افزایش لایک اینستاگرام بدون نرم افزار

محتوای این مطلب پنهان

خرید لایک ایرانی

خرید لایک ایرانی اینستاگرام می تواند برای رشد پیج شما در اینستاگرام یک راه کار بسیار مناسب و سریع باشد. خرید لایک ایرانی یا هر نوع لایکی در اینستاگرام می تواند پست های شما را رشد داده و به پیج شما کمک بسیار زیادی کند.

خرید لایک ارزان

یکی از پر استفاده ترین انواع لایک در اینستاگرام لایک ارزان می باشد. خرید این لایک را اگر خواسته باشیم با خرید لایک واقعی مقایسه کنیم؛ شما برای خرید لایک ارزان هزینه کمتری را متحمل می شوید.

افزایش لایک اینستاگرام بدون نرم افزار

خرید لایک واقعی مانند خرید فالوور 100 درصد واقعی است. چون لایک هایی که به پست های شما اضافه می شود کاملا واقعی بوده و شما می توانید برای اطمینان این لایک ها را بررسی کنید.

 

خرید فالوور واقعی اینستاگرام

یکی از کارهایی که می توانید با استفاده از به افزایش لایک پست های خود کمک کنید؛ خرید فالوور واقعی فعال ایرانی می باشد. این فالوورها وارد پیج شما شده و اگر پست های شما را دوست داشته باشند آنها را لایک می کنند.

البته انواع خرید انواع دیگر فالوور مانند خرید فالوور اینستاگرام بدون ریزش، خرید فالوور ارزان، خرید فالوور ایرانی و خرید فالوور واقعی اینستاگرام نیز می تواند به بالا رفتن تعداد لایک پست های شما کمک کند.

بهترین سایت خرید فالوور اینستاگرام

وب سایت مای ممبر بهترین سایتی است که می توانید در آن خرید فالوور اینستاگرام ارزان و هر نوع فالوور دیگری را انجام دهید. همچنین وب سایت مای ممبر برای شما خرید ویو اینستاگرام را ممکن کرده است.

شما می توانید در وب سایت مای ممبر خرید بازدید اینستاگرام از جمله خرید ویو استوری اینستاگرام و خرید ویو پست اینستاگرام را انجام داده و از کیفیت بالای آن استفاده کنید.

راهنمای کاربردی افزایش لایک اینستاگرام بدون نرم افزار

این یک درد معمولی است که به دنبال نکاتی برای افزایش لایک اینستاگرام پیمان هستیم. ما در این برنامه یک کسب و کار ایجاد کرده ایم و به دنبال فروش محصولات یا خدمات خود هستیم.

بزرگترین ملاک ما و همه کسانی که در این برنامه شرکت می کنند، تعداد لایک های ارسالی کاربران است. علاوه بر این تعداد این لایک ها تاثیر زیادی در افزایش تعامل و بازدید دارد. در ادامه با هم به مزایای لایک بیشتر می پردازیم.

ممکن است ما به روش های مختلف فالوورهای زیادی را به صفحه خود جذب کرده باشیم، اما هیچ کدام از آنها خواهان پست های ما نیستند. ماه ها از راه اندازی صفحه شما می گذرد، و دوستان و فالوورهای شما همچنان بدون توجه به آنچه که پست می کنید، صفحه شما را مرور می کنند.

این مقاله به شما کمک می کند تا با 30 ایده ای که به شما می دهیم راه حلی برای افزایش لایک در اینستاگرام پیدا کنید. پس بیایید با هم به این ایده ها نگاه کنیم.

افزایش لایک اینستاگرام بدون نرم افزار

تاثیر افزایش لایک نامحدود اینستاگرام

در اینجا چند نکته کلیدی برای پیشرفت کاربران وجود دارد:

هرچه تعداد لایک های شما بیشتر باشد مکان های ورود به اینستاگرام اکسپلورر قوی تر و در نتیجه افزایش تعداد فالوورها را خواهید داشت.

هرچه این عدد بیشتر باشد، محتوای شما مفیدتر است. کاربران جدیدی که به صفحه شما می آیند این را به خوبی درک خواهند کرد.

نحوه افزایش لایک در اینستاگرام

تنها راه طبیعی برای افزایش لایک اینستاگرام شما این است که مسیر زیر را دنبال کنید. اما برای دستیابی به تعداد بالای لایک، افراد از برنامه رایگان لایک اینستاگرام یا اپلیکیشن پولی لایک افزایش دهنده اینستاگرام استفاده می کنند.

اگر حوصله انجام روش های زیر را ندارید، بهتر است صفحه خود را حذف کنید. برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ باید منتظر بمانید تا بتوانید از فعالیت هایی که انجام داده اید پاسخ مناسب را دریافت کنید.

اینستاگرام به عنوان یک نرم افزار تقویت کننده کامپیوتر یا گوشی تفاوتی ندارد، آسیب زیادی به صفحه شما وارد می کند که در انتهای این مقاله می توانید آن را بخوانید.

1- بهبود کیفیت عکس

شاید در هر مقاله ای که می خوانید، فقط به ارسال محتوا تشویق می شوید. و کیفیت عکس ها و محتوایی را که می خواهید پست کنید دست کم بگیرید. اما باید به شما بگوییم که این یک تصور اشتباه است. همه ما به دنبال زیبایی هستیم و بهترین ها را می بینیم.

بنابراین با گرفتن عکس های با کیفیت پایین یا کپی کردن عکس ها از گوگل یا جاهای دیگر (بدون کیفیت) از ارزش کار خود کم نکرده اید. برای ایجاد مقاله یا عکس نیازی به صرف هزینه زیادی ندارید.

اگر فروشگاه و صفحه فروش محصول دارید و هر روز محصولات خود را منتشر می کنید، بهتر است با گوشی مناسب چند عکس با کیفیت از محصول خود بگیرید.

قطعا با تغییر کیفیت عکس ها شاهد افزایش لایک اینستاگرام خواهید بود.

2- از همین تم ها استفاده کنید

شاید بپرسید استفاده از طرح یا تم یکسان چه تاثیری بر افزایش لایک در اینستاگرام خواهد داشت. هماهنگی محتوای شما به دفتر شما هویت منحصر به فردی می دهد.

یعنی کاربری که هنوز در صفحه گسترده شماست، وقتی پست شما در صفحه فید او ظاهر می شود، با یادآوری یک تم رنگی خاص، سبک کاری و موضوع شما را به شما یادآوری می کند.

آیا این چیز بدی است؟

وقتی برای فالوورهای خود واضح و متمایز باشید، لایک اینستاگرام رایگان دریافت خواهید کرد.

3- اشتراک گذاری در رسانه های دیگر

یکی دیگر از راه های افزایش لایک در اینستاگرام، ارسال اطلاعات در سایر شبکه های اجتماعی است. نیازی نیست سخت کار کنید و خودتان را به دردسر بیاندازید.

وقتی مطلبی را منتشر می کنید، قبل از انتشار این موضوع، خود برنامه از شما در مورد انتشار این مقاله در برنامه دیگری سوال می پرسد. تنها هزینه این روش نصب فیلتر شکن می باشد.

ممکن است افرادی در برنامه های دیگر باشند که با دیدن مطالب شما در صفحه شما به کار شما در این برنامه علاقه مند شوند. ترفندهای افزایش لایک اینستاگرام به همین سادگی است که می خوانید.

4- از هشتگ های مناسب استفاده کنید

استراتژی هشتگ یکی از راه های زیادی برای افزایش لایک در اینستاگرام است. هشتگ ها تنها زمانی تاثیر خود را نشان می دهند که محتوای شما دقیقاً با هشتگ زیر پست یکی باشد.

استفاده از هشتگ های نامربوط را متوقف کنید.

از 15 هشتگ بیشتر استفاده نکنید.

هشتگ های محبوب را برای موضوع کاری خود پیدا کنید.

رقبا را تجزیه و تحلیل کنید و هشتگ های بهتری پیدا کنید.

5- استفاده از هشتگ بیشتر است

تا اینجا چند راه برای افزایش لایک اینستاگرام را خواندید. روش دیگر استفاده از هشتگ های ترند است.

به یاد داشته باشید که دو تا سه هشتگ برای هر پست کافی است.

استفاده بیش از حد از این هشتگ ها می تواند مضر باشد.

استفاده از این هشتگ ها باعث می شود بیشتر دیده شوید.

6- لوکیشن ها را فراموش نکنید

قرار دادن یک نقطه در عکس‌هایتان، دیدن محتوای شما را برای افراد آن منطقه آسان‌تر می‌کند. قرار دادن یک مکان عمومی (مانند “مرکز شهر” به جای مناطقی که همیشه استفاده می کنید) شانس دیده شدن را افزایش می دهد.

مردم مناطق جغرافیایی عمومی را جستجو می کنند، بنابراین شانس خود را برای دریافت لایک بیشتر اینستاگرام به صورت رایگان افزایش دهید.

7- خروج از پشت صحنه

رسانه‌های اجتماعی مکانی برای به اشتراک گذاشتن لحظات صمیمی‌تر کارتان با فالوورهایتان است و به شما کمک می‌کند شخصیت برندتان را توسعه دهید و ارتباط عاطفی خود را با مشتریانتان تقویت کنید.

پشت صحنه کسب و کار خود را به دنبال کنندگان خود نشان دهید. یک محصول را در تولید نشان دهید و نشان دهید که کارکنان شما چگونه کار می کنند. این نوع محتوا منحصر به فرد و جذاب است و به افزایش لایک اینستاگرام کمک می کند.

8- هدایای ویژه

ما همه چیزهای رایگان را دوست داریم!

دادن یک سری کادوهای ساده یکی از بهترین برنامه ها برای افزایش لایک اینستاگرام است. یک عکس زیبا از جایزه خود ارسال کنید. مهم نیست که جایزه شما ارزش مالی بالایی داشته باشد. فقط به کاربران نشان دهید که به یاد دارید.

کمک مالی شما می تواند:

یکی از محصولات شما

یکی از خدمات شما

یک هدیه الکترونیکی کوچک

یک مشاوره رایگان

و غیره باشد.

9- هدیه بدهید

افزایش تعداد لایک اینستاگرام بستگی به اهمیت ویژه ای دارد که به کاربران داده می شود.

به راحتی به کاربر هدیه ندهید و دسته بندی کنید. قرار نیست مردم به راحتی وارد صفحه شما شوند و این موارد رایگان را دریافت کنند. یک کار کوچک بخواهید و در ازای آن هدیه بدهید.

10- افراد با نفوذ را وارد کنید

اگر توانایی مالی دارید، یکی از راه‌های افزایش لایک اینستاگرام، کار با اینفلوئنسرها است. از آنها بخواهید که با محصولشان عکس بگیرند.

این به کسب و کار شما کمک می کند تا افراد بیشتری را در بازار هدف خود جذب کرده و اعتبار شما را از طریق رسانه های اجتماعی افزایش دهد.

11- معاوضه

به جای دانلود اپلیکیشن برای افزایش لایک در اینستاگرام، با صاحبان صفحات دیگر صحبت کنید و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید.

برای انجام این کار، مشاغلی را انتخاب کنید که با شغل شما مطابقت دارند. مقاله استراتژی تبلیغات اینستاگرام کمک زیادی به دانستن محتوای مهم در این زمینه می کند.

اما به طور خلاصه، باید افرادی را پیدا کنید که فالوورهای آنها نیز به محصول شما علاقه مند باشند. به عنوان مثال، اگر کت می فروشید، آن را با کسانی که در پوشاک زنانه کار می کنند معامله کنید.

12- از ویدئو استفاده کنید

سایر قالب های محتوا را امتحان کنید. وقتی در یک فید درهم و برهم نمایش داده می شوند، معمولاً جذاب تر از عکس ها هستند. یک ویدیو با چیزی مانند عبارت “چگونه” یکی از محصولات خود را ارسال کنید، نگاهی بیندازید.

مطمئن شوید که ویدیوی شما خوب به نظر می رسد. بسیاری از مردم استریم های خود را در مکان هایی می بینند که امکان گوش دادن به صدا وجود ندارد، بنابراین برای کسانی که می توانند با مراجعه به آن موضوع را درک کنند، یک ویدیو بسازید.

از عبارات و پوشش های مشکوک برای جذاب تر کردن ویدیو استفاده کنید. افزایش لایک اینستاگرام بدون نرم افزار تنها از طریق این روش ها امکان پذیر است.

13- بومرنگ

بومرنگ نوعی محتوا است که بین GIF و ویدیو قرار می گیرد.

یک فیلم کوتاه است که به جلو و سپس به عقب بازی می کند. ارسال بومرنگ یکی دیگر از راه های عالی برای جلب توجه طرفداران است. بومرنگ سریعترین نوع محتوا در حال رشد است.

دانلود نرم افزار افزایش لایک در اینستاگرام از طریق بومرنگ از برنامه هایی مانند بازار و..

14- عکس های پیوسته

یکی دیگر از راه های عالی برای افزایش لایک عکس در اینستاگرام، استفاده از عکس های پیوسته به صورت سری است. از محتوای سریال برای ثبت چندین لحظه مختلف از یک رویداد، ایجاد داستانی برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان خود یا به اشتراک گذاری چندین حالت مختلف از محصول خود استفاده کنید.

15- افراد مهم را شناسایی کنید

به دنبال حساب های تاثیرگذار در صنعت خود باشید و این حساب ها را در پست های جدید خود (در عکس خود) تگ کنید. این نه تنها به این حساب‌ها از عکس‌های جدید شما اطلاع می‌دهد، بلکه ممکن است عکس‌های شما را در بخش “برچسب‌ها” فیدهای آنها نیز نمایش دهد.

این یک راه مفید برای دسترسی به سایر افراد در بازار هدف شما است و می تواند راهی برای افزایش لایک در اینستاگرام باشد.

16- انتشار عکس مشتریان

ارسال عکس از مشتریان و کاربران شما راهی عالی برای تعامل صمیمانه تر با افرادی است که شما را معرفی می کنند. این عکس‌ها نه تنها صحت کار شما را نشان می‌دهند (عکس‌هایی که مردم می‌خواهند به اشتراک بگذارند) بلکه باعث اعتبار بیشتر شما برای مشترکین غیرمشتری می‌شوند.

تگ کردن افراد در این عکس ها به آن ها و طرفدارانشان این امکان را می دهد که پست شما را ببینند و در نهایت لایک را در اینستاگرام رایگان افزایش دهند.

17- عکس محصول در حال استفاده

نحوه افزایش لایک اینستاگرام بسیار ساده است. اگر روش های بالا را خوانده باشید، می دانید که چند نکته کوچک که رعایت نمی کنیم چه تاثیری دارد.

مردم به دنبال دیدن محصول شما در حین استفاده از آن هستند. این بدان معناست که اگر شما جوراب بفروشید، کارگران دوست دارند جوراب را روی پای خود ببینند تا روی زمین صاف باشد.

18- نقل

اگر به دنبال دانلود برنامه ای برای افزایش لایک در اینستاگرام هستید، باید به شما بگوییم که سخت در اشتباهید. با چند ترفند ساده می توانید تعداد لایک های خود را افزایش دهید.

بدون نیاز به هزینه و آسیب به صفحه. برای افزایش لایک اینستاگرام از سایت خارج شوید و به این قسمت توجه کنید. دلیل کمبود مشترکین و فعالیت آنها رعایت نکردن انواع محتوا است.

یکی از جذاب ترین قالب های محتوا، نقل قول ها است. از آنجا که نقل قول ها اغلب به صورت متن هستند، خواندن آنها آسان است. ارسال جملات از افراد مشهور در حوزه کاری خود راهی عالی برای جذب مخاطب است.

مهم نیست، فقط یک جستجوی ساده در گوگل انجام دهید.

19. از کاربران کمک بگیرید

یکی از ترفندهای افزایش لایک در اینستاگرام کمک گرفتن از مخاطبین است. اما چگونه

اگر آنقدر معروف هستید که کاربران با برند شما آشنا هستند، ممکن است کاربر در یکی از پست های خود از برند شما استفاده کرده باشد. از او بپرسید که آیا دیگر جذب این ارتباط نمی شود.

اگر آنقدر معروف نیستید که افراد زیادی شما را بشناسند، از مردم بخواهید عکسی با برند شما ارسال کنند. اگر این برای شما سخت است، از دوستان و آشنایان خود شروع کنید.

20. نظر بدهید

اگر دقت کنید، زیر هر پست سلبریتی یا اینفلوئنسر، نظرات زیادی وجود دارد. افراد زیادی به دنبال خواندن این نظرات هستند. یکی از مفسران باشید.

با این کار تبلیغات خوبی برای کسب و کار خود ایجاد کرده اید. افرادی که کامنت را می خوانند در صورت جذاب بودن کامنت شما به صفحه شما سر می زنند و نه تنها لایک اینستاگرام دیگران (افرادی غیر از فالوورهای خود) را افزایش می دهید، بلکه افزایش فالوور نیز خواهید داشت.

21- دنبال کنید

یکی از راه‌های یادگیری افزایش لایک در اینستاگرام، فالو کردن افراد در زمینه کاری است. پیروی از افراد یکی از راه هاست اما معمولا ما از همه پیروی می کنیم و به اصول انجام آن توجه نمی کنیم.

فقط افرادی را دنبال کنید که صفحات رقبا را دنبال می کنند یا مرتبط با رشته شما هستند. خانم های موجود در صفحه فروش مانتو برای دنبال کردن صفحه مربوط به لباس و خدمات زنانه ایده آل هستند.

بلافاصله پس از اینکه شروع به دنبال کردن شما کردند، آنها را نترسانید. اجازه دهید فالوورهای شما افزایش یابد. مشکلی نیست

22- ارسال محتوا مهمترین اصل برای افزایش لایک خودکار در اینستاگرام است

خرید افزایش لایک اینستاگرام مشکل شما را حل نمی کند. هنوز مشتری نخواهید داشت

این روش ممکن است دشوار به نظر برسد، اما پاسخی عالی خواهد داد.

هر روز مطالب را ارسال کنید. البته به یاد داشته باشید که تولید محتوای بدون کیفیت بی فایده است.

ارسال روزانه به این معنی است که شما دائماً دنبال کنندگان فعلی خود را درگیر می کنید و فالوورهای بیشتری به دست می آورید.

این امر تأثیر زیادی بر سئوی اینستاگرام شما دارد.

23- ساعات ویژه ارسال نامه

یکی از بزرگترین دلایلی که مردم محتوای شما را نمی بینند این است که در زمان های نامناسب پست می کنید. به اشتراک گذاری یک پست احتمال دیده شدن فالوورهای شما را در زمانی که اکثر آنها در برنامه هستند افزایش می دهد.

نحوه افزایش لایک در اینستاگرام به این روش بسیار ساده است. با کمی تحقیق و ارسال پست در زمان‌های مختلف، ببینید با چه زمان‌هایی بیشترین تعامل را دارید.

24- سوال بپرسید

هرچه افراد بیشتری به محتوای شما بپیوندند، احتمال اینکه روی محتوای شما دوبار کلیک کنند بیشتر می شود. راه حل به سادگی ایجاد زیرنویس های تعاملی است. برنامه های تقویت مانند اینستاگرام فقط شما را فریب می دهند.

سوالاتی بپرسید که کاربر را وادار به پاسخگویی کند:

آیا این مقاله را پسندیدید؟

آیا قبلا از این محصول استفاده کرده اید؟

نظرت راجع به آن چیست؟

مشکل شما با آن چیست؟

25. تاریخ را نادیده نگیرید

راه افزایش لایک اینستاگرام از طریق استوری است.

لازم نیست همیشه برای طراحی داستان آماده باشید. همان مطالبی که شما پست می کنید. تاریخچه پس از یک زمان معین (3 تا 4 ساعت).

یک هشتگ در استوری قرار دهید

مکان خاصی را تعیین کنید

از شکلک ها استفاده کنید

متن جذاب بنویسید

26- دعوت به لایک

جمع آوری لایک در اینستاگرام رایگان است فقط باید به روش های ذکر شده توجه کنید. اکنون که صفحه شخصی ما پر از صفحات کاری شده است، کاربر دیگر فرصتی برای کلیک بر روی محتوای زیر ندارد.

از مردم بخواهید این کار را انجام دهند.

27- خلاق باشید

اگر همچنان در حال انجام یک روند تکراری هستید، باید برنامه افزایش لایک اینستاگرام را دانلود کنید.

آیا هنوز اخبار را می بینید؟ یا هنوز ورزش می بینید؟ پاسخ منفی است. تنوع و خلاقیت در ارسال محتوا مهمترین نکته در اصول محتوا است.

اخبار و اتفاقات روز را نادیده نگیرید. محتوا را دسته بندی کنید و فقط محصول خود را نمایش ندهید.

28. چالش ایجاد کنید

در این آموزش افزایش لایک رایگان اینستاگرام، چالش نقش کلیدی در افزایش تعداد لایک در اینستاگرام دارد.

محتوا یا سؤالات جذاب برای همه نوع مخاطبان جذاب است و بیشتر آنها مایل به مشارکت هستند. سوالات سختی در مورد محصولات مختلف یا مسائل جامعه بپرسید.

مزایای انجام این کار:

مردم را به صفحه گسترده خود علاقه مند کنید

مشترکین بیشتر

افراد بیشتری در صفحه گسترده شما باقی می مانند

صفحه خود را به دیگران معرفی کنید

29- مسابقه ای ترتیب دهید

افزایش لایک در مسابقه اینستاگرام برای تمامی صفحات کاری کاملا مشخص است. وقتی مسابقه ای برگزار می کنید، افرادی که به دنبال هدایا هستند نیز به صفحه شما می آیند و در صورت تمایل شرکت می کنند.

افزایش لایک صفحه اینستاگرام مسابقه معمولا به دلیل همین چالش است. اما با محتوای خوب می توانید افراد را در آن فضا نگه دارید.

معایب نرم افزار افزایش لایک در اینستاگرام به صفحه ما !!!

باور کنید یا نه، همه کارهایی که ما برای صفحه کاری خود به صورت نادرست و نامناسب انجام می دهیم از اینستاگرام پنهان نمی ماند و به راحتی تشخیص می دهد که ما کارهایی را انجام می دهیم که مطابق با قوانین آن نیست.

نحوه افزایش لایک در اینستاگرام یکی از این کلاهبرداری هاست.

اما بیایید با هم بررسی کنیم که آیا افزایش لایک اینستاگرام برای ما برنامه خوبی است یا خیر؟

5 ضرری که روش های افزایش لایک اینستاگرام به صورت جعلی به ما وارد می کند

  • افزایش لایک اینستاگرام برنامه های خاصی دارد که گاهی پولی و گاهی رایگان هستند. اولین عیب این برنامه ها هزینه های غیرضروری است که برای خودمان متحمل می شویم که هیچ تاثیری بر گردش کار ما ندارد.
  • دومین عیب افزایش لایک آنلاین یا جعلی اینستاگرام مسدود شدن صفحه ماست. این برنامه به خوبی از غیر واقعی بودن این موارد آگاه است و در صورت ادامه می تواند صفحه ما را مسدود کند.
  • سومین نکته منفی افزایش لایک های تقلبی اینستاگرام از دست دادن اعتماد کاربران است. کاربران آنقدر که فکر می کنید به خواب نرفته اند. آنها به راحتی تشخیص می دهند که تعداد فالوورها و لایک های محتوای شما جعلی است. بنابراین اعتماد مردم به شما کاهش می یابد.
  • شما از همه روش ها برای افزایش مخاطب و جذب افراد به سمت خود استفاده می کنید، اما افرادی که می خواهند شما را دنبال کنند وقتی متوجه شوند خرید لایک ایرانی در اینستاگرام رایگان یا پولی است، احساس بدی پیدا می کنند.
  • برنامه هایی که در این زمینه کار می کنند از شما رمز عبور صفحه شما را می خواهند. احتمال هک شدن شما بسیار زیاد است. افزایش لایک اینستاگرام بدون رمز عبور ارزش ریسک از دست دادن صفحه شما را ندارد.

نتیجه

در این مقاله در مورد نحوه افزایش لایک در اینستاگرام صحبت کرده ایم و همچنین مضرات افزایش غیر واقعی لایک در اینستاگرام را توضیح داده ایم. انتخاب مسیر موفقیت به میزان اهمیت شما برای موفقیت بستگی دارد.

چندین روش آسان و کاربردی را با هم اجرا کنید و تاثیر آن را روی کسب و کار خود ببینید.

آموزش افزایش لایک اینستاگرام با ۱۵ ترفند کاربردی

تعداد لایک نقش پررنگی در تصمیم‌گیری مشتری‌ها دارد؛ چون آن‌ها به نظرات و استقبال سایر مخاطبان نسبت به آن محصول یا پست، توجه می‌کنند و تحت تاثیر قرار می‌گیرند. تعداد لایک برای آن‌ها حکم سندی را دارد که نشان می‌دهد محصول، خدمت یا برند موردنظر قابل اعتماد است. اگر خواندن مقاله آموزش افزایش لایک اینستاگرام ما را شروع کرده‌اید، به احتمال زیاد کم‌بودن لایک‌ها شما را به دردسر انداخته است.

اما چگونه می‌توانیم لایک‌های بیشتری بگیریم؟ به ما اعتماد کنید و همین اول کار، دور خریدن لایک را یک خط قرمز پررنگ بکشید؛ زیرا علاقه و عشق مشتری خریدنی نیست! تولید مداوم محتوای منحصر‌به‌فرد و توجه به آنچه که مخاطب می‌خواهد، کلید موفقیت شما در اینستاگرام است.

اگر برای بالا بردن لایک در اینستاگرام آماده‌اید، با ما همراه شوید تا ۲۰ تکنیک اثربخش را با یکدیگر بررسی کنیم. (چنانچه قصد اجرای تبلیغات در اینستاگرام را دارید، می‌توانید از شرایط و قیمت‌های مای ممبر اطلاعات کسب کنید)

چگونه لایک اینستاگرام را افزایش دهیم؟

مهم‌ترین کاری که هنگام خرید وسیله‌ای انجام می‌دهید، چیست؟ آیا به‌غیر از این است که سعی می‌کنید نظر اطرافیان خود را جویا شوید و بر اساس آن، بهترین گزینه را انتخاب کنید؟ حالا که بیشتر خریدها آنلاین شده، نظرات مشتریان قبلی را هم در صفحهٔ محصول و شبکه‌های اجتماعی مطالعه می‌کنید. درست است؟

در چنین شرایطی، میزان تعامل دنبال‌کنندگان کسب‌وکار اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند؛ چون نشان می‌دهد که آدم‌ها چه حسی به آن کسب‌وکار دارند. بی‌شک، مشتریان بالقوه ابتدا به تعامل شما با دنبال‌کنندگان مانند تعداد لایک و کامنت نگاه می‌کنند و سپس تصمیم می‌گیرند که روی شما حساب کنند یا خیر.

ممکن است بپرسید زمانی که می‌توانیم تعداد لایک پست‌ها را در اینستاگرام مخفی کنیم، چرا باید نگران آن باشیم؟ بله، درست است که شما می‌توانید آن را از دید مردم پنهان کنید؛ ولی این بدان معنا نیست که دیگر اهمیت ندارد؛ چون الگوریتم این پلتفرم مانند همیشه به کار خود ادامه می‌دهد و تعداد لایک در کنار سایر پارامترها نقش مهمی در دیده‌شدن پست‌ها ایفا می‌کند.

دو راه برای بالا بردن لایک اینستاگرام وجود دارد:

  • روش‌های ارگانیک و رایگان
  • خریدن لایک

خریدن لایک چیزی به‌غیر از دردسر برای شما ندارد (در انتهای مقاله، به شما می‌گوییم چرا این روش اشتباه است.)؛ بنابراین ما در مقالهٔ امروز، قرار است روش‌هایی را بررسی کنیم که به عشق و علاقهٔ واقعی مشتری منجر شود تا بتوانید لایک‎‌های واقعی (نه پولی!) به‌دست آورید.

این شما و این هم، ۱۵ ترفند افزایش لایک اینستاگرام:

تکنیک‌های افزایش لایک واقعی اینستاگرام

کم‌بودن تعداد لایک‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام هر کسی را ناراحت می‌کند؛ شما هم از این قاعده مستثنی نیستید. آیا می‌خواهید طعم لایک واقعی را بچشید؟ ۲۰ تکنیک زیر را به کار ببرید:

۱. دست از کار نکشید؛ مدام محتوا تولید کنید

هر کسب‌وکاری برای جذب فالوور و افزایش نرخ تعامل باید در اینستاگرام فعال باشد؛ اما شاید بپرسید چقدر فعال؟ پاسخ روشنی برای این سوال وجود ندارد و به میزان رقابت در حوزهٔ فعالیت شما بستگی دارد؛ ولی شما باید در طول یک روز، حداقل یک پست منتشر کنید.

تولید مداوم محتوا باعث می‌شود که فرصت بیشتری برای جذب مخاطب جدید داشته باشید. زمان انتشار پست‌ هم در دیده شدن در فید دنبال‌کنندگان و به‌تبع آن، راهیابی به اکسپلور تاثیر دارد. هیچ‌کس نمی‌تواند مانند اینسایت اینستاگرام شما را در این زمینه راهنمایی کند. ما می‌توانیم طبق تجربه و شواهد به شما پیشنهاد کنیم پست‌ها را ۹ صبح یا ۲ تا ۵ بعدازظهر منتشر کنید؛ ولی بهتر است آمار و ارقام اینسایت خودتان را بررسی کنید تا متوجه شوید مخاطبان شما در چه ساعتی از روز بیشتر فعالیت می‌کنند. (چنانچه می‌خواهید بدانید که اکسپلور چیست و چگونه می‌توان به آن راه پیدا کرد، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

تعداد پست در روز و زمان انتشار آن به نوع کسب‌وکارتان، نیاز مخاطبتان و آمار اکانت بستگی دارد. ممکن است حتی با اکانتی مانند «Fashionnova» مواجه شوید که هر نیم ساعت یک بار، پستی را راهی اینستاگرام می‌کند؛ ۴۸ پست در روز! شاید بگویید این تعداد پست دیگر زیاده‌روی است؛ ولی آن‌ها با تجزیه‌وتحلیل اکانت و مخاطبان خود، به این نتیجه رسیده‌اند که باید به این شکل عمل کنند.

می‌خواهید بدانید که دنبال‌کنندگان شما در چه زمان‌هایی بیشتر فعالند؟ پروفایل خودتان را باز کنید و روی گزینهٔ «insights» کلیک کنید. پس از آن، گزینهٔ «Total followers» را انتخاب کنید و در بخش «Most Active Times»، ببینید مخاطبان شما در هفتهٔ گذشته، در چه ساعت‌هایی بیشتر فعال بوده‌اند.

۲. نسبت میان محتوای تعاملی و محتوای فروش‌محور را رعایت کنید

کسب‌وکارهای زیادی در اینستاگرام سرنا را از سر گشادش می‌زنند؛ آن‌ها فراموش می‌کنند که این پلتفرم قبل از اینکه زمینی برای تبلیغات باشد، مکانی برای تولید محتوای سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد است. آقای کاظم‌زاده در وبینار «استراتژی سوشال مدیا» هم به این موضوع اشاره کرده است که ما باید در شبکه‌های اجتماعی به قاعدهٔ ۸۰ به ۲۰ پایبند باشیم. در واقع، ۸۰ درصد محتواهای ما باید تعاملی و ۲۰ درصد آن‌ها تبلیغاتی باشد.

از مهم‌ترین محتواهای تعاملی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    پست آموزشی: ارائهٔ دستورالعمل‌های سریع و ساده

    پست‌ مناسبتی: محتوای مرتبط با روزهای خاص سال مانند شب یلدا و روز مادر

    پشت صحنه: نشان‌دادن آنچه که پشت کسب‌وکار پنهان است.

    انگیزشی: محتوای الهام‌بخش

    سوالات متداول: پاسخ‌دادن به پرتکرارترین سوال‌های مخاطبان

    محتوای تولید شده توسط کاربر: از کامنت کاربر گرفته تا پست و استوری از محصول که نشان‌دادن آن رضایت مشتریان فعلی را نشان می‌دهد.

برای افزایش لایک اینستاگرام، شما باید به خواسته و نیاز مخاطب توجه کنید. محتواهای تعاملی به شما اجازه می‌دهند با مخاطب خود ارتباط بهتری برقرار کنید و به‌دنبال آن، لایک بیشتری بگیرید. هرقدر رابطهٔ بهتری بین شما و مخاطب شکل بگیرد، گرفتن لایک بیشتر راحت‌تر می‌شود؛ بنابراین تنها تصویر و ویدیوی محصول یا خدمت خود را در اینستاگرام منتشر نکنید. به عبارتی، محتوایی ارائه کنید که با علایق مخاطب هم‌سو باشد یا به آن‌ها کمک کند مشکل خود را حل کنند.

به ۹ پست از دیجی‌کالا در اینستاگرام دقت کنید؛ عید فطر و روز معلم را تبریک گفته‌اند، کمپین دیجی‌استایل را تبلیغ کرده‌اند، کمپین تبلیغاتی «یک ماه کامل» را پروموت کرده‌اند، ۲ محصول را هم بررسی کرده‌اند و در کنار این پست‌ها، به مخاطب آموزش داده‌اند که چگونه کالای غیراصل را بشناسد. مخاطب با دیدن این پست‌ها حس خوبی پیدا می‌کند؛ زیرا متوجه می‌شود دیجی‌کالا به او به چشم یک کیف پول نگاه نمی‌کند.

۳. کپشن جذاب و گیرا بنویسید

اینکه از ۲۲۰۰ کاراکتر کپشن استفاده کنید یا به چند جمله بسنده کنید، به موضوع پست و لحن برند بستگی دارد؛ ولی هیچ پستی حتی ویدیوها را بدون کپشن منتشر نکنید.

کپشن بهترین مکانی است که مخاطب را به سمت انجام عملی مشخص هدایت کنید؛ پستتان را لایک کنند، دوستان و اطرافیان را منشن کنند، نظرشان را بنویسند یا روی لینک در بیوی شما کلیک کنند.

تنبلی نکنید و کپشنی مرتبط با پست بنویسید؛ زیرا این بهترین فرصت برای برقراری ارتباط با مخاطب است. طول کپشن اهمیت ندارد؛ کپشن باید توجه مخاطب را جلب کند، راحت خوانده شود و مخاطب آن را تا انتها دنبال کند. فراموش نکنید از هشتگ‌های مرتبط در کپشن استفاده کنید. (کمی جلوتر، دربارهٔ نحوه افزایش لایک در اینستاگرام با هشتگ صحبت می‌کنیم.)

به این پست از آکادمی نووا دقت کنید. آن‌ها در این پست، ترجیح داده‌اند که کپشنی بسیار کوتاه بنویسند و مخاطب را به گذاشتن کامنت ترغیب کنند؛ همچنین با استفاده از ایموجی هم صمیمت میان خود و دنبال‌کنندگان را به رخ کشیده است.

اما آن‌ها در یکی دیگر از پست‌ها، از کپشن بلندتری استفاده کرده‌اند؛ زیرا موضوع این پست چنین کپشنی را می‌طلبد. آن‌ها در انتهای این کپشن هم مخاطب را به تعامل بیشتر تشویق کرده‌اند. شاید به گوش شما هم خورده باشد که «مشتری از کپشن طولانی بیزار است!»؛ ولی تعداد لایک‌های این پست از نووا این فرضیه را رد می‌کند.

مقایسهٔ این دو پست به ما نشان می‌دهد که نمی‌توان نسخه‌ای یکسان را برای تمام پست‌ها پیچید! به عبارتی، شما باید عوامل مختلفی از جمله ویژگی‌ها و نیاز مخاطبِ هدف، لحن برند و موضوع هر پست را در نظر بگیرید. با همین دید، بیایید ادامهٔ مقالهٔ آموزش افزایش لایک اینستاگرام را بخوانیم.

۴. به ظاهر اکانت خود توجه کنید

اینستاگرام پلتفرمی با ماهیت بصری است؛ بنابراین شما نمی‌توانید ظاهر اکانت خود را نادیده بگیرید. آیا نمی‌خواهید زمانی که فردی محتوای شما را می‌بیند، از روی ظاهر آن متوجه شود که این پست به شما تعلق دارد؟ ظاهر اکانت شما باید نه‌تنها با هویت بصری برندتان هم‌خوانی داشته باشد، بلکه جذاب و چشم‌نواز باشد.

مخاطب شما صدها پست مختلف را در طول روز مشاهده می‌کند؛ با پیروی از یک سبک خاص و ثابت، محتوای شما در میان تمام پست‌ها قابل‌شناسایی است. برای مثال، با دیدن رنگ سبز و کاراکترهای آدامسی، اسنپ اولین کلمه‌ای است که به ذهن ما خطور می‌کند.

می‌خواهید بدانید از تصاویر پرزرق‌وبررق استفاده کنید یا به طراحی‌های مینیمال دل ببندید؟ پاسخ این سوال را ویژگی‌های جمعیت‌شناختی و روان‌شناختی مخاطبِ هدف شما مشخص می‌کند. از طرفی، شما می‌توانید همه چیز را امتحان کنید تا ببینید چه سبکی بهترین نتیجه را به دنبال دارد.

۵. از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید

پست شما برای اینکه لایک شود، باید ابتدا دیده شود؛ بنابراین با قرار دادن هشتگی مرتبط با پست، آن را در معرض دید مخاطبان بیشتری بگذارید. شاید بپرسید چگونه؟ هر کاربر اینستاگرام می‌تواند هشتگ‌های موردِ علاقهٔ خود را در این پلتفرم دنبال کند. زمانی که آن هشتگ در کپشن شما قرار می‌گیرد، پست وارد صفحهٔ هشتگ می‌شود و کسانی آن را می‌بینند که شما را پیش از این فالو نکرده‌اند.

برای کسب بهترین نتیجه، بهتر است دربارهٔ هر هشتگ تحقیق کنید. ببینید چه نوع محتوایی در صفحهٔ آن می‌بینید و تعداد لایک‌های هر پست را نگاه کنید. اگر محتوای شما با آن هشتگ مطابقت دارد، به آن به چشم برگ برندهٔ خود در میدان رقابت نگاه کنید.

انبوهی هشتگ جورواجور را زیر پست خود قرار ندهید! نه‌تنها اینستاگرام از دیدن چنین رفتاری خوشحال نمی‌شود، بلکه هیچ فایده‌ای هم برای شما ندارد. برای مثال، نشان‌دادن پیراهن زنانه در هشتگ #شلوار_مردانه چه سودی برای شما دارد؟ آیا کاربری که این هشتگ را دنبال می‌کند، به پیراهن زنانه نیاز دارد؟ احتمال اینکه پست شما را لایک کند، صفر است.

۶. به محتوای تولید شده توسط کاربر توجه کنید

پست‌های دوستان خود دربارهٔ محصول یا کسب‌وکار خاصی را به یاد دارید؟ به‌طور معمول، مردم سعی می‌کنند ویژگی‌های خوب یک محصول را با اطرافیان خود به اشتراک بگذارند. زمانی که دیگران می‌بینند این محصول چه کمکی به دوست آن‌ها کرده است، وسوسه می‌شوند که آن را امتحان کنند.

چه چیزی زیباتر از این اتفاق ممکن است برای یک برند رقم بخورد؟ به این محتوا، محتوای تولید شده توسط کاربر گفته می‌شود.

توجه به محتوای تولید شده توسط کاربر -از کامنت گرفته تا استوری‌هایی که شما را منشن می‌کنند- باعث می‌شود که مشتریان خود را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید که در هر زمان و مکانی، از خوبی‌های شما و برندتان بگویند. شما می‌توانید محتواهای آن‌ها را در قالب یک محتوای ویدیویی یا پست منتشر کنید.

محتوای تولید شده توسط کاربر برای شما اعتبار و ارتباط بهتر با مشتریان را به دنبال دارد. همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، اغلب افراد به نظر یکی مثل خودشان اعتماد می‌کنند؛ این محتوا یک فرصت عالی برای این است که نشان دهید می‌توانید مشکل آن‌ها را هم به‌خوبی حل کنید.

شواهد حاکی از آن است که محتوای UGC به تعامل بیشتر دنبال‌کنندگان منجر می‌شود. از این رو، می‌توانید روی آن برای افزایش لایک اینستاگرام حساب کنید. اگر می‌خواهید با یک تیر چند نشان را هدف بگیرید، همین حالا محتواهای تولید شده توسط مشتریان خود را جمع‌آوری کنید و در قالب یک پست منتشر کنید!

از «کرفس» یاد بگیرید! ببینید چگونه به مشتریان بالقوه نشان داده است که می‌تواند چه نقشی در زندگی آن‌ها ایفا کند.

۷. محتوای ویدیویی منتشر کنید

به احتمال زیاد شنیده‌اید که می‌گویند:

«ارزش یک تصویر بیش از هزار کلمه است.»

اجازه دهید به شما بگوییم که امروزه، ارزش یک ویدیو بیش از ۱/۸ میلیون کلمه است! شاید دوستداران حافظ و سعدی با این چنین آماری به‌شدت مخالف باشند؛ ولی کسی نمی‌تواند محبوبیت ویدیوها را در دنیای امروز منکر شود. اینستاگرام هم به این محبوبیت پی برده است و به کاربران این امکان را می‌دهد که محتوای ویدیویی را در قالب‌های مختلف مانند ریلز ارائه کنند.

دست شما در این پلتفرم باز است؛ می‌توانید ویدیویی دربارهٔ ویژگی‌های محصول منتشر کنید یا یک لایو برگزار کنید و در آن، به سوال‌های پرتکرار مشتریان خود پاسخ دهید. پس از اینکه لایو تمام شد، ویدیوی آن را در اکانت خود منتشر کنید و منتظر لایک و کامنت مخاطب بمانید.

به ریلز اینستاگرام هم بیش از پیش اهمیت دهید؛ زیرا اینستاگرام برای رقابت با تیک‌تاک روی آن سرمایه‌گذاری کرده است. از این رو، می‌توان نتیجه گرفت که ریلزها شانس بیشتری برای دیده‌شدن و به‌تبع آن، لایک‌شدن دارند. ریلزهای ما را در اینستاگرام می‌بینید؟ یکی از آن‌ها را در اینجا، برای شما آورده‌ایم:

تا اینجای مقاله آموزش اینستاگرام، به احتمال زیاد متوجه شدید که تعداد لایک پست‌ها به رابطهٔ شما با مخاطبان گره خوده است. هرقدر این رابطه گرم‌تر و بهتر باشد، لایک بیشتری نصیبتان می‌شود. بیایید سیزده روش دیگر را هم بررسی کنیم.

۸. در ویدیوها، از زیرنویس استفاده کنید

اینستاگرام ویدیوها را در حالت پیش‌فرض، بی‌صدا پخش می‌کند؛ بنابراین اضافه‌کردن زیرنویس باعث می‌شود تا شانس بیشتری برای جلب توجه مخاطبان داشته باشید. نتایج تحقیقات فیسبوک حاکی از آن است که زیرنویس‌ها میانگین زمان تماشای ویدیو را تا ۱۲ درصد افزایش می‌دهند؛ بنابراین چه لزومی دارد که به این فرصت بی‌محلی کنیم؟

از طرفی، ممکن است بخواهید ویدیوهای خارجی را در اینستاگرام منتشر کنید. برای اینکه مخاطب را به دیدن آن ترغیب کنید، آن را با زیرنویس فارسی منتشر کنید. این زیرنویس نه‌تنها به دیده‌شدن ویدیو منجر می‌شود، بلکه احتمال تعامل مخاطب اعم از لایک و کامنت را به‌شدت افزایش می‌دهد.

توجه به ناتوانی‌ها و مشکلات مخاطبان راهی عالی برای ایجاد رابطهٔ نزدیک‌تر با آن‌ها است. برای مثال، ممکن است فردی که ویدیوی شما را می‌بیند، در جایی باشد که نتواند آن را با صدا گوش دهد. برای نمونه بیایید این ویدیو از مای ممبر را با هم ببینیم:

۹. موقعیت مکانی را تگ کنید

آیا فکر می‌کنید زمانی باید موقعیت مکانی را تگ کنید که کسب‌وکاری در دنیای واقعی دارد؟ اجازه دهید بگوییم که اشتباه می‌کنید! بله، درست است که کسب‌وکارهایی مانند رستوران‌ها یا کافه‌ها می‌توانند برای جذب مشتریان بیشتر موقعیت مکانی خود را در پست تگ کنند؛ ولی این بدان معنا نیست که نباید از این فرصت برای بالا بردن اینستاگرام استفاده کرد.

برای مثال، فرض کنید که شما پستی دربارهٔ یکی از دیدنی‌های مازنداران منتشر می‌کنید. چه لزومی دارد که این شانس را از خودتان بگیرید که توسط افراد بیشتری دیده نشوید؟ در واقع، تگ‌کردن لوکیشن به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر دیده شوید، مشتری بیشتری جذب کنید و تعداد لایک‌های آن پست را افزایش دهید.

نکتهٔ مهم: از تگ‌کردن بی‌مورد موقعیت‌های مکانی خودداری کنید. شما می‌خواهید پست شما توسط کسی دیده شود که می‌خواهد دربارهٔ آن محل و کسب‌وکارهای فعال در آنجا، اطلاعاتی بیشتری کسب کند. از آن گذشته، تگ‌کردن اکسپلور هم باعث نمی‌شود که به اکسپلور بروید!

در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که «یوتوپین» به‌جای استفاده از هشتگ‌هایی مانند #کاشان و #دیدنی‌های_کاشان، ترجیح داده است که موقعیت مکانی کاشان را در پست خود تگ کند. از این رو، این شانس را دارد که توسط علاقه‌مندان سفر به کاشان دیده و لایک شود.

۱۰. پست خود را راهی اکسپلور کنید

پشت نماد ذره‌بین کوچک اینستاگرام، دنیایی از محتوای گوناگون و جذاب نهفته است. این صفحه از اینستاگرام بر اساس علایق و رفتار کاربران شخصی‌سازی می‌شود. اگر پست شما به اکسپلور راه پیدا کند، چشم‌های زیادی به آن جلب خواهید کرد.

اما شما باید ابتدا باب دل الگوریتم اینستاگرام رفتار کنید. پیشنهاد می‌کنیم که به ویژگی‌های جدید اینستاگرام توجه کنید؛ زیرا این پلتفرم سعی می‌کند آن‌ها را بیشتر نشان دهد تا توجه کاربران را به قابلیت‌های جدید خود جلب کند. آیا توجه کرده‌اید که هر جا از این پلتفرم پا می‌گذارید، ریلزها قبل از شما آنجا هستند؟

ما در مقالهٔ « اکسپلور اینستاگرام چیست؛ چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟»، راه‌ و روش ورود به اکسپلور را به شما نشان داده‌ایم. شما با پیروی از تکنیک‌هایی که در این مقاله گفته شده است، می‌توانید پست خود را راهی اکسپلور کنید و به‌تبع آن، لایک‌های خود را افزایش دهید.

۱۱. مسابقه «لایک کن تا برنده شی!» برگزار کنید

بعید است که تا امروز، با پستی برخورد نکرده باشید که به شما گفته باشد:

«این پست را لایک کن تا برنده شی!»

برگزاری مسابقه به کمی برنامه‌ریزی نیاز دارد؛ ولی ارزش دارد. شما با برگزاری یک مسابقهٔ ساده که تنها شرط آن لایک‌کردن پست و منشن‌کردن یکی از اطرافیان است، می‌توانید نرخ تعامل خود را در یک دورهٔ زمانی مشخص به حداکثر برسانید.

مطمئن شوید جایزهٔ مسابقه به اندازهٔ کافی اغواکننده باشد؛ ولی به حدی بزرگ باشد که فالوور واقعی را جذب کنید نه فرصت‌طلبانی که برای بردن جایزه‌های بزرگ مانند آیفون یا پول نقد زیاد کمین کرده‌اند. شما می‌توانید چند شرط دیگر هم به مسابقه اضافه‌کنید؛ ولی سعی کنید شرکت در مسابقه ساده باشد و وقت‌گیر نباشد.

به مسابقهٔ «ندا استوری» در تصویر زیر دقت کنید. از مخاطب خواسته شده است که هر ۵ پست را لایک کند و تجربهٔ خود را هم به اشتراک بذارد؛ هم لایک و هم کامنت بیشتر!

چرا قرعه‌کشی به این شکل نوشته شده است؟ به نکتهٔ خوبی توجه کردید؛ اینستاگرام مدتی است که نسبت به مسابقه‌ها حساس شده است و آن‌ها را حذف می‌کند. به همین خاطر، بهتر است کلمه‌هایی مانند مسابقه یا قرعه‌کشی را به‌ شکل دیگری در کپشن بنویسید.

۱۲. ریلز اینستاگرام را فعال کنید

تا اینجای مقالهٔ آموزش افزایش لایک اینستاگرام، چند بار به اهمیت استفاده از ریلز اشاره کرده‌ایم. ریلز یکی از قابلیت‌های جدید این پلتفرم جذاب است که عمر چندانی ندارد. ریلز به شما این امکان را می‌دهد که با یک کلیپ کوتاه اما سرگرم‌کننده با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید.

در ریلز برخلاف استوری، ابزارهای زیادی در اختیار شما قرار دارد که می‌توانید خلاقیت خود را به رخ کاربران و سایر رقبا بکشید؛ از افکت‌های متنوع گرفته تا آهنگ‌های جذاب! ریلزهای منتشرشده در اینستاگرام را بررسی کنید و از آن‌ها الگو بگیرید.

جلوی خلاقیت خودتان را نگیرید و از ریلز برای برقراری ارتباطی صمیمی‌‌تر از قبل بهره ببرید. برای مثال، شما می‌توانید از آن برای نشان‌دادن پشت‌صحنهٔ کسب‌وکار به شیوه‌ای سرگرم‌کننده استفاده کنید. ببینید «جریان» چگونه از این قابلیت اینستاگرام برای تولید محتوای آموزشی بهره برده است:

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که این ریلز جریان از اغلب پست‌های جریان بیشتر لایک شده است. فراموش نکنید که کاربر اینستاگرام بیش از هر چیزی به‌دنبالِ محتوای سرگرم‌کننده است؛ بنابراین بهتر است حتی محتوای آموزشی را هم به‌شکل سرگرم‌کننده‌ای ارائه‌ دهید. (چنانچه می‌خواهید بدانید که چگونه ریلز را فعال کنیم مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

۱۳. نظر مردم را بپرسید

کپشن خودتان را نوشتید؟ حالا یک سوال هم از مخاطبان خود بپرسید. پرسیدن سوال یکی از راه‌های افزایش کامنت اینستاگرام است؛ با کمک آن، توجه مخاطب جلب می‌شود و احتمال اینکه پست را لایک کند، بیشتر می‌شود. پرسیدن که دردسر ندارد!

آیا این پست چیزی بیشتر از یک نقل‌قول است؟ خیر؛ ولی نجوا با پرسیدن یک سوال ساده، مخاطب را نگه داشته است و اجازه نداده که به سراغ سایر محتوا برود. همین موضوع باعث شده است که این نقل‌قول از برخی از محتواهای آموزشی نجوا هم بیشتر لایک شود.

۱۴. میم‌ها را جدی بگیرید

میم‌ها را در تقویم محتوایی خود بگنجانید و هر از چند گاهی، مخاطب را غافل‌گیر کنید؛ زیرا شواهد حاکی از آن است که شما می‌توانید با کمک آن‌ها لایک و کامنت بیشتری بگیرید. اغلب مشتریان از میم‌ها استقبال می‌کند و حتی آن‌ها را با سایر دوستان خود هم به اشتراک می‌گذارند.

هر کسب‌وکاری می‌تواند از میم‌ها استفاده کند؛ ولی سعی کنید میم‌هایی منتشر کنید که با ویژگی‌های مخاطبان شما هم‌خوانی داشته باشند. به‌عنوان یک نمونهٔ خوب، بیایید میم تریبون را بررسی کنیم:

در این میم، تریبون قبل هر چیزی به یکی از اشتباه‌های رایج صاحبان کسب‌وکار یعنی خرید بک‌لینک انبوه اشاره کرده است تا نشان دهد بعد از خریدن بک‌لینک انبوه، چه چیزی در انتظار آن‌ها است. پس از آن، راه‌حل خود یعنی «لینک پرومکس» را معرفی کرده است و دربارهٔ مزایای آن توضیح داده است.

از آن گذشته، این میم از تریبون بیش از سایر پست‌های اخیر آن لایک شده است که به‌خوبی نشان می‌دهد شما می‌توانید از این فرصت برای بالا بردن لایک اینستاگرام بهره ببرید.

۱۵. اکانت رقبا را زیر و رو کنید

آیا احساس می‌کنید پست‌های رقبا بیشتر از شما لایک می‌شوند؟ محتوای آن‌ها را ارزیابی کنید تا ببینید از چه روشی استفاده کرده‌اند. فراموش نکنید که مخاطب آن‌ها همان مخاطب شما است؛ بنابراین کافی است ببینید آن‌ها از چه دری وارد شده‌اند.

هیچ چیز نباید از چشمان تیزبین شما پنهان بماند! زمان‌بندی انتشار پست‌ها را بررسی کنید، کپشن‌های آن‌ها را با دقت و حوصله بخوانید، ببینید چگونه مخاطب را به انجام عملی مشخص ترغیب کرده‌اند، از چه سبکی برای طراحی پست‌ها استفاده کرده‌اند و لحن آن‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنید.

همچنین می‌توانید کامنت‌ها را هم بخوانید تا ببینید مشتری شما به چه چیزی نیاز دارد که رقیبتان ارائه نداده است. اگر سوالی دارد، به آن پاسخ دهید یا اگر به‌دنبالِ آموزش خاصی است، آن را تهیه کنید. به عبارتی، نیاز و دغدغهٔ او را زودتر از رقیب رفع کنید.