نحوه کار با بخاری هیزمی

همانطور که در مطالب بالا گفته شد، خرید بخاری هیزمی و اضافه کردن آن به دکور نشیمن منزل، می تواند هم به محیط زندگی ما گرما ببخشید و هم زیبایی، به این دلیل که بخاری هیزمی یک محیط قابل کنترل برای ورود هوا، سوختن چوب و خروج گرما فراهم می کند کارآمدی آتش درون خود را بسیار بیشتر می کنند، با تنظیم میزان هوای ورودی به بخاری، می توان سرعت سوختن چوب را افزایش یا کاهش داد.

نحوه کار با بخاری هیزمی

اگر شما نیز می خواهید یک وسیله ی گرمایشی زیبا و کلاسیک مانند بخاری گازی ژاپنی داشته باشید و علاوه بر گرمای شعله ی آن از زیبایی و طبیعی بودن آن نیز لذت ببرید باید به مراکز در سراسر کشور مراجعه کنید، این مراجعه می تواند تنها با چند کلیک و با بازدید از سایت ما باشد، می توانید با بهره گیری از کارشناسان مجرب در مورد جنس،سایز، رنگ به کار رفته در بخاری ،که باید رنگ کوره ای و مقاوم به حرارت باشد، مورد مناسب بخاری هیزمی برای منزل یا ویلای خود را پیدا کنید، بهترین انتخاب را داشته باشید و یک خرید خاطره انگیز را رقم بزنید.

این یک تنظیم بسیار مفید خواهد بود، زیرا می توان مدت زمان بیشتری را با یک گرمای ملایم بدون نیاز به افزودن هیزم به بخاری و کنترل جریان ورودی و خروجی آن گذراند، فقط باید دقت داشت ه دریچه ی ورود هوا به بخاری برای مدت طولانی بسته نباشد که شعله دچار کمبود اکسیژن و در نتیجه خاموشی نشود و یا دریچه زیاد باز نشود که افزایش سرعت ورود هوا باعث تسریع در سوختن هیزم ها و تمام شدن آتش نشود.

معمولا بخاری های هیزمی را با ورق آلومینیوم خاصی تولید می کنند که در برابر حرارت، آتش و انواع چوب و زغال های مخصوص کاملاً مقاوم است و در استفاده های مداوم و طولانی مدت هرگز آسیبی به ساختار آنها وارد نمی‌ شود البته بخاری هیزمی دست ساز به گونه‌ ای ساخته می‌ شود که امکان حمل و نقل آن برای شما مناسب و آسان باشد، البته نکته مهم دیگر این است که انواع بخاری هیزمی با ابعاد و اندازه های مختلفی در بازار عرضه می گردد که می توانید بر اساس فضایی که در اختیار دارید و نحوه جابجایی، آنچه را که برای شما مناسب است با سایزهای متنوع خریداری نمایید.

قیمت بخاری هیزمی دست ساز به گونه‌ ای است که خرید آن برای همه افراد جامعه مناسب بوده و می توانید با پرداخت بهای مناسب این کالا را خریداری نمایند و از آنجا که تقاضا برای خرید بخاری هیزمی زیاد است.

یکی از کاربردی ترین وسایلی که می توانید برای محیط های سرد و مسافرت به مناطق سردسیری استفاده کنید، انواع می باشد که این بخاریها از مواد اولیه و متریال درجه یک تولید خواهند شد، کیفیت و ماندگاری این وسیله کاربردی بسیار زیاد است و با یکبار خرید آن می توانید برای مدت زمان بسیار طولانی و دفعات نامحدود از آن استفاده کنید.

تولید کنندگان سعی دارند محصولات خود را علاوه بر فروشگاه ها و نمایندگی های معتبر در سراسر کشور از طریق مراکز غیر حضوری به متقاضیان ارائه دهند، این کار باعث می شود تا همه افراد در صورت عدم دسترسی به فروشگاه ها خرید خود را از سایت های معتبر انجام داده و کالا را در محل دلخواه تحویل بگیرند.

بخاری هیزمی روسی

پس باید همیشه مقدار زیادی هیزم در انبار خانه وجود داشته باشد تا به هنگام پایان یافتن سوخت مجدد درون بخاری قرار بگیرد، البته که گازهایی که پس از سوختن هیزم در محیط پخش می شوند دارای بوی کمی هستند که برای برخی از افراد این بو ناخوشایند می باشد، اما باید عنوان شود که در نمونه های جدید بخاری های هیزمی این مشکلات تا حدود زیادی برطرف شده اند و می توان از این نمونه بخاری ها در فضای ویلاها و خانه های جنگلی و کوهستانی استفاده نمود.

از جدیدترین و مدرن ترین نمونه های بخاری هیزمی موجود در بازار می توان به اشاره نمود که دارای ظاهری متفاوت با دیگر بخاری های هیزمی است و دارای مزیتهای بسبرای راحتی یک خانه با طراحی مناسب ، انرژی بسیار کمی لازم است. عایق بندی مناسب ، که برای یک خانه راحت ضروری است ، همراه با طراحی خورشیدی منفعل و یک ساختمان ضد آب ، می تواند انرژی کم یا حتی بدون نیاز انرژی را برای گرمایش و سرمایش ایجاد کند (رجوع کنید به گرمایش خورشیدی منفعل ؛ عایق). خانه های بسیار کارآمد و بدون ورودی یا گرمایش و سرمایش در بیشتر نقاط استرالیا امکان پذیر است.

حتی برای خانه های موجود روش های بسیاری برای کاهش صورتحساب انرژی ، بهبود راحتی و کمک به محیط زیست وجود دارد. اصول راحتی حرارتی و اهمیت حرکت هوا ، رطوبت و گرمای تابشی در بخش طراحی منفعل توضیح داده شده است.

متوسط ​​مصرف انرژی خانگی پیش بینی شده در سال ۲۰۱۲ – میزان مصرف واقعی انرژی در کشور متفاوت است (خصوصاً با آب و هوا) و از خانه به خانه دیگر بسته به سیستم های گرمایشی و سرمایشی در خانه و نحوه استفاده از آنها.

مصرف انرژی خانگی ٪
گرمایش و سرمایش ۴۰
آب گرم ۲۱
لوازم و تجهیزات از جمله تبرید و پخت و پز ۳۳
روشنایی ۶

هرگز از گرمایشی و سرمایش مکانیکی به عنوان جایگزینی برای طراحی خوب استفاده نکنید. با این حال ، برای خانه های موجود ، نصب فن آوری های گرمایشی و خنک کننده با راندمان بالا ، با پیشرفت متوسط ​​ساختمان و تغییر رفتار ، ممکن است گزینه های ارزانتری برای کاهش صورتحساب انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای نسبت به تعمیرات اساسی خانه باشد.

پول شما بهتر از هزینه صرف شده در گرمایش و سرمایش در یک ساختمان با انرژی صرفه جویی می شود.

برای افزایش راحتی و کاهش نیاز به گرمایش از اصول طراحی منفعل استفاده کنید. سقف ، دیوارها و کف را عایق بندی کنید ، پیش نویس ها را خاموش کنید ، در آفتاب زمستان بگذارید و پرده ها را در شب بکشید. خانه موجود یا جدید خود را تنظیم کرده و فقط اتاقهایی را که استفاده می کنید گرم کنید. از درها استفاده کنید تا از گرمازدگی در اتاق های بلااستفاده جلوگیری کنید (به طراحی منفعل مراجعه کنید).

دو نوع اصلی گرمایش تابشی و همرفت است.

بخاری های تابشی عمدتاً افراد و اشیاء را با تابش مستقیم گرما گرم می کنند. بخاری های همرفت هوا را در یک اتاق گرم می کنند و گردش می کنند.

اشکال دیگر گرمایش ، مانند کف گرمکن نیز از طریق تماس مستقیم با گرما انجام می شود.

اشکال مختلف گرمایش در شرایط مختلف بهترین است:

  • در اتاق های بزرگتر با سقف بلند ترکیبی از گرمایش تابشی و همرفت بهترین است.
  • در اتاق های کوچک ، گرمایش همرفت فضا مؤثر است.
  • در اتاقهای بزرگ یا حمام های بزرگ ، گرمایش تابشی به بهترین وجه کار می کند.

بخاری ها با افزایش هوای گرم حرکت هوا را ایجاد می کنند و با سرد شدن هوا می افتند.

با بالا رفتن هوای گرم از بخاری به سقف ، همه بخاری ها حرکت هوا را تولید می کنند. هوا هنگام تماس با پنجره ها و دیوارها و سقف های عایق بندی نشده سرد می شود. هوای خنک شده می افتد و در امتداد کف به سمت بخاری کشیده می شود.

نشستن در پیش نویس هایی که توسط حرکت هوا ایجاد می شود می تواند شما را بسیار سردتر کند. پیش فرض ها را از ویندوز به حداقل برسانید و از پرده های سنگین با لایه های چسبناک یا روش های دیگر جلوگیری از جریان هوا از طریق شکاف های موجود در قسمت بالا و کناره های پوشش های پنجره استفاده کنید تا از همرفت و گرمای تابشی جلوگیری کنید. همیشه لباس گرم را برای گرم نگه داشتن و کاهش اثرات پیش نویس در نظر بگیرید. مبلمان خود را برای خنثی کردن یا جلوگیری از پیش نویس ها قرار دهید.

بخاری و مبلمان خود را در موقعیت خاموش و جلوگیری از پیش نویس قرار دهید.

انتخاب یک بخاری با اندازه مناسب (و کولر) بسیار مهم است. یک بخاری بزرگ را نصب نکنید ، زیرا در خرید بخاری بزرگتر از آنچه لازم دارید هدر خواهید رفت و در کارکرد آن انرژی و پول را هدر می دهید. توصیه های متخصص به شما اطمینان می دهد که بخاری با اندازه مناسب انتخاب کرده اید.

یک بخاری بزرگ باعث هدر دادن پول و انرژی می شود.

انتخاب انرژی

بخاری های گازی و سیستم های تهویه مطبوع چرخه معکوس (یا پمپ های حرارتی) تنها یک سوم از انتشار گازهای گلخانه ای بخاری های برقی استاندارد را تولید می کنند. واحدهای چرخه معکوس ستاره ۵-۶ ستاره در واقع کمتر از یک پنجم از انتشار بخاری های برقی معمولی را تولید می کنند.

بخاری های گازی و تهویه مطبوع چرخه معکوس دارای برچسب های رتبه بندی انرژی هستند تا به شما در انتخاب کارآمدترین مدل کمک کنند. لطفاً توجه داشته باشید که برچسب رتبه بندی انرژی بنزین توسط صنعت هدایت می شود و توسط دولت نظارت نمی شود.

چوب می تواند یک سوخت عالی باشد زیرا در صورت برداشت پایدار ، یک منبع تجدید پذیر است. اما به دلیل آلودگی هوا که ایجاد می کنند و انتشار گازهای گلخانه ای مربوط به حمل هیزم به مناطق شهری ، از بخاری های چوبی در مناطق شهری استفاده نکنید.

در حدود ۱۰٪ خانه ها از چوب برای گرمایش استفاده می کنند اما این چوب اغلب از منابع ناپایدار حاصل می شود. برای جلوگیری از تخریب زیستگاه و انقراض گونه های نادر از چوب فقط از چوب های پایدار استفاده کنید.

از الوارهای تصفیه شده استفاده نکنید که ممکن است هنگام سوختن آلاینده های سمی را از بین ببرد.

چوب را فقط در بخاری های احتراق کم مصرف ، بسوزانید. آنها بالاترین راندمان انرژی بخاری های چوبی را دارند و کمترین چوب را مصرف می کنند و کمترین هزینه را برای اجرا دارند. عملکرد دقیق بخاری های چوبی نیز برای محدود کردن آلودگی هوا بسیار مهم است. از چوب چاشنی استفاده کنید و قبل از اینکه بخاری را به سمت پایین خاموش کنید ، چوب های زیادی اضافه نکنید. از بخاری های غیرقانونی اصلاح شده برای سوزاندن یک شبه استفاده نکنید.

مرکزی در مقابل گرمایش فضا

انتخاب اینکه آیا برای گرم کردن کل خانه خود و یا فقط اتاقها یا فضاهای مورد نیاز ، تأثیر عمده ای در تأثیر گلخانه خانه شما دارد. در خانه ای با گرمایش مرکزی ، میزان انتشار گازهای گلخانه ای و هزینه های اجرای آن معمولاً بیشتر از گرمایش فضای کارآمد است.

گرمایش مرکزی اغلب می تواند یک خانه را گرم کند ، خواه اتاق های مجزا اشغال شوند یا خیر. بخاریهای فضایی معمولاً فقط اتاق یا محل نصب بخاری را گرم می کنند.

برای خانه ای با صرفه اقتصادی ، از گرمایش از فضا فقط در اتاقهایی استفاده کنید که به گرمایش نیاز دارند یا از بخاری مرکزی منطقه ای برای کاهش هزینه های استفاده استفاده کنید.

فقط اتاقهایی که مورد استفاده قرار می گیرند را گرم کنید.

قبل از خرید بخاری به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • آیا اتاق نیاز به گرم شدن دارد یا از بین بردن پیش نویس های سرد و بهبود عایق کافی است؟
  • چند اتاق باید گرم شود؟
  • اونا چقدر بزرگن؟
  • چه مدت و چه مدت گرمایشی لازم خواهد بود؟

گرمایش مرکزی

گرمایش مرکزی معمولاً از گرمای بیشتری در مصرف انرژی بیشتر از گرمایش فضا استفاده می کند زیرا بیشتر گرمایش خانه تمایل دارد. با این حال ، یک خانه کارآمد با گرمایش مرکزی ممکن است از خانه کمتری با گرمایش فضا از انرژی کمتری استفاده کند. چندین نوع گرمایش مرکزی در دسترس است.

بسیاری از بخاریهای مرکزی ، معمولاً از طریق مجاری یا لوله های آب گرم ، تلفات انرژی بالایی از سیستم های توزیع گرما دارند. آنها باید تا حد امکان کوتاه و عایق بندی شوند (حداقل R1.5 برای مجاری و ۲۵ میلی متر عایق لوله). طرفداران و پمپ ها نیز می توانند هزینه بالایی داشته باشند. هنگامی که نیازهای گرمایش کم باشد ، ضررهای توزیع می تواند کمک کننده اصلی در هزینه های گرمایشی باشد.

در خانه های عایق بندی شده با بهره خورشیدی در بعضی از اتاقها ، ممکن است یک ترموستات مرکزی در سراسر کشور آسایش نداشته باشد: ممکن است در بعضی از اتاق ها تلفات حرارتی بالاتری داشته و سریعتر از بقیه خانه سرد شوند.

منبع: https://villasaze.ir/