علمی و پزشکی

جزییات مجوز مصرف داوطلبانه برای ۲ واکسن ایرانی کرونا / الزامات واکسیناسیون کودکان

جزییات مجوز مصرف داوطلبانه برای ۲ واکسن ایرانی کرونا / الزامات واکسیناسیون کودکان

مدیر کل سازمان غذا و دارو (FDA) با اشاره به وضعیت اضطراری اخیر برای صدور مجوز برای واکسن های تولید داخل ، گفت:

دکتر سید حیدر محمدی در گفت وگو با تیتر نیوزوی در مورد وضعیت صدور مجوز وضعیت اضطراری اخیر برای واکسن های ساخت داخل گفت: “در مورد واکسن برکت ، نتایج مرحله دوم تکمیل شده است و حدود 20،000 نفر مرحله سوم مطالعه بالینی را انجام داده اند واکسن زدن. “تزریق دوم برخی از داوطلبان امروز آغاز می شود. ما آزمایش می کنیم که آیا می توانیم داوطلبانه مجوز مصرف را ارائه دهیم. ما در حال آزمایش این موضوع برای حدود یک هفته هستیم و نتیجه آن به زودی مشخص خواهد شد.

وی افزود: تصمیم بر این شد که تعدادی از مدارک اضافی برای واکسن گربه در اختیار ما قرار گیرد و اگر آنها این مدارک را ارائه دهند و تیم مطالعه بالینی ما را تأیید کند ، ما می توانیم مجوز این واکسن را نیز صادر کنیم.

محمدی گفت: تزریق داوطلبانه این واکسن ها به این معنی است که افراد می دانند این واکسن در مرحله سوم آزمایشات بالینی است و هرکسی که بخواهد می تواند برای واکسن مراجعه کند. واکسن هایی که مرحله سوم خود را به پایان رسانده اند و از طرف ما مجوز دارند به این معنی است که مشابه واکسن های وارداتی هستند. طبیعتاً هر واکسنی که مرحله سوم خود را پشت سر بگذارد دیگر مسئله داوطلبانه نیست. بنابراین ، برای واکسنی که در مرحله سوم است ، باید مناقصه را اعلام کنیم تا مردم بدانند که این واکسن در مرحله مطالعه است.

“به هیچ وجه قطعی نیست که واکسنی که مجاز به استفاده داوطلبانه است دارای عوارض جانبی است.” وقتی یک و دو آزمایش بالینی در واکسن تأیید شود ، به این معنی است که ایمنی واکسن در مراحل محدود یک و یک و در مرحله دوم تأیید شده است. اثر بخشی واکسن که معمولاً بسیار ارزیابی می شود ، به عنوان مثال ، در مرحله سوم یک مطالعه بالینی ، 20000 نفر واکسینه می شوند. به طور طبیعی ، اگر واکسن عوارض جانبی داشته باشد ، در این مرحله خود را نشان می دهد. به همین دلیل است که آنها گفتند مرحله سوم را انجام دهید و حتی برخی کشورها دور چهارم را در مقیاس بزرگ انجام می دهند تا نشان دهند که واکسن چه عوارض جانبی دارد.

وی افزود: به عنوان مثال ، در مرحله سوم مطالعه بالینی واکسن استانزینکا ، 22000 نفر مورد آزمایش قرار گرفتند ، اما بعدا مشخص شد که از هر 250،000 نفر یک نفر واکسینه شده است. خون از این قطعات نشت می کند ، ظاهرا از طریق سازندگان این واکسن ها

محمدی همچنین درباره مطالعه واکسیناسیون کودکان در برخی کشورها اظهار داشت: “معمولاً افراد زیر 18 سال در مطالعات مربوط به واکسن کرونا شامل نمی شوند و این افراد معمولاً بین 18 تا 50 سال یا 55 سال هستند. کودکان در برابر بیماری های قلبی واکسینه شوند ، این گروه سنی نیز نیاز به مطالعه دارد. یک یا دو کشوری که این کار را انجام داده اند ، پس از واکسیناسیون ، بخشهایی از جمعیت زیر 18 سال را شامل شده اند که فکر می کنم بین 15 تا 18 سال داشته اند.

وی در مورد واکسیناسیون کودکان ادامه داد: این هنوز امکان پذیر نیست زیرا واکسن ما هنوز به سطح واکسیناسیون انبوه نرسیده است. واضح است که ما واکسن های هدفمند را هنگام معرفی واکسن های داخلی مطالعه خواهیم کرد.

انتهای پیام