اجتماعیاخبار کسب و کار

تفاوت باربیکیو گازی با برقی

آیا میدانید تفاوت باربیکیو گازی با برقی چیست؟ آیا مزیت ها و معایب انواع باربیکیو را می شناسید؟ میدانید بهترین نوع باربیکیو در ساختمان چیست؟ با انواع باربیکیو در تراس، حیاط، ویلا و باغ آشنایی دارید؟ میدانید کدام مدل باربیکیو برای مصارف صنعتی مناسب تر هستند؟ اگر شما هم با این سوالات مواجه شده و پاسخ آن ها را نمیدانید به شما پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله با همراه باشید، ما تصمیم داریم در مقاله ی پیش روی به مقایسه ی بین باربیکیو گازی و برقی بپزدازیم.

تفاوت باربیکیو گازی با برقی

همانطور که می دانید به روشی از پخت غذا اطلاق میشود که در آن مواد غذایی با شعله و حرارت غیر مستقیم و به صورت آهسته پخته و آماده می شوند. در واقع باربیکیو یک شیوه ی پخت و پز بوده و به دستگاهی که به این شکل غذاها را پخته و آماده میکند نیز باربیکیو می گویند.از آتشدان هم میتوان برای باربیکیو استفاده کرد برای اطلاعات بیشتر اتشدان اینجا کلیک کنید.

از باربیکیو برای آماده کردن انواع کباب، جوجه، فیله مرغ و گریل کردن انواع ماهی، میگو و سبزیجات استفاده می شود. باربیکیو انواع مختلفی دارد و از باربیکیو در حیاط ویلا، باغ، تراس، بالکن و مصارف صنعتی میتوان استفاده کرد. ما پیش تر در مقاله ای با عنوان به معرفی انواع باربیکیو پرداختیم، شما میتوانید برای آشنایی با انواع باربیکیو، مشاهده ی عکس انواع مدل باربیکیو، مزایا و معایب آن بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

یکی از روش های پخت سالم غذا استفاده از باربیکیو میباشد در واقع شما میتوانید با قرار دادن انواع مواد خوراکی بر روی میله های باربیکیو غذایی سالم آماده نمایید، باربیکیوهای برقی یکی از انواع مدل های باربیکیو هستند که انرژی مورد نیاز برای پخت آن ها از طریق انرژی برق تامین میشود و شما میتوانید از این دستگاه در تمامی مناطقی که به برق دسترسی دارید استفاده نمایید. معمولا انواع باربیکیو در بالکن و آپارتمانی در مدل برقی ساخته میشوند چرا که شما میتوانید با وصل کردن باربیکیو به برق به راحتی از آن استفاده نمایید.

چرا در زمان خرید باید به قیمت باربیکیو دقت کنیم؟

در بازار محصولات متنوعی برای فروش قرار دارد. هنگام خرید باربیکیو بهتر است به قیمت مناسب دوم و کیفیت آن دقت کنیم. جدا از قیمت باربیکیو بهتر است به داشتن گارانتی، سایز و ایمنی محصول دقت کنید. اگر برای شما نیز مسائلی مانند قیمت باربیکیو، کیفیت و گارانتی محصل مهم است بهتر است که خرید خود را از هانیستا انجام دهید. اگر قیمت محصول برایتان مهم است باید به طراحی محصول، داشتن پایه، سوخت و مدل طراحی آن دقت کنید.  باربیکیو نسب به قابلیت و کارکردهایی که دارد قیمت متفاوتی دارد.

آیا قیمت باربیکیو مهم ترین معیار برای خرید آن است؟

به قول معروف که می گویند هر چقدر پول بدهی همانقدر آش میخوری نیز در مورد قیمت باربیکیو نیز صدق می کند. بهتر است در زمان خرید باربیکیو جای توجه به توصیه دیکران با تمرکز روی قیمت بابربیکیو به نیاز و استایل زندگی تان توجه کنید.

اگر صرفا قیمت باربیکیو تنها برای تان مهم است بهتر است باربیکیویی را بخرید که دارای روکش آلومینیومی است. باربیکیوهای صفحه آلومینیومی ارزان تر از باربیکیوهای دیگر در بازار هستند.  این گونه می توانید از هزینه های خود کم کنید.

مدل دیگری از باربیکیوها با نام باربیکیو گازی در بازار موجود هستند، این باربیکیوها در مدل های سیلندر دار و بدون سیلندر ساخته می شوند. انواع منقل های گازی در مدل های سیلندر دار فضای بیشتری نیاز دارند و باربیکیو بدون سیلندر نیز باید به شیر اصلی گاز متصل شده و از آن میتوان در بخش های مختلفی استفاده کرد. انواع باربیکیو در باغ، انواع باربیکیو در حیاط و روف گاردن در گروه باربیکیو های گازی هستند.

چند نکته مهم در استفاده از باربیکیو

پس از تهیه باربیکیوی مورد نظرتان نوبت به این می رسد که شما نکات لازم برای نگهداری از آن را مورد توجه قرار دهید تا طول عمر باربیکیو افزایش پیدا کند، بعلاوه اینکه در آینده عملکرد آن بر طعم غذای شما تاثیر خواهد گذاشت.

– شستشو و تمیز کردن محفظه فلزی که در ارتباط مستقیم با گوشت است قبل از هر بار مصرف
– نظافت و تمیزی باربیکیو پس از هر بار استفاده و زودودن آثار غذا از آن
– عدم استفاده از باربیکیو در کنار لوازم اشتعال زا و شاخه درختان
– محکم بودن پایه های باربیکیو قبل از استفاده و قرار دادن آن روی سطح صاف
– اطمینان از خاموش شدن باربیکیو (زغال ها) و سرد شدن آن پس از بهره‌برداری
– کنترل سیستم انتقال سوخت (سیم برق یا شیلنگ گاز)
– باربیکیو را جایی دور از دسترس کودکان روشن و استفاده کنید

) کدوم نوع باربیکیو را بخرم؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم انواع باربیکیو‌ به سه نوع گازی، ذغالی و گازی ذغالی تقسیم می‎شود. اینکه کدامیک برای شما مناسب‌تر است، به اولویت‌تان برمی‌گردد. برای مثال اگر زمان پخت کم برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، بهتر است که به سمت باربیکیو گازی بروید.

تفاوت باربیکیو گازی با برقی

باربیکیوهای ذغالی نیاز به صبر و تمرین بسیار نیاز دارند و حتی گاها تا 40 دقیقه طول می‌کشد تا زغال به درجه حرارت موردنیاز برسد اما نمی‌توانیم انکار کنیم که نتیجه غذای خوش طعم‌تر است. اگر بنظرتان پخت غذا با زغال طعم منحصربفردی دارد و دوست دارید که همیشه آن را تجربه کنید، می‌توانید باربیکیو ذغالی را سفارش دهید.

البته باربیکیوهای گازی تولید باربیکیو تهران کیچن قابلیت تبدیل شدن به باربیکیو ذغالی را دارند. یعنی با یک تیر می‌توانید دو نشان بزنید. به این ترتیب با قرارگیری باکس زغال بر روی شعله گازی می‌توانند به عنوان کباب پز ذغالی مورد استفاده قرار گیرد.

توجه کنید که برای اکثر باربیکیوهای گازی هم از گاز شهری و هم گاز کپسول مایع در مکان‌هایی که امکان برخورداری از گاز شهری وجود ندارد، استفاده می‌کنند. مثلا تقریبا تمامی کباب پزهای تولید باربیکیو در تهران کیچن مجهز به گاز شهری و گاز کپسول مایع هستند و این کار را می‌تواند برای کاربر آسان کند. اما باربیکیوهای ذغالی از ذغال به عنوان سوخت استفاده می‌کنند و از طرف دیگر نیاز به تهویه مناسب دارند زیرا دود و خاکستر زیادی تولید می‌نمایند.

همانطور که اشاره شد باربیکیو انواع مختلفی دارد، انواع باربیکیو ذغالی و گازی و برقی از جمله مدل های باربیکیو هستند که شما میتوانید با توجه به نیاز خود اقدام به خرید آن نمایید. از جمله تفاوت های انواع باربیکیو گازی و برقی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

شما میتوانید قیمت و مشخصات انواع باربیکیو گازی ذغالی و قیمت انواع منقل برقی را در صفحه ی مشاهده نمایید.

خرید باربیکیو

در کشور ما سایتهای زیادی اقدام به فروش باربیکیو و تجهیزات ویلایی کرده اند که به چند نمونه از معتبر ترین این سایتها اشاره میکنیم.در بین این سایتها فروشگاه دیجی کالا،فروشگاه اینترنتی ویلاسازه،فروشگاه ترب و سوبیا میتوان اشاره کرد.

منبع: https://villasaze.ir