اخبار کسب و کارعمومی

استایل با شلوار بگی

شلوار بگی از آن شلوارهایی است که هر خانم و آقای راحتی، دوست دارد در کمد لباس خود داشته باشد. می‌پرسید چرا؟! خب، معلوم است، بس که راحت است. طراحان مد، در سال‌های اخیر، بیش از قبل، به‌فکری راحتی افراد هستند و آن را معیار طراحی‌هایشان قرار دادند. به‌همین دلیل است که لباس‌های آزاد و اورسایز را ترند کرده‌اند. شلوار بگ هم یکی از آن ترندهای همیشه خواستنی است.

کافیست از یک نوجوان بپرسید «شلوار بگ را با چی ست کنیم؟»؛ مطمئن باشید بهتر از من و شما می‌داند که چه چیز را با آن ست و استایل کند. ما امروز در این مقاله، به موضوع شلوارهای لش و این‌که می‌توانیم آن‌ها را با چه چیزی ست کنیم، صحبت می‌کنیم. اگر مایل‌به دانستن آن هستید، به خواندن ادامه دهید.

استایل با شلوار بگی

شلوار بگی چیست؟

در کشور ما ایران، شلوار بگ، شلواری است که به انگلیسی، baggy pants گفته می‌شود. شلوار بگی، مدلی از شلوار زنانه و یا مردانه است که از بالا گشاد است و معمولاً در قسمت کمر خود و گاهی هم در قسمت مچ شلوار، حالت کش دارد. اغلب شلوارهای بگی دخترانه، به‌صورت سرتاسری، گشاد هستند و در قسمت کمرشان، کش قرار گرفته است. گاهی‌اوقات در چنین شلوارهایی در قسمت دور مچ پا، کش قرار می‌گیرد.

شلوارهای راحتی منزلی هم که از بالا تا پایین، گشاد هستند و روی کمرشان از کش استفاده شده، از نوع شلوار بگ به‌حساب می‌آیند.

حالا که می‌دانیم شلوارهای بگ، چه شکلی هستند، بیش‌تر دوست داریم بدانیم که خب، شلوار بگ را با چی ست کنیم؟ جالب است که وقتی صحبت از شلوارهای بگ می‌شود، اغلب به یاد شلوارهای جین میفتیم.

دقیقاً چه چیزی شلوار جین گشاد را تعریف می‌کند؟

سبکی که در دهۀ 90 بسیار محبوب بود، شلوار جین گشاد، الهام‌گرفته از لباس‌های قدیمی و گشاد است که در ساق‌ها حجم بیشتری نسبت به شلوار جین راسته دارد. شلوار جین گشاد، خط کمر را در آغوش می‌گیرد و به‌آرامی پایین ساق پا را می‌کشد، تا ظاهری شیک داشته باشد. به دلیل ماهیت گشاد، شلوار جین گشاد یا همان شلوار بگی ثابت شده‌است که جین خانگی است.

از شلوار جین گشاد با کمر بلند که با یک تی‌شرت و کت الهام‌گرفته از لباس مردانه ست شده تا یک شلوار جین گشاد تیره که با پمپ‌های کمربند پرادا شیک طراحی شده‌است، شلوار جین گشاد به یک آیتم استایل همه‌کاره تبدیل شده‌است.

شلوار جین گشاد چیست؟

هر شلوار جینی را که لاغر یا مناسب اندام نباشد، می‌توان گشاد در نظر گرفت. این روند برای شیک‌پوشان در همه‌جا ثابت است، با شلوار جین گشاد که همان شلوار بگ است، یک استایل خیابانی جذاب می‌توان ساخت. اما به‌راستی، شلوار بگ را با چی ست کنیم؟ چطور آن را استایل کنیم که زیبا و جذاب به‌نظر برسیم.

نحوه مدل‌دادن به شلوار جین گشاد

شلوار جین گشاد، فوق‌العاده همه‌کاره است. برای یک لباس اداری، با یک کت شلوار خنثی، کتانی چرمی و لوازم جانبی (اکسسوری) فلزیِ مخلوط بپوشید. آیا جرات دارید یک کت جین را برای ظاهر کاملاً جین پیشنهاد دهید؟ شلوار جین گشاد، برای پوشیدن تکراری ایده‌آل است و گزینه‌های استایل بی‌پایانی را برای همۀ موقعیت‌ها ارائه می‌دهد.

شلوار جین اسکینی قرار نیست، ناپدید شود؛ چون بسیار محبوب است، اما اکنون ما انتخاب بیش‌تری خواهیم داشت و می‌توانیم شلوار جین بگی را با برش‌های متنوع‌تر بخریم. در حال حاضر شلوار جین گشاد، شلوار جین مامان (با ساق گشاد و باریک تا بالای قوزک پا، کمر بلند و شکل ظاهری شیک‌تر)، شلوار جین پسری، جین پدر (با فاق کم و ظاهری کشیده )، فلر، چکمه برش، پاهای زنگوله ای و پایه‌های برش مستقیم پیشنهاد می‌شود.

استایل با شلوار بگی

شلوار بگ را با چی ست کنیم؟

  • رنگ‌های زیبا برای ژاکت و تاپ

بسیاری از رنگ‌های جدید شگفت‌انگیز، در تاپ‌هایی وجود دارد که با شلوار بگ زیبای خود هم خواهید پوشید! برای لباس زمستانی، مشکی، خاکستری، قهوه ای، خرمایی، کرم، بنفش، شرابی، سبز و صورتی تند. و برای بهار و تابستان، بسیاری از سایه های پاستلی زیبا در رنگ های اسطوخودوس، آبی، سبز، نارنجی ملایم، نارنجی سوخته و صورتی وجود دارد.

  • پیراهن فلانل و کت چهارخانه

شلوار جین گشاد قرار نیست برای همه مناسب باشد، مخصوصاً خانم های ریزاندام، مثل من که فقط کوتاه به‌نظر می‌رسند و با شلوار جین گشاد چمباتمه می زنند! اما زنان قد بلندتر و پهن‌تر می‌توانند بدون هیچ مشکلی این ظاهر را داشته باشند. بنابراین، باید کت‌های جین سایز بزرگ را با شلوار جین گشاد خود بپوشید و کت‌های بزرگ چهارخانه را برای ظاهری هوشمندانه‌تر بپوشید.

پیراهن‌های فلانل به رنگ خاکستری یا چک قهوه‌ای محبوب هستند و هم‌چنین پیراهن‌های فلانل جذاب و ضخیم‌تری هم وجود دارند که واقعاً یک ژاکت گرم طراحی شده‌اند تا شبیه پیراهن فلانل به‌نظر برسند. فروشگاه ها پر از لوازم جانبی جدیدی هستند که دوست دارید با شلوار جین گشاد خود بپوشید!

  • تاپ‌های برش‌خورده و بزرگ

می‌پرسید شلوار بگ را با چی ست کنیم؟ یکی از این جواب‌ها، تاپ‌های کراپ هستند. بسیاری از تاپ‌های پشمی و تیشرت زنانه بریده‌شده، زیبا و تا کمر هستند. و این بدان معناست که روی کمر خود تأکید می‌کنید، بنابراین، در لباس های جدید خود، غرق به‌نظر نخواهید رسید. ژاکت‌های کشباف با ظاهر جدید و جذاب در همه‌جا عرضه می‌شوند و تعداد زیادی از آن‌ها بسیار کوتاه‌تر از آنچه به‌یاد می‌آورید هستند. و برای لباس‌های زمستانی می‌توانید ژاکت‌های کشباف بلند و ضخیم با بافت بافتنی تهیه کنید تا به‌عنوان کت‌های سبک بپوشید.

به رنگ‌های خاکستری، قهوه‌ای، ماسه‌ای، کرم و خرمایی همه‌کاره و مد روز که مکمل شلوار جین آبی هستند، توجه کنید. بنابراین، زمان بسیار هیجان‌انگیزی در مد است، چون تقریباً همه‌چیز به‌روز شده‌است!

  • کفش و چکمه‌های پلت‌فرم شلوار جین گشاد

می‌توانید شلوار جین گشاد را با انواع کفش‌ها و مدل‌های بوت ست کنید، اما کفش‌های کلفت، بهترین گزینه برای یک فضای کلی امروزی هستند. برای لباس‌های زمستانی، چکمه‌های مهندسی و نیم‌بوت‌ها مناسب هستند. و مربی‌ها، به‌ویژه کفش‌های پلت‌فرم در هر مدل کفشی، تعادل خوبی در تناسب با شلوار جین گشاد به شما می‌دهند. و اگر خیلی قد بلند نیستید، اینچ‌های اضافی کفش، چکمه یا صندل پلتفرمی، ظاهری جذاب‌تر و بلندتر به شما می‌دهد و پاهایتان را بلندتر نشان می‌دهد. شلوار بگی را باید به‌ اندازه‌ای بپوشید که کفش یا چکمه‌های پلت‌فرم شما را بپوشاند.

نکته: چکمه‌های پاشنه بلند و کفش‌های پاشنه‌تو، به‌راحتی در قسمت داخلی شلوار جین گشاد گیر می‌کنند و باعث می‌شوند شما به سمت جلو بیفتید، بنابراین سعی کنید از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند و نازک با شلوار جین گشاد خودداری کنید.

  • ژاکت‌های کشباف زنانه

علاوه بر مانتو که تنوع استایل زیادی در ترکیب با شاوار بگی دارد، ژاکت‌های پشمی زیبا، چیزی است که خانم‌های کوچک‌تر می‌توانند بپوشند، و هم‌چنین همۀ افراد دیگر، و من بی‌صبرانه منتظر انتخاب ژاکت‌های پشمی تابستانی امسال هستم. آنها دارای بسیاری از جزئیات جالب و زیبا هستند، برای کسانی که می‌خواهند حال‌وهوای مردانۀ شلوار جین گشاد را جبران کنند.

 این‌ها به‌عنوان یک «تاپ ژاکت» دکمه‌دار با شلوار جین ساق گشاد شما پوشیده می‌شوند. آنها جزئیات زنانه‌ای دارند، مانند یقه‌های توری بزرگ و دوست‌داشتنی، دکمه‌های مرواریدی زیبا، دکمه‌های جواهر براق و گل‌دوزی های جذاب، که باعث می شود کاردهای شما را با لباس‌های تابستانی هم بپوشید.

بسیاری از ژاکت‌ها، کراپ و پهن‌تر از حد معمول هستند و روند مد دهۀ 90 را ادامه می‌دهند. تاپ‌های پشمی کوتاه و بلند به‌خصوص با شلوار جین بلند یا هر شلوار بگ دیگر، زیبا به‌نظر می‌رسند و خط کمر و منحنی‌های شما را به‌شکلی جذاب برجسته می‌کنند.

  • تاپ بافتنی

پس از مدت‌ها، تاپ‌های بافتنی دهۀ 70 بازگشته‌اند و به‌ویژه برای هماهنگی با شلوار جین گشاد جدید شما طراحی شده‌اند. آنها بسیار کوتاه‌تر و پهن‌تر از تاپ‌های دیگر هستند که مردم در گذشته‌های دور، روی بلوز و پیراهن می‌پوشیدند. و آنها می‌توانند بسیار جذاب باشند، بنابراین مطمئن شوید که آنها را هم امتحان کنید! تاپ، به‌تنهایی به بلوز یا پیراهن شما گرما می‌بخشد، به‌خصوص اگر نمی‌خواهید آستین‌های پف‌کردۀ خود را له کنید یا می‌خواهید پیراهن طرح‌دار زیبا را به نمایش بگذارید.

  • تی‌شرت‌های گرافیکی و شلوار جین گشاد

این، یکی دیگر از حوزه‌های مد است که به‌تازگی با تصاویر و آرم‌های جدید منفجر شده است تا برای ما احساس شادابی به‌همراه بیاورد. آنها بهترین تی‌شرت برای پوشیدن با شلوار بگ جین شما هستند و می‌توانند نشان‌دهندۀ علاقۀ شما به یک گروه موسیقی، یک تیم ورزشی، حتی یک برنامۀ تلویزیونی مانند Friends  باشند. به دنبال تصاویر تصادفی که فقط برای شما جذاب هستند، یا پیام‌هایی که منعکس‌کنندۀ علاقۀ شما به پروژه‌های “سبز” یا هنر هستند، بروید.

  • سبک جمع‌شده

اگر از استایل‌های برش‌خورده و کراپ خوش‌تان نمی‌آید یا نمی‌توانید تمام کمد لباس‌هایتان را دوباره بسازید، اگر فقط لباس‌هایی را که از قبل دارید بپوشید، امّا در قسمت کمر قرار بگیرد، خوب خواهید بود! دور کمر، کمربند کشیده‌شده، کلید دیگری برای استایل جین گشاد است و در تضاد با تی‌شرت یا پلیور سایز بزرگ است. اما نکته این نیست که همه با شلوارهای گشاد خود یک استایل یکسان و دقیق بپوشید، بلکه باید آن چیزی را انتخاب کنید که با بودجۀ شما سازگار است – و مهم‌تر از همه، فرم بدن شما!

نتیجه

امیدواریم با خواندن این مقاله، دیگر نپرسید که شلوار بگ را با چی ست کنیم؟ یا حداقل کمتر برای‌تان سوال شود. این خیلی مهم است که بدانید شلوار بگی خود را با چه چیزی استایل کنید، و سپس به خیابان بروید. پس راه بیفتید و خود را برای یک استایل شیک حاضر کنید.