علمی و پزشکی

مکمل‌ها و ایمنی در برابر کووید-۱۹

مکمل‌ها و ایمنی در برابر کووید-۱۹

به گزارش شفق ، عصر ایران وی افزود: در چند وقت اخیر با شیوع بیماری Covid-19 و اینكه در حال حاضر هیچ درمانی یا واكسنی برای مقابله با آن وجود ندارد ، مصرف مكمل ویتامین و مواد معدنی از فعالیت های افراد در مناطق مختلف جهان است. اینها برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری هستند.

بدن یک مجموعه پیچیده است و بسیاری از وظایف در هر زمان انجام می شود و هیچ کس نمی تواند 100 سلامتی و از بین بردن کامل خطر ویروس کرونا را تضمین کند. واقعیت این است که همه ، صرف نظر از وضعیت سلامتی خود ، در معرض خطر Covid-19 قرار دارند.

یک سبک زندگی سالم همراه با مکمل های غذایی و مکمل های غذایی در صورت لزوم می تواند به عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن کمک کند. اما ما هنوز به طور کامل استفاده از مکمل و Covid-19 را درک نمی کنیم. علاوه بر این ، چندین مطالعه که اثرات محافظتی مواد مغذی در برابر Covid-19 را بررسی کرده اند ، شامل استفاده از دوزهای بسیار بالا است که از رژیم غذایی حاصل نمی شود. بنابراین ، نتایج به دست آمده در مطالعات ممکن است در زندگی واقعی آشکار نباشد.

در حالی که نتایج برخی از مطالعات امیدوار کننده است ، شما باید قبل از صرف هزینه اضافی برای خرید یک محصول اضافی ، حقایق را از ادعا جدا کنید.

ویتامین ها

همه برای زنده ماندن به ویتامین ها احتیاج دارند. کمبود ویتامین می تواند منجر به مشکلات جدی بهداشتی مانند راشیتیسم (کمبود ویتامین D) ، کوری (کمبود ویتامین E) و اسکوربوت (کمبود ویتامین C) شود.

به طور کلی ، کمبود ویتامین باعث علائم ناخوشایند مانند خستگی ، سردرد ، ضعف عضلانی ، اختلالات خواب و استرس می شود. علائم دقیق آن به ویتامین کمبود شما بستگی دارد. شناخته شده است که ویتامین ها باعث سلامتی می شوند ، اما برای cov-19 درمانی نیست.

ویتامین سی.

ویتامین C یک ماده مغذی مهم با نقش های مختلف در بدن است. این ویتامین به طور گسترده ای مسئول حفظ سلامت پوست و ترمیم زخم است. همچنین ، ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با التهاب و بیماری کمک می کند.

مطالبه

از آنجا که ویتامین C بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد ، ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر Covid-19 کمک کند.

یافته های علمی

ما می دانیم که ویتامین C در عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش دارد ، اما تحقیقات در مورد این مکمل ویتامین متناقض است. یک مطالعه بر روی چندین مطالعه نشان داد که مکمل ویتامین C از بروز سرماخوردگی نمی کاهد ، اگرچه ممکن است تا حدودی درمان بیماری را تسریع کند.

در نوامبر سال 2020 ، موسسات ملی بهداشت نقش ویتامین C را در مبارزه با COV-19 ناشناخته اعلام کردند.

حقایق

زیاد همیشه خوب نیست. اگر ویتامین C کافی در رژیم غذایی خود ندارید ، افزودن این مواد مغذی می تواند به سلامت عمومی شما کمک کند. ویتامین C زیاد می تواند باعث درد معده ، سرفه و اسهال شود. همچنین ، مقدار زیادی از این ویتامین به جلوگیری از Covid-19 کمک نمی کند.

ویتامین دی.

ویتامین D به ویتامین خورشید نیز معروف است زیرا وقتی پوست در معرض نور آفتاب قرار گیرد قادر به تولید این ویتامین است. ویتامین D عملکردهای زیادی دارد که یکی از آنها تقویت سیستم ایمنی بدن است.

مطالبه

ویتامین D باعث سلامت سیستم ایمنی می شود زیرا سیستم ایمنی را فعال می کند. ویتامین D همچنین دارای خواص ضد التهابی است. در کنار هم ، این دو عملکرد ویتامین D را به گزینه ای قدرتمند برای ویروس کرونا تبدیل کرده است.

یافته های علمی

مطالعات زیادی در مورد ویتامین D انجام شده است و ما می دانیم که این ویتامین برای سلامت انسان از استخوان تا مغز ضروری است. ما همچنین می دانیم که کمبود ویتامین D با بیماری های خود ایمنی ، بیماری های تنفسی و اختلال عملکرد ریوی در ارتباط است ، بنابراین بی دلیل نیست که بگوییم ویتامین D می تواند با Covid-19 به مبارزه با سیستم ایمنی بدن کمک کند. انجام دادن. .

تحقیقات در مورد ویتامین D و Covid-19 در حال انجام است و قبلا گفته شد که چگونه این ویتامین خاص با ویروس های کرونا ویروس جدید مبارزه می کند.

حقایق

اگرچه مشخص است که ویتامین D نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد ، اما مکمل فقط در صورت کمبود این ویتامین م beثر خواهد بود. اگر ویتامین D کافی از آفتاب و رژیم غذایی دریافت می کنید ، نیازی به خوردن غذای اضافی نیست.

ویتامین E

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که افراد می توانند از طریق رژیم غذایی یا مکمل ها دریافت کنند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که به تنظیم پاسخ ایمنی کمک می کند و کمبود آن می تواند به ایمنی سلول آسیب برساند.

مطالبه

با توجه به نقش شناخته شده ویتامین E در عملکرد سیستم ایمنی بدن ، این ماده مغذی می تواند در پیشگیری از وبا در وبا 19 نقش داشته باشد.

یافته های علمی

تحقیقات در مورد ویتامین E و اثرات محافظتی آن در برابر بیماری های تنفسی نتیجه مثبتی ندارد. به عنوان مثال ، مطالعه ای بر روی ساکنان خانه سالمندان مبتلا به عفونت های ریوی نشان داد که مکمل ویتامین E فقط برای افرادی با ژنوتیپ خاص موثر است. علاوه بر این ، مصرف مکمل ویتامین E ممکن است خطر ذات الریه را در برخی افراد افزایش دهد.

از طرف دیگر ، برخی گزارش ها حاکی از آن است که ویتامین E می تواند آسیب اکسیداتیو مرتبط با آسم ، سرطان و سایر بیماری ها را کاهش دهد.

حقایق

سطح کافی ویتامین E برای سلامت عمومی و سیستم ایمنی بدن مهم است ، اما تحقیقات بیشتری برای بررسی نقش ویژه ویتامین E در برابر Covid-19 لازم است. علاوه بر این ، ویتامین E ممکن است هنگامی موثر باشد که ویتامین E را به جای مکمل از رژیم غذایی دریافت کنید.

مواد معدنی

مواد معدنی مانند ویتامین ها برای بقای انسان ضروری است. کمبود مواد معدنی می تواند منجر به خستگی ، اسپاسم عضلات ، ضعف سیستم ایمنی بدن و طیف گسترده ای از عوارض دیگر شود. برخی از مواد معدنی خاصیت تقویت ایمنی دارند.

منیزیم

منیزیم به تنظیم فرآیندهای مختلف در بدن کمک می کند. در واقع ، این ماده معدنی یکی از عوامل دخیل در بیش از 300 سیستم آنزیمی است. بدون منیزیم ، بدن انسان قادر به انجام مراحل اساسی مانند سقط عضله ، تنظیم فشار خون یا کنترل فشار خون نیست.

مطالبه

دانشمندان و پزشکان مدت هاست می دانند که منیزیم در پیشگیری از بیماری های دستگاه تنفسی و سایر قسمت های بدن مهم است. علاوه بر این ، ویتامین D به منیزیم فعال نیاز دارد ، بنابراین ، سطح کافی منیزیم نمی تواند باعث ناتوانی بدن در استفاده از این ویتامین شود حتی اگر به اندازه کافی مصرف کنید.

یافته های علمی

مطالعه منتشر شده در سپتامبر سال 2020 نشان داد که مکمل های ویتامین D ، ویتامین B12 و منیزیم می توانند شدت اثرات Covid-19 را در بزرگسالان کاهش دهند. یک مطالعه در حال انجام از دانشگاه مینه سوتا با هدف بررسی اینکه آیا مکمل منیزیم می تواند از مرگ ناگهانی قلب در بیماران مبتلا به Covid-19 جلوگیری کند. از آنجا که منیزیم کنترل قند خون را بهبود می بخشد ، مکمل ها می توانند به کاهش شدت عوارض در بیماران دیابتی کمک کنند.

حقایق

مطالعات در مورد منیزیم و اثرات محافظتی آن در برابر ویروس های کرونا همچنان ادامه دارد. قبلاً گفته شده بود که آیا منیزیم می تواند سیستم ایمنی بدن را در برابر Covid-19 تقویت کند یا در صورت ابتلا به بیماری از شدت اثرات آن بکاهد.

فلز روی

روی یک ماده معدنی ضروری برای بدن انسان است. روی رشد و تقسیم سلولی ، کاهش کربوهیدرات ، ترمیم زخم ، فعالیت انسولین و حتی حس بویایی و چشایی را تحریک می کند. روی همچنین در عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش دارد.

مطالبه

از آنجا که زینک به عنوان سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند و به نظر می رسد با سرماخوردگی مبارزه می کند ، این ماده معدنی به عنوان محافظ در برابر Covid-19 پیشنهاد شده است.

یافته های علمی

مطالعات قبلی نشان داده است که روی به مبارزه با سرماخوردگی کمک می کند ، که غالباً توسط ویروس های کرونا ایجاد می شود (نه مواردی که باعث کوویدوز 19 می شوند). اما تحقیقات دیگر این یافته ها را پیچیده کرده است. یک مطالعه سیستماتیک نشان داده است که مصرف بیش از 75 میلی گرم روی در روز باعث کاهش دوره سرماخوردگی می شود و هیچ مطالعه ای تأثیر دوزهای پایین روی را نشان نداده است.

علاوه بر این ، زمان مصرف روی ممکن است یک عامل تأثیرگذار باشد. متاآنالیز نشان داد که بیماران باید در 24 ساعت اول پس از شروع علائم ، مکمل های Zymek را شروع کنند تا در برابر کودهای معمولی م effectiveثر باشد.

با این حال ، متخصصان بهداشت هنوز در فکر گزینه امیدوارکننده ای هستند. یک مطالعه توسط Jenk و Cowade-19 در سال 2020 نشان داد که این ماده معدنی ممکن است به محافظت در برابر بیماری کمک کند یا شدت علائم را کاهش دهد. مطالعات غیرمستقیم مبتنی بر شواهد همچنین نشان داده است که کمبود روی در افراد ، مصرف مکمل ها می تواند یک محافظت بالقوه باشد.

حقایق

همانند سایر مواد مغذی ، مصرف زیاد روی ممکن است به جلوگیری از Covid-19 کمک نکند. بدن شما به تغذیه اضافی نیاز ندارد و برای این امر مهم است. بهتر است برای جلوگیری از بروز علائم گردن هنگام مصرف مکمل های روی ، یک دوز قابل تحمل برای بدن رعایت شود.

مکمل های بیشتر

علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی ، بدن شما برای حفظ سلامتی به مواد مغذی بیشتری نیز نیاز دارد. به عنوان مثال ، آنتی اکسیدان ها به بدن کمک می کنند تا با بیماری مقابله کند.

کواریستین

کوئرستین رنگی است که در گیاهان و فلاونوئیدها یافت می شود. فلاونوئیدها طیف گسترده ای از فواید سلامتی را از خواص آنتی اکسیدانی گرفته تا خاصیت ضد سرطانی ارائه می دهند.

مطالبه

کوئرستین دارای اثرات محافظتی قوی بر بدن می باشد ، و آن را به عنوان یک کمک درمانی برای بیماران Quid-19 ساخته است.

یافته های علمی

چندین مطالعه چند رشته ای در مورد سخت پوستان و عفونت های تنفسی نشان داده است که ممکن است یک انتخاب موثر برای کاهش طول و مدت عفونت های تنفسی باشد. با این حال ، محققان خاطرنشان کردند که قبل از توصیه کوئرستین به عنوان درمانی برای Covid-19 ، مطالعات بیشتری لازم است.

گزارش دیگر نشان داد که قرستین از لحاظ نظری توانایی بیشتری در جلوگیری از انتقال ویروس SARS-CoV-2 دارد ، اما تأکید کرد که برای تأیید این اثرات به تحقیقات بیشتری نیاز است.

حقایق

کوستین تعهد را به عنوان ابزاری بالقوه در مبارزه با نامردی نشان داده است. با این حال ، کوارستاین پرونده جادویی نیست. دانشمندان هنوز نمی دانند که چگونه در برابر ویروس Covid-19 عمل می کند و شما باید قبل از مصرف مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا -3 ، به ویژه اسید ائوزینوفیلیک (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) ، اثرات ضد التهابی شدیدی بر بدن دارند. هر دو در غذاهایی مانند ماهی و ماهی یافت می شوند.

مطالبه

اسیدهای چرب امگا 3 به دلیل تأثیر قوی روی سلولهای ایمنی توانایی کمک به بدن در مبارزه با Covid-19 را دارند.

یافته های علمی

برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف مکمل اسیدهای چرب امگا 3 می تواند به مقابله با طوفان سیتوکین ناشی از Covid-19 کمک کند. سیتوکین ها گروهی از پروتئین های سیگنال هستند که رشد و عملکرد برخی سلول ها از جمله سلول های ایمنی بدن را کنترل می کنند. طوفان سیتوکین تولید عمده سیتوکین های پیش التهابی است که باعث آسیب بافتی و از کار افتادن اندام می شود. از آنجا که اسیدهای چرب امگا 3 خاصیت ضد التهابی دارند و سلولهای ایمنی بدن را تحت تأثیر قرار می دهند ، مکمل های امگا 3 احتمالاً یک درمان پیشگیرانه هستند.

حقایق

واضح است که اسیدهای چرب امگا 3 بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد. دریافت مقدار کافی اسیدهای چرب امگا 3 از طریق یک رژیم غذایی مغذی می تواند سلامت کلی را بهبود بخشد و به عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن کمک کند. مانند سایر مواد مغذی ذکر شده در این مقاله ، مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا 3 می تواند اثرات مخربی داشته باشد ، و اثرات مکمل های غیر غذایی بر Covid-19 ناشناخته باقی مانده است.

چگونه می توان از خود در برابر Covid-19 محافظت کرد

سازمانهای بهداشتی مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده و سازمان بهداشت جهانی بهترین روشها را برای پیشگیری از COVID-19 ارائه داده اند. این دستورالعمل ها ابزارهای شناخته شده ای برای کاهش سرعت و جلوگیری از آن مانند Covid-19 هستند.

ابتدا بفهمید که Quad-19 چگونه آزاد شد. این بیماری از طریق قطرات تنفسی منتشر می شود ، اما ویروس می تواند از طریق آئروسل های هوا (ذرات ریز هوا) ، تماس مستقیم (مانند بوسه) و سطوح آلوده نیز منتقل شود.

تا آنجا که ممکن است از بیماران دور باشید. اگر شغل مراقبت از بیمار را دارید ، اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید.

در خارج از منزل ، حداقل دو متر از افراد دیگر دور باشید.

هنگام بیرون رفتن ، از ماسک برای پوشاندن بینی و دهان استفاده کنید. هنگام سرفه و عطسه ، دهان و بینی خود را با پارچه یا دستمال بپوشانید.

دستان خود را به طور مرتب بشویید. اگر به آب و صابون دسترسی ندارید ، از صنایع دستی حداقل با 60٪ الکل استفاده کنید.

مرتباً سطوح غیرضروری را که در تماس با شما هستند مانند سوئیچ ها ، دستگیره درها ، تلفن های همراه و لوله کشی را جدا کنید.

علاوه بر این ، مراقب خود و سایر اعضای خانواده باشید. در صورت مشاهده علائم Quid-19 ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. در صورت مشاهده علائم جدی مانند تنگی نفس یا درد قفسه سینه ، از کمک فوری پزشکی استفاده کنید.