قطع و وصل برق با پیامک

روشن و خاموش کردن و کنترل وسایل برقی با پیامک

تا حالا به این فکر کردید که اگر ساعت طولانی از خانه بیرون باشید، تمام وسایل برقی را با یک اس ام اس می‌شود کنترل کرد؟ اگر وسایل ‌برقی زیادی در خانه دارید و دنبال راهی برای کنترل وسایل برقی با پیامک هستید، باید از فناوری پیام کوتاه یا همان اس ام اس با استفاده از GSM، تلفن همراه، و برخی سخت افزارها استفاده کنید.

در دنیای امروز که تکنولوژی عضو جدانشدنیست، می‌توانید انواع تجهیزات برقی مانند تلویزیون، تهویه هوا، پمپ آب، قفل درب و سیستم‌های الکترونیکی مانند سیستم اعلام آتش سوزی، امنیت یا روشنایی منزل و …. را به‌وسیله پیامک کنترل کنید. اگر تعجب کردید، در ادامه با ما همراه باشید تا با صفر و صد روشن و خاموش کردن وسایل ‌برقی منزل و محل کار از راه دور، آن هم فقط با یک گوشی موبایل و توسط گیرنده 8 کانال بیشتر آشنا شوید.

قطع و وصل برق با پیامک

کنترل وسایل برقی با پیامک

این روزها همه ما وقتی دست توی جیبمان می‌کنیم، وسیله‌ای به نام گوشی هوشمند داریم که در کسری از ثانیه ما را به دنیای وب و اینترنت وصل می‌کند. با توسعۀ فناوری الکترونیک در دو دهه گذشته، مفهوم جدید دیگری هم به نام Smart Home یا خانه هوشمند ایجاد شد. اگر با مفهوم جدید خانه هوشمند آشنا نیستید، خوب است بدانید که با این تکنولوژی‌ می‌توانید با ارسال اس ام اس و هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه، لوازم خانگی و تجهیزات برقی را از راه دور کنترل، خاموش یا روشن کنید. حالا شاید بپرسید که موارد استفاده این تکنولوژی دقیقاً شامل چه چیزهایی می‌شود؟ در ادامه مفصل دربارۀ کنترل وسایل برقی با پیامک و ریموت کنترل 8 کانال برایتان توضیح می‌دهم.

با اس ام اس کدام لوازم برقی را کنترل کنم؟

کنترل وسایل برقی با پیامکاولین مورد استفاده کنترل وسایل برقی با پیامک برای خانه‌، ویلا و محیط کار است. کنترل کولر و هیتر، دزدگیر، کنترل لامپ و چراغ، باز و بسته کردن درب‌های اتوماتیک از راه دور، شنود صدای محیط، اطلاع از ترددهای ناخواسته، اعلام حریق با SMS و … همگی از کاربردهای این تکنولوژی برای مناطق مسکونی است.

برای دفتر کار هم می‌توان ورود غیر مجاز، روشن شدن کامپیوتر، باز شدن گاو صندوق، شنود صدای محیط دفتر کار و … را ازین طریق کنترل کرد. در محیط صنعتی هم که دستگاه‌ها و تجهیزات متعددی دارد، از طریق ارسال اس ام اس می‌توان از خرابی سیستم مطلع شد. همچنین مواردی مثل کنترل قسمت‌های برقی از راه دور، هشدار برای اختلال تابلوهای برق، گزارش تک فاز شدن، ارسال فرمان ON/OFF به تجهیزات صنعتی همراه با فیدیک اجرای دستور، نوارهای نقاله و سیستم‌های تهویه از این طریق قابل کنترل است.

در حوزۀ کشاوری و برای محیط‌های گلخانه‌ای هم برای کنترل چاه و پمپ‌های آب، آبیاری اتوماتیک و قطره‌ای، اطلاع از سطح آب چاه یا استخر، کنترل سیستم سرمایشی و گرمایشی یا دمای گلخانه، روشنایی محیط، قطع و وصل برق می‌توان از ارسال پیامک کمک گرفت.

موارد جزئی کنترل وسایل برقی با پیامک

البته کنترل وسایل برقی با پیامک برای هر محیط کاری و صنعتی، منزل مسکونی، آموزشگاه و موسسه بازهم کاربرد دارد که در ادامه به مهم‌ترین موارد اشاره کردیم:

  • سیستم هشدار سرقت مثل باز شدن درب خودرو، روشن و خاموش کردن ماشین نقطه از کشور، هشدار ضربه و تصادف برای حوزۀ حمل‌ونقل و ترابری
  • روشن کردن بلندگوها و پخش اذان از راه دور در مساجد
  • سیستم دزدگیر، هشدار تشخیص حرکت یا لرزه در محیط، باز و بسته نمودن درب های اتوماتیک برای طلافروشی
  • مکمل سیستم امنیتی، ارسال SMS هشدار در مواقع تحریک ورودی‌ها در محیطی با امنیت بالا
  • کنترل دما، گزارش خرابی، راه‌اندازی مجدد سیستم برای سیستم تهویه مطبوع
  • اعلام حریق با SMS، پخش آژیر خطر در مکانی دیگر (مکانی دور از حادثه) برای سیستم هشدار آتش
  • ری‌استارت کردن کامپیوترها، اطلاع از قطع یا وصل شدن برق، هشدار بالا رفتن دمای اتاق، اطلاع از خاموش شدن سرور و … برای اتاق سرور
  • هشدار دزد و ورود افراد ناشناس، کنترل وسایل برقی برای ویلا

رله فرمان قطع و وصل برق با ریموت کنترل و اس ام اس (sms):

رله هوشمند یا رله on-off برای قطع و وصل کردن یا روشن و خاموش کردن جریان برق و یا فرمان دادن به دستگاهها,راهبند و جک درب پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد که در دو مدل رله قابل کنترل با ریموت کنترل و رله قابل کنترل با اس ام اس sms می باشد.در نوع اس ام اسی شما می توانید با ارسال یک پیامک ویا تماس تلفنی به سیم کارت داخل رله ،فرمان روشن و خاموش را به رله بدهید.همچنین می توانید از نرم افزار مخصوص این دستگاه که بر روی گوشی شما نصب می شود استفاده کنید و به راحتی به رله ها فرمان دهید.از این دستگاه میتوانید برای کنترل چراغ،لوازم منزل،کنترل دربهای ورودی اتوماتیک و…استفاده کنید.

تعداد رله قابل استفاده در این دستگاهها دو رله،سه رله و چهار رله است.

رله ها ازاد و بدون ولتاژ بوده و نقش کلید را دارند.

قابلیت های رله سیم کارتی:

  • باز کردن درب با شماره‌ گیری از طریق تماس، فقط با یک Missed Call
  • باز شدن درب در کمتر از 5 ثانیه پس از برقراری تماس
  • تنها رله درب بازکن دو زبانه فارسی و انگلیسی
  • قابلیت کار با اپراتورهای همراه اول، ایرانسل وتالیا
  • ارسال گزارش از عملکرد رله 2 به کاربران (روشن و خاموش)
  • ارسال گزارش از شماره تماس گیرنده و تحریک کننده رله 1 به مدیر
  • محدود کردن دسترسی افراد با حذف کردن شماره های همراه آن‌ها در چند ثانیه
  • دارای 60 حافظه برای نگه داشتن شماره های افراد مجاز
  • امکان برقراری ارتباط رله از تمامی نقاط دنیا
  • قابل کنترل با سیم کارت و ریموت کنترل
  • قابلیت نصب روی تمامی درب ­های اتوماتیک، کرکره برقی , دزدگیر اماکن و …
  • دارای رله دوم با امکان تنظیمات زمان، برای متصل شدن به انواع وسایل جانبی (0-999 ثانیه)
  • دارای نرم افزار حرفه ای برای اندروید و Ios

سخت افزارهای کنترل وسایل برقی با ارسال اس ام اس

حالا شاید بپرسید که برای کنترل وسایل برقی با پیامک باید از چه سخت افزاهایی استفاده کرد؟ در‌حال‌حاضر دستگاه‌های مختلف در مارک‌های متنوع برای کنترل وسایل برقی از راه دور استفاده می‌شوند. اما اگر خودتان هم با الکترونیک و یا بردهایی مثل آردیونو کار کرده باشید، می‌توانید این دستگاه را تولید کنید. دستگاه فوق با بهره‌گیری از شبکه موبایل امکان کنترل و نظارت بر تجهیزات برقی خانگی یا صنعتی را با استفاده از SMS و تماس تلفنی برای شما فراهم می‌کند. پس نیاز است تا یک سیمکارت بخرید و در محل تعبیه‌شده روی دستگاه قرار دهید.

به این ترتیب، کاربر (یا کاربران) برای دستگاه تعریف می‌شوند. حالا کاربران مجاز می‌توانند توسط تلفن همراه (با استفاده از نرم افزار اندرویدی و یا بدون آن) و تنها با ارسال یک SMS و تماس تلفنی با دستگاه یک یا چند وسیلۀ برقی را روشن یا خاموش کنند. همچنین با اتصال خروجی وسیلۀ الکترونیکی یا مکانیکی (مانند یک کلید , میکرو سوئیچ , سنسور , رله و …) به ورودی این دستگاه می‌توان از بروز هر تغییری در حالت وسیله باخبر شد. کنترل از راه دور 8 کانال مهراد کیت با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی روز و پردازنده‌های قوی امکانات بی‌نظیری را در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید با توجه به نیاز خود، کاربری مناسبی را برایش تعریف کنید.

کنترل به وسیله نرم افزار اندرویدی

معمولاً همراه با این دستگاه‌ها یک نرم افزار اندرویدی هم عرضه می‌شود، که صاحب دستگاه می‌تواند تنظیمات دستگاه را با نرم افزار اندرویدی انجام دهد. تنظیماتی مثل تعریف کاربر(ها)، فعال/غیرفعال کردن سیستم امنیتی، تنظیمات هشدارها، و … با این نرم افزار انجام می‌شود. همچنین این نرم افزار واسطی برای ارسال دستورات به دستگاه از طریق پیامک یا تماس تلفنی هم محسوب می‌شود. تمام دستوراتی که به دستگاه از این طریق ارسال شود، در پس زمینه به وسیله همان پیامک انجام می‌شود.

کنترل توسط پیامک متنی(SMS)

با توجه به اینکه ممکن است همه کاربران گوشی اندروید نداشته باشند، این امکان برای همۀ مدل‌ها و مارک‌ها طراحی شده تا بتوانند با ارسال پیامک به دستگاه، وسایل برقی را از راه دور کنترل کنند.