی به ویژگی‌های ایمنی مرتبط با قوانین ساختمان بستگی دارد.اما امروزه نرده ی رایج در بین معماران و طراحان داخلی که تمامی استاندارد ها را داشته باشد از نوع نرده شیشه سکوریت می باشد.

شرکت درتیس یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده ی انواع نرده شیشه ای راه پله به صورت شیبدار و قوسی می باشد که میتواند تمامی نیازهای کارفرما را در طراحی پیاده کند.توصیه ی ما به شما عزیزان برای اینکه مجبور به هزینه ی دوبره نشوید این است که برای نصب نرده های شیشه ای از بزرگانی چون درتیس ، اکسیدال و تتراگلس بهره مند شوید.

برای دیدن نمونه کارهای اجرا شده توسط تیم فنی درتیس به وبسایت ما به نشانی https://doortis.ir/ مراجعه نمایید.

منبع : درتیس