چرا یخچال فریزر یکسره کار میکند؟

علت یکسره کار کردن یخچال چیست؟ + شماره تلفن تعمیرکار یخچال فریزر اصفهان

چرا یخچال به صورت مداوم و بدون استراحت کار می کند؟ یخچال یکسره روشن است. از جمله سوال هایی می باشد که ممکن است برای شما پیش آمده باشد. امروز می خواهیم علت این مشکل را برای شما به صورت کامل توضیح دهیم تا مشکل شما برطرف گردد. احتمالا برای شما نیز اتفاق افتاده است که یخچال یکسره کار می کند و خاموش نمی شود. این مورد ممکن است شما را نگران کند. که البته همین طور می باشد. دلایل بروز این مشکل در زیر ذکر شده است.

چرا یخچال فریزر یکسره کار میکند؟

دلایل یکسره کار کردن یخچال فریزر

  • ایراد دارد.
  • ترموستات یخچال معیوب است.
  • گاز یخچال مشکل دارد.
  • قطعات دیفراست مشکل دارند.

کمپرسور یخچال چگونه باعث یکسره کار کردن یخچال می شود؟

دوستان عزیز توجه کنید که کمپرسور یا موتور یخچال قلب تپنده یخچال می باشد. کمپرسور گاز یخچال را طی فرآیندی به سرما تبدیل می نماید. اگر کمپرسور نتواند سرمای لازمه را تولید کند، ترموستات یا اتومات کننده جریان برق دمای مورد نظر را از سنسور خود دریافت نمی کند. در نتیجه برق کمپرسور را قطع نمی کند و باعث می شود یخچال یکسره کار کند.

دلیل دوم این می باشد که کمپرسور یا موتور اهم(جریان برق) زیادی به طرف خود می کشد و این باعث می شود که یخچال یکسره کار کند. متوجه شدن ایراد داشتن کمپرسور فقط توسط تکنیسین انجام می گیرد. پس از اطمینان از وجود مشکل در کمپرسور، باید کمپرسور را تعویض کنید. چون تعمیر آن به صرفه نیست و هیچ اطمینانی از مدت زمانی که سالم کار کند وجود ندارد.

ترموستات چیست و در کجای یخچال قرار دارد؟

ترموستات یخچال قطعه ای مکانیکی می باشد که دمای داخل یخچال را طبق درجه ای خاص تنظیم می نماید. هر موقع که بخواهیم دمای یخچال را کم یا زیاد کنیم باید از درچه چرخان ترموستات استفاده کنیم. البته در یخچال های جدید ترموستات وجود ندارد و به صورت دیجیتالی و هوشمند توسط سنسورهای خاص تنظیم می شود.

وقتی ترموستات دمای مناسب را تشخیص دهد، برق کمپرسور را قطع می کند. در این صورت یخچال خاموش می شود.(البته از نظر سرماسازی و نه از مورد برق کلی). حالا اگر مشکلی برای ترموستات پیش آید که دمای یخچال را نتواند تشخیص دهد، دستور قطع برق را به کمپرسور نمی دهد و نتیجه آن یکسره کار کردن یخچال می باشد.

تعمیر یکسره کار کردن یخچال

دوستان عزیز توجه کنید که تعمیر این مشکل نیازمند تکنیسین می باشد. اما اگر خودتان دانش فنی دارید، ترموستات را خودتان تعویض کنید. اگر هم چنینتخصصی ندارید کافی است با تعمیرگاه یخچال تماس بگیرید. ما مشکل شما را به صورت کلی و تضمینی با ضمانت کتبی برطرف می نماییم. شماره تماس ما در تهران و کرج می باشد. همچنین می تواند سوالات و مشکلات خود را با شماره تماس در میان بگذارید.

گاز یخچال و یکسره کار کردن یخچال

گاز یخچال یکی از علت های رایج یکسره کار کردن یخچال فریزرها و ساید بای سایدها می باشد. اگر یخچال نشتی گاز داشته باشد یا گاز یخچال به مرور زمان کم شده باشد باعث می شود تا کمپرسور یخچال نتواند طی فرآیند خنک سازی، دمای تنظیم شده را به یخچال بدهد. در این صورت یخچال به صورت یکسره کار میکند. اگر یخچال طول عمر بالای 10 سال داشته باشد احتمال اینکه مشکل از گاز دستگاه باشد بسیار بالا می باشد. در این حالت با مشکل برطرف می گردد.

زمان نرمال روشن و خاموش شدن یخچال چقدره؟

یا به عبارت دیگر؛ زمان نرمال اتومات کردن یخچال چقدر است؟ برای تشخیص دقیق مشکل بهتر است اول زمان نرمال روشن و خاموش شدن یخچال را بدانیم. هر چند که این زمان به مدل یخچال شما وابسته است،کاملاً می‌تواند متفاوت باشد. موتور یخچال‌های قدیمی هم نسبت به یخچال‌های جدید تفاوت‌هایی دارد و زمان اتومات کردن آن‌ها با هم متفاوت است.

برای پیدا کردن زمان نرمال، بهترین کار مراجعه به دفتر راهنمای یخچال فریزرتان یا مشورت با یک تکنسین متخصص یخچال است. اما به طور کلی؛ کارشناسان دکتر تعمیر زمان نرمال روشن و خاموش شدن یخچال فریزر یا به عبارتی اتومات کردن یخچال را به این صورت می‌گویند که یخچال ۴۵ دقیقه کار می‌کند و ۱۵ دقیقه خاموش می‌شود. اگر یخچال یکسره کار کند و خاموش نشود، در حالت عادیِ کارکرد خود قرار نگرفته و باید هر چه سریع‌تر برای عیب یابی یخچال با یک تعمیرکار مشورت کنید.

زمان نگران شدن است!

البته ممکنه یخچال شما یکسره تا ۸ ساعت هم کار کند و یکبار هم اتومات نکند! اینجاست که باید نگران شوید. یخچال بعد از ۸ ساعت کارکرد مداوم و خاموش شدن، اورلود کرده است. یعنی؛ بر اثر داغ شدن بیش از حد موتور، خاموش شده و این نوع خاموش شدن طبیعی نیست. یخچال‌های ترموستاتی یا تایمری در زمان بیشتری نسبت به یخچال‌های الکترونیکی اتومات می‌کنند و به طور کلی اتومات نکردن و یکسره کار کردن یخچال فریزر به دو دلیل اتفاق میفتد:

1-کمبود سرما

2- خرابی سنسور دما، برد یا ترموستات

برای اینکه بدانید خاموش نشدن یخچال شما به کدام یکی از دو دلایل گفته شده مربوط می‌شود؛ می‌توانید یک تست را اجرا کنید.

یک بستنی را داخل فریزر قرار دهید و بعد از چند ساعت وضعیت انجماد آن را بررسی کنید.

اگر بستنی آب شده باشد یا آنطور که باید یخ نزده، مشکل کمبود سرماست و موتور سعی دارد با یکسره کار کردن دما را به عدد تنظیم شده برساند و کمبود سرما را جبران کند.

اما اگر بستنی منجمد شده ولی یخچال یکسره کار میکند؛ پس مشکل خرابی یکی از قطعات سنسور، برد الکترونیک یا ترموستات است که به مدل یخچال شما بستگی دارد.

دلایل یکسره شدن یخچال فریزر و ساید بای ساید

به طور نرمال؛ هر یخچال حدود %۳۵ تا %۸۵ از بیست و چهار ساعت از شبانه روز را مشغول به کار است. اما معمولاً این زمان در روزهای گرم سال بیشتر می‌شود تا بتواند مواد غذایی را خنک کند. پس بالا بودن دمای محیط می‌تواند یکی از علت‌های خاموش نشدن یخچال ساید بای ساید سامسونگ شما باشد. زمانی که یخچال خاموش نشود اصطلاحاً می‌گویند: موتور یخچال فریزر یکسره شده است. اما اگر مشکل فراتر از دمای بالای محیط باشد و یخچال یکسره کار کند، احتمالا یکی از مشکلات زیر رخ داده است:

گرم بودن محیط یخچال

یکی از علت‌های یکسره شدن یخچال فریزر ال جی، سامسونگ، بوش و … می‌تواند دما محیط باشد. محیطی که یخچال در آن قرار گرفته است. ممکن است در معرض نور خورشید باشد یا در کنار یک وسیله‌ی گرمازا مانند اجاق گاز. در این حالت یخچال مجبور است چند برابر نسبت به حالت عادی کار کند تا به تعادل دمایی لازم برسد. در این صورت باید مکان یخچال را تغییر دهید یا دمای محیط را کم کنید.

خراب بودن درب یخچال

اگر درب یخچال زیاد باز و بسته شود، نوار لاستیکی درب یخچال خراب شده باشد یا درب به خوبی بسته نشود؛ می‌تواند دلیلی باشد برای اتومات نکردن یخچال ال جی، سامسونگ، ویرپول و … معمولاً عوض کردن نوار دور درب یخچال می‌تواند مشکل را حل کند.

تست خرابی نوار دور درب یخچال:

اطراف لبه‌های درب یا مجاری خروجی هوای یخچال را بررسی کنید. اگر رطوبت وجود داشته باشد به احتمال زیاد نوار خراب شده است. نوار را دقیق بررسی کنید ممکن است با علائم ساییده شدن یا پارگی مواجه شوید! یک تکه کاغذ بین درب قرار بدهید. اگر بعد از بسته شدن بتوانید کاغذ را از میان درب بکشید بیرون، نوار خراب شده و باید تعویض شود. اگر مشکل حل شود، شما علت یکسره شدن یخچال فریزر بوش خودتان را درست پیدا کردید. برای تعویض لاستیک دور درب از دکتر تعمیر کمک بگیرید.